Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Tervehdys,
Noniin nyt olisi tarve hankkia uusi takapönttö, kun edellinen putos tielle, niin olen miettinyt noita motonetin änäreitä -> http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=13-6307
Eniten mietityttää minkälaiset äänet tolla tulee, koska en halua mitään amis pörinöitä vaan matalaa murinaa.. Hinta ei olis paha ollenkaan, koska vakio pönttö maksaa tarvikkeena 70€.
Kertokaahan kokemuksia
Hiukan kyllä, mutta ei ole loppujen lopuksi mikään pitkän ajan ratkaisu. Taitavat ruostua pääosin sisältä päin. Olen maalannut uudelleen kaikki uudet pakoputken osat ja kyllä ne vaan aina jostain ruostuu Kannattaa sijoittaa materiaalin laatuun ennemminkin kuin maalaukseen.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Pistin vaimokkeen 2 litraseen mondeoon sen motonetin rosteri tuplaputki pöntön ja ihan jees ääni, kun ajaa kevyellä kaasulla niin
tuskin kuulee. semmosta matalaa murinaa pitää. Ainoo huono puoli on että pöntön sisempipuoli eli mistä pakoputki menee
pönään niin sais olla paksumpi, se antaa hieman periks joten putkisto vähän fletkuuntuu, mutta ihan tiiviinä pysyny jo yli puol vuotta.
en hauku, mutta saat AVK:lta tms romikselta paremman kun ostat alkuperäisen ja vastapaineetkin on mitoitettu oikein, maksaa joka kärryyn 20-30egee ja ihan sama meneekö joka toinen vuosi, kestää kuitenkin puolet uutta tarvikepönttöä paremmin
pnieminen74 kirjoitti:en hauku, mutta saat AVK:lta tms romikselta paremman kun ostat alkuperäisen ja vastapaineetkin on mitoitettu oikein, maksaa joka kärryyn 20-30egee ja ihan sama meneekö joka toinen vuosi, kestää kuitenkin puolet uutta tarvikepönttöä paremmin
Löysin tasan yhden ilmoituksen varaosahaun kautta ja hinta oli 120€ takapöntölle Saako mistään alle 200€ noita mallikohtaisia sport vaimentimia??
Itse ostin juurikin tuon samaisen pöntön motonetistä! Hyvät äänet oli puol vuotta etiäpäin kunnes tippu tielle ja märänty! se vaimentimen pieni pätkä johon liitetään toinen putki oli ruostunut kokonaan pois. Oli ensimmäinen ja viimeinen tarvike pönttö minkä ostin,hain vakiopöntön motonetistä tilalle ja maksoi 15e enemmän. suosittelen vakiopönttöä!
Kyllä ne vastapaineet on tosi tärkeet, varsinkin jos kyseessä on mopo/moposkootteri
Mulla oli joskus astrassa motonetin sport vaimennin. Ihan jees äänet, mutta kovin lyhyt ikäinen pönttö. Reilussa vuodessa ruostu sisäänmeno puolen pääty lätkä puhki.
itellä tuommoinen mötönetin vaimennin rojekti vectrassa.
En kestävyydestä osaa sanoa kummemmin kun tallissa seisonu.
Mutta äänet on ihan ookoo maltilliset.
Ainut miinus on että valmiita kiinnityksiä ei ole.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Vastaavat kokemukset kuin muillakin. Sisäänmeno putken hitsasin parin kuukauden päästä kiinni uudestaan. Ulostulot lähti irti puolen vuoden jälkeen. Vaimennin on nyt ollut vuoden ja on kohta ruostunu puhki. Halvalla ei saa hyvää.
Minä ostin ad-varaosasta (myy samaa tavaraa kuin mm. motonet) rosterisen, tosin isolla soikio-aukolla olevan pöntön, makso 70e, + 2,5"->2" supiste 7e, eli ei juuri orkkis pönttöä hintavampi, ja kestää kumminkin koko auton loppu elinkaaren.. Ja sopivan mureat matalat murinat tulee kartio viltteri imupäässä. Noilla mainitsemillasi amis pörinöillä tarkoitat ilmeisesti vaimennin välistä pois/reikä putkessa-pörinöitä. Tietty jouduin itse hitsaileen tallissa lojuvista mutkista pikku heittopätkän jotta tulee ulos suoraan ja haluamastani kohtaa.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"