Tyhjäkäynti onkelma
Onkelma ois tällänen ja apua tarvisin kun omat ideat alkaa lopahtaan: yritin tyrkyttää katsastukseen B-Ascooni (vm78) ja esiin tuli onkelma pakokaasuissa HC -arvon ylitys roimasti (2150 kun saa olla vain 1000)! motti on 5tkm ajettu 2.0 ruitta (hestec) ja vaikuttavaa tekijää on 298´ nokka! ollaan yritetty säätää ja soveltaa mutta arvoo ei olla saatu laskeen! imuvuotoja ei ole ja venttiilit ovat säädetyt ja sytyksen kanssa temppuiltu, yms.... osaisko joku neuvoo miten saan arvon tippuun?
pikkusen meni huti... vm. 77 ei ole enää päästömittauksia mutta siitä uudemmissa on ja itella on -78 mallia toi asco!On 2002-05-22 00:46, Kiv35 wrote:
Muistaakseni yli 20v. vanhoista autoista ei tarvitse päästöjä ottaa. Jos katsastus on jäänyt siitä kiinni, ei kun konttorille vaan sanomaan.. Ei mene takuuseen asiasta, mutta näin muistelisin. Korjatkaa jos olen väärässä.
-
Manta-Maniac
- 'Senator'

Itsellä tuli sama ongelma vastaan liian jyrkällä nokalla viime syksynä. Keräsin talven aikana inspistä, ja totesin, että pistetään nokka uusiksi, kun mikään ei auttanut (samaa sytkän kanssa temppuilua, seosten säätöä, kierrosten kanssa pelleilyä).
Ja kun kerran CIH:issä joutuu kannen nappaaman irti kuitenkin nokkaa vaihdettaessa, otin koko motin irti, ja piristän samantien vähän alakertaa. Uuden nokan asteet on vielä päättämättä, mutta ihan yhtä kireetä en taida ottaa, edellisellä kun rupes vääntö tuntumaan vasta 3600 varvin kohdalla. Siihen asti käyttäytyi lähinnä kuin normaali 2-litranen.
Eli tsemppiä vaan, kyllä se siitä!
Ja kun kerran CIH:issä joutuu kannen nappaaman irti kuitenkin nokkaa vaihdettaessa, otin koko motin irti, ja piristän samantien vähän alakertaa. Uuden nokan asteet on vielä päättämättä, mutta ihan yhtä kireetä en taida ottaa, edellisellä kun rupes vääntö tuntumaan vasta 3600 varvin kohdalla. Siihen asti käyttäytyi lähinnä kuin normaali 2-litranen.
Eli tsemppiä vaan, kyllä se siitä!
Kaverilta sain itse joskus tällaisen neuvon, että pitäisi säätää bensanpainetta pienemmälle, jolloin kone saa vähemmän gasoa, eli polttaa vähemmän, eli arvojen pitäisi teoriassa mennä parempaan päin.
Ilmaruuvia voi yrittää samassa yhteydessä säätää, jolloin seos vähän muuttuu vielä.
Itse ehdottaisin vielä, että teet varmuudeksi ohivirtaustestin. Voihan se olla, että paineet katoaa esim kampikammioon (männänrenkaat).
Itse en ole k.o. toimenpidettä käytännössä testannut, joten valitettavasti en voi antaa täysin varmaa tietoa toimivuudesta.
Ilmaruuvia voi yrittää samassa yhteydessä säätää, jolloin seos vähän muuttuu vielä.
Itse ehdottaisin vielä, että teet varmuudeksi ohivirtaustestin. Voihan se olla, että paineet katoaa esim kampikammioon (männänrenkaat).
Itse en ole k.o. toimenpidettä käytännössä testannut, joten valitettavasti en voi antaa täysin varmaa tietoa toimivuudesta.