Automaattiloota
Automaattiloota
Moi,yritin vaihdatuttaa automaattilaatikon öljyt ja suodattimen/tiivisteet mobill express korjaamolla mut ne kieltäytyi vaikka öljyt kuulemma löytyi ,laatikon öljyn vaihto tapahtuu kuulemma määrätyssä lämpötilassa,oisko joku kuullu aiheesta enemmän,mikä mahtais olla kyseinen lämpötila ja minkä verran metro auton huollossa mahdettais rokottaa tästä toimenpiteestä.automaattilaatikko löytyy siis 2.5 v6 vm 97 omegasta.ps,onko kellään tiedossa vaihtoehtoisia laatikko/perä öljyjä kuin mitä ohjekirja näyttää?
-
opel is best
- 'Senator'

Re: Automaattiloota
No kyl näin maalaisjärjellä ajateltuna vois kuvitella että öljyt pitää vaihtaa koneen/vaihteiston normaali käyntilämpötilassa.
Ainakin automaatti Vectra B:n vaihteistoöljyn vaihdon yhteydessä suodattimen vaihto on sen verran työläs operaatio ettei siihen kannata ryhtyä eikä ole kait ole tarvettakaan. Näin mulle ainakin varaosamyynnissä kerrottiin.
Ei pitäs olla sen kummempi työ kuin öljynvaihtokaan. Eli samoissa hinnoissa luulisin. Soittamalla ja kysymällä selvii. Itekkin soittelen välillä merkkihuoltoihin ja kyselen jos jonkinnnäköisiä kustannusarvioita.
Varmaankin Dexron 2 tyyppistä öljyä suosittelee ohjekirja, tai sitte Dextor 3. Eipä siinä muutakun haet vaikka Bilteemasta saman tyyppistä automaattivaihteistoöljyä. Omassa luki Dextor 2. Ite laitatin Biltema tuotenro 36340 litkut. Tuo käy sekä Dextor 2 että Dextor 3 öljynä.
Toki siis tuossa Metro Auton merkkihuollossa se huono puoli että eivät vaihda kun "alkuperäisiä" osia ja litkuja autoihin eli öljyn hinnan voit sillon kertoa kahdella niin pääset siihen mitä se Opelilla maksaa.
Ainakin automaatti Vectra B:n vaihteistoöljyn vaihdon yhteydessä suodattimen vaihto on sen verran työläs operaatio ettei siihen kannata ryhtyä eikä ole kait ole tarvettakaan. Näin mulle ainakin varaosamyynnissä kerrottiin.
Ei pitäs olla sen kummempi työ kuin öljynvaihtokaan. Eli samoissa hinnoissa luulisin. Soittamalla ja kysymällä selvii. Itekkin soittelen välillä merkkihuoltoihin ja kyselen jos jonkinnnäköisiä kustannusarvioita.
Varmaankin Dexron 2 tyyppistä öljyä suosittelee ohjekirja, tai sitte Dextor 3. Eipä siinä muutakun haet vaikka Bilteemasta saman tyyppistä automaattivaihteistoöljyä. Omassa luki Dextor 2. Ite laitatin Biltema tuotenro 36340 litkut. Tuo käy sekä Dextor 2 että Dextor 3 öljynä.
Toki siis tuossa Metro Auton merkkihuollossa se huono puoli että eivät vaihda kun "alkuperäisiä" osia ja litkuja autoihin eli öljyn hinnan voit sillon kertoa kahdella niin pääset siihen mitä se Opelilla maksaa.
Itse vaihdatutin -97 B-Vectraan (1.8xe) automaattilaatikon öljyt Turun MetroAutossa.
Kyllä vaihtoivat itse tuomani öljyt eli Mobil ATF 320 Dextron 3. Aikaa yksi tunti (97e) ja menetelmänä täältä ja netistä löydetty huuhtelu, eli kolmeen kertaan taisivat täyttää, ja täytön jälkeen käydään vaihteet läpi jarrua vasten. Yhteensä 14L meni lootaöljyä, eli 4 kpl 4L kannuja ostin Motonetistä... Hintaa tulee triplasti moottoriöljyn vaihtoon verrattuna. En uskaltanut viedä muualle vaihtotyöhön.
Varaosamyyjä tosiaan sanoi, ettei suodatinta ole edes tarkoitettu vaihdettavaksi, monen satasen homma.
Kyllä vaihtoivat itse tuomani öljyt eli Mobil ATF 320 Dextron 3. Aikaa yksi tunti (97e) ja menetelmänä täältä ja netistä löydetty huuhtelu, eli kolmeen kertaan taisivat täyttää, ja täytön jälkeen käydään vaihteet läpi jarrua vasten. Yhteensä 14L meni lootaöljyä, eli 4 kpl 4L kannuja ostin Motonetistä... Hintaa tulee triplasti moottoriöljyn vaihtoon verrattuna. En uskaltanut viedä muualle vaihtotyöhön.
Varaosamyyjä tosiaan sanoi, ettei suodatinta ole edes tarkoitettu vaihdettavaksi, monen satasen homma.
- WernerOrre
- 'Kapitän'

http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... &sk=t&sd=a
WernerOrre kirjoitti:Noniin, nyt on vaihdettu. Vaikka öljypohjassa oli 16 pulttia, Motonetin vm. –97 eteenpäin suodatin oli se oikea. Motonetin ”öljypohjassa 16 pulttia” on ohuempi ja imuputken mitat noin puolet alkuperäisestä.
Vaihteidenohjain stefa oli jumissa/hankalassa paikassa ja sen, muun tivisteiden, suodatin ja öljynvaihto kesti useita tuntia. Loppuhinta oli minusta ihan hyvä. Olin itse hankkinut tiivisteet (paitsi stefa) ja suodatin sain jamatalta . Opel-liikkeen loppuhinta (stefa, öljy, työ) oli 120€.
KIITOS AVUSTA!![]()