Omega a , käy huonosti kostealla !??
Olettaen että kyseessä on 2.0 8v kone (kun et sitä kertonut) on toi jakajan kansi yllättävän kallis, ainakin alkuperäisosana. Ja sehän on vielä siellä rintapeltiä vasten, joten eipä sinnekään kosteuskaan niin kovin herkästi mene. Mutta kannattaa se tarkastaa. Ja kattelepa hämärän tullen onko konehuoneessa valoshow... Eli lyökö tulpanjohdot läpi. Tuo aiheutti omassa ompussa huonon tyhjäkäynnin ja pätkimistä alakierroksilla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: temule on 2003-05-03 09:16 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: temule on 2003-05-03 09:16 ]</font>
Se jakajankansi on tosi pahassa paikassa.
Ei varmaan joka huollossakaan sinne kurkata.
Mulla lakkas Omega käymästä,kun olin ostanut siihen halvat hiilijohdot.Kestivät varmaan 3 kk.
Eli uusilla johdoilla ei ole ollut mitään ongelmia 4 kuukauteen. Alkuperäiset silikonijohdot maksaa n.50€
Sitä voi koittaa vaikka auton käydessä käsillä niitä johtoja,antaako ne läpi.
Tai jos ei ite halua,niin laittaa kaverin asialle
Ei varmaan joka huollossakaan sinne kurkata.
Mulla lakkas Omega käymästä,kun olin ostanut siihen halvat hiilijohdot.Kestivät varmaan 3 kk.
Eli uusilla johdoilla ei ole ollut mitään ongelmia 4 kuukauteen. Alkuperäiset silikonijohdot maksaa n.50€
Sitä voi koittaa vaikka auton käydessä käsillä niitä johtoja,antaako ne läpi.
Tai jos ei ite halua,niin laittaa kaverin asialle
Kone on 3.0 12v, Varmaankin jonkin verran kallimpi se kansi tohon..
Ajan aika vähän muuta kuin keskustassa, joten ei tuu ku ehkä maksimissa 5km kerralla ajettua, mutta jos sattuu ajamaan esim. 30 kilsaa, niin eipä nyi taas muutamaan päivään. Ainakin vaikuttais joltain kosteusongelmalta!?
Jos se johtojen tai virj. kannen vaihtamalla korjaantuu, niin ei menis liian vaikeaks, mut pitää tarkistaa tänään noi johdot!!
<font size=-1>[ This Message was edited by: battigm on 2003-05-03 11:33 ]</font>
Ajan aika vähän muuta kuin keskustassa, joten ei tuu ku ehkä maksimissa 5km kerralla ajettua, mutta jos sattuu ajamaan esim. 30 kilsaa, niin eipä nyi taas muutamaan päivään. Ainakin vaikuttais joltain kosteusongelmalta!?
Jos se johtojen tai virj. kannen vaihtamalla korjaantuu, niin ei menis liian vaikeaks, mut pitää tarkistaa tänään noi johdot!!
<font size=-1>[ This Message was edited by: battigm on 2003-05-03 11:33 ]</font>
Se kansi on niin oudon mallinen tohon 2.0:een. Ei kai sen mallista kantta ole käytössäkään kun Opelin 2.0 8v OHC koneissa, joten saattaa olla harvinaisempi kun toi 30 12v version... No joo siinä sinun vermeessä se ei oo pahassa paikassa, joten tarkista sen kunto ens tilassa ja putsaa jos siinä on vähänkin jotakin likaa ja kuivaa mahdollinen kosteus pois.On 2003-05-03 11:46, battigm wrote:
Hyvä homman mun kannalta, mutta aika jännä kun yleensä kaikki mikä on harvinaisempaa ja valmistetaan vähemmän maksaa enemmän...