c20xe vm-90 nykii aavistuksen kiihdytettäessä...APUA
c20xe vm-90 nykii aavistuksen kiihdytettäessä...APUA
Elikkäs, calibra nykii aavistuksen omaisesti kiihdytettäessä etenkin kolmos ja nelosvaihteella....esim. kun lähdet satasen tiellä ohittamaan ja avaat kaasuläppää reilusti. saattaa nykiä 1 ja 2 vaihtellaakin, mutta sitä ei ainekaan huomaa perstuntumalla koska nykiminen on kaikenkaikkiaan hyvin aavistuksenomaista...sanotaan niin että ihminen joka ei ole toimivana tuota autoa ajanut, ei huomaa nykimistä missään vaiheessa. Varsinaiseen ongelmaan...tämän nykimisen jälkeen ja välillä tasakaasullakin ajettaessa, erityisesti moottoritienopeuksilla syttyy vikavalo. valon saa sammumaan kun sammuttaa auton kesken ajon ja se ei välttämättä taas syty ollenkaa ennen seuraavaa kiihdytystä tai nopeuden nostoa yli sadan km/h. antaa vikakoodit 16 ja 31. 16 koodin se on antanut aina, ilmeisesti tarkoittaa että nakutustunnistin on rikki...ei ilmeisesti haittaa mitään. 31 koodi...joskus muinoin meni ykk-anturin johto poikki ja antoi kyseisen koodin...vaihdoin motonetin tuotteen tilalle ja ok. sitten taas joskus antoi koodin 31...vaihdoin uuden motonetin tuotteen ja ok. nyt ajattelin että vaihdan jonkun muun kun motonetin tuotteen...siinä selvitellessä selvisi että halpis-antureissa ohmi arvo on 550 kun vastaavasti alkuperäisessä bossilaisessa on 900...tilasin saksasta bossin...124€...elämä on. ja vittusaatana, EI PELAA EDELLEENKÄÄN, joten kertokaa nyt ihmeessä missä vika? 
-
Cruise
- 'Admiral'

Re: c20xe vm-90 nykii aavistuksen kiihdytettäessä...APUA
mulla oli vastaavanlaisia vikoja ja vika oli että tulpat ja tulpan hatut oli öljyssä vuotavan venakopan tiivisteen takia, sytkävika kuitenkin... jotkut on saanu tämmösii viallisen lambdan takia.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Nykiikö se jos laitat hitaassa vauhdissa vitosen päälle ja lämän tiskiin? Eli alkaako nykimään kun kone joutuu rasitukselle? Vai nykiikö se enemmänkin kovilla kierroksilla?
tulpat on vaihdettu hiljattain täsmälleen samoihin kun aikaisemmin oli. lambda on vaihdettu hiljattain...oli nimittäin päästöjen kanssa ongelmia tossa keväällä kun leimalla käytin...itse asiassa ensin vaihdoin katin koska vanha oli tyhjä...edelleen päästöt vituillaan...ilmamäärämittärin jälkeen löytyi pieni halkeama...paikkasin ja sitten päästöistä läpi, mutta aivan rajoilla oltiin...hc jä co juuri ja juuri sallituissa rajoissa. hauskuus on se että tämä nykimisvika tuli kesken kaiken tämän päästöjen kanssa taistelemisen, joten joko mulla nyt vain sattuu olemaan kaksi eri vikaa samaan aikaan päällä tai sitten ne liittyy toisiinsa jollain lailla. mutta nyt ensimmäiseksi tarvisi varmaan saada tuo 31 koodia aiheuttava vika eliminoitua. ps. tänään ajelin 100km työajoa kaupungissa ja välillä motarillakin...vikavalo ei syttynyt kertaakaan vaikka kuinka vedätin tarkoituksella. nykiminen oli kuitenkin samanlaista kuin mistä aiemmin olen kertonut. olen ollut huomaavinani että säällä on vaikutusta asiaan...kuumalla ilmalla syttyy herkemmin.
Niin ja nykimistä tapahtuu eniten...sanotaan että keskikierros alueella 3000-5000...tuntuu että yli 5000 ku pääsee nii alkaa laulaa taas terveemmin. jos ajaa 110 tasaista matkanopeutta niin pelaa hienosti, mutta sitten kun tulee hitaampi eteen ja heität 4 tupaan ja kiihdytät 130 nii nykii ja saattaa sytyttää valon. oon myös ehkä huomannu sellasta että valo syttyy usein silloin kun hijennät vaihtia ohituksen jälkeen moottorijarrulla. mutta siis kaiken kaikkiaan saattaa syttyä aivan milloin hyvänsä, mutta ei ykkös eikä kakkos vaihteella vedätettäessä, vain 3,4 ja viitosella.
Niin ja nykimistä tapahtuu eniten...sanotaan että keskikierros alueella 3000-5000...tuntuu että yli 5000 ku pääsee nii alkaa laulaa taas terveemmin. jos ajaa 110 tasaista matkanopeutta niin pelaa hienosti, mutta sitten kun tulee hitaampi eteen ja heität 4 tupaan ja kiihdytät 130 nii nykii ja saattaa sytyttää valon. oon myös ehkä huomannu sellasta että valo syttyy usein silloin kun hijennät vaihtia ohituksen jälkeen moottorijarrulla. mutta siis kaiken kaikkiaan saattaa syttyä aivan milloin hyvänsä, mutta ei ykkös eikä kakkos vaihteella vedätettäessä, vain 3,4 ja viitosella.