Bensa-Omega (B) kuulostaa dieseliltä kylmänä
Ostin kuukausi sitten B-Omenan (2.0 16V vm.1996, ajettu 89tkm), johon vaihdettiin heti laturin hihna ja kiristin ja kampiakselin pyörimisnopeuden tunnistin. Kone kuulosti dieseliltä kylmänä ja huoltomies totesi nokkahihnan olevan lähes poikki. Hihna, kiristin ja ohjainpyörät vaihdettiin ja ongelma häipyi. Tosin vain hetkeksi, nimittäin nyt se kuulostaa taas dieseliltä kylmänä. Uudella hihnalla ajettu nyt 1000km. Ehdotuksia?
Edit: Niin siis voiko tämä olla jopa normaalia??
<font size=-1>[ This Message was edited by: Psycho on 2003-05-05 11:08 ]</font>
Edit: Niin siis voiko tämä olla jopa normaalia??
<font size=-1>[ This Message was edited by: Psycho on 2003-05-05 11:08 ]</font>
Ei mitään huolta, toivottavasti. Minun autoa (-95 16v) on monet luulleet dieseliksi kun olen sen käynnistänyt. Siinä on ihan kamala ääni, neljä vuotta olen jo sitä kuunnellut.
Joku väitti että myöhemmin olisi lisätty jotain tasapainotusakseleita 16 venttiiliseen ja ääni olis siitä tasaantunut. Veljmiehellä on 8 venttiilinen (tosin 3 vuotta tuoreempi) ja se käy tosi sievästi minun autoon verrattuna.
Eli ominaisuudet kuin dieselissä, polttoaine vain bensan hinnoissa
Joku väitti että myöhemmin olisi lisätty jotain tasapainotusakseleita 16 venttiiliseen ja ääni olis siitä tasaantunut. Veljmiehellä on 8 venttiilinen (tosin 3 vuotta tuoreempi) ja se käy tosi sievästi minun autoon verrattuna.
Eli ominaisuudet kuin dieselissä, polttoaine vain bensan hinnoissa
Optimisti: Opelin tankki täyteen
Mullakin samaa ilmiötä b-omegassa vaikka kone on 8v.Naputus kuuluu käynnistettäessä vain muutaman sekunnin ajan.
Mitäs tuosta suotta hermostumaan,se kuuluu hydraulisten nostajien ominaisuuksiin.Öljy ja filtterityyppi voivat vaikuttaa asiaan.
Ei tahdo uskoa riittää noille "TV-shopin" moottorinpuhdistusaineille.
Mitäs tuosta suotta hermostumaan,se kuuluu hydraulisten nostajien ominaisuuksiin.Öljy ja filtterityyppi voivat vaikuttaa asiaan.
Eipä meikäläistäkään TV-Shopin mainoksilla hurmata, mutta kokeilin CRC:n vastaavaa öljyn sekaan laitettavaa puhdistusmömmöä ja ainakin oman b-omenan 16V-kone alkoi kuullostaa siltä kun moottorin pitääkin! Kuka mihinkäkin uskoo, en minäkään usko ennenkuin kokeilen...On 2003-05-05 17:13, jjvirtan wrote:
Mullakin samaa ilmiötä b-omegassa vaikka kone on 8v.Naputus kuuluu käynnistettäessä vain muutaman sekunnin ajan.
Käytännön kokemuksesta voin suoraan sanoa tästä naputuksesta että vähenee kun käyttää jotain muuta öljyä kuin 0w-40 esim. 5w-40 mobil rally tai muu merkki. Kolmen ecotecin kokemuksella. Nämä 0 öljyt ovat liian ohkaista tai miten se sanotaan. Se ehtii valua kaikki pois nostajista ja muualta koneen ylä osasta. Vähänkään vanhemman auton öljy pumppu ei ehdi nostaa öljy painetta ja nakutus alkaa. Ja tämä on tosi.
Mulla 8v 1.6 astra,pehmein moottorin käynti tuli kun vaihdoin Ultron 0-30(40?) öljyt sisään,eikä syö yhtään.
Huonoimmalta on kuullostanut Opelin omilla öljyillä.
Huonoimmalta on kuullostanut Opelin omilla öljyillä.
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ