Vectra b 2.0DTI Evry-mod
Vectra b 2.0DTI Evry-mod
Onkos kukaan tehnyt evry-modia vectraan 2.0dti 100hv tai 80hv malliin? Mikälin on mitä vastus-arvoja on käytetty? Ja minkä johtojen väliin pumpun johtosarjassa modi tulee? Kiitokset etukäteen neuvoa antaville! 
Re: Vectra b 2.0DTI Evry-mod
Ei taida kukaan tietää kun ei voi tehdä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Miksiköhän ei myydäänhän näihin opeleihin tehopoksejakin nehän ovat kuin evryjä kun tehopoksithan vain huijaavat ecua kuten itse tehty evry niin miksei itse onnistuisi tehdä? Tietäiskö joku tarkemmin tai joku joka on moista kokeillut/tehnyt opelin 2.0dti koneeseen
mulla on y20dth vectrassa finnautomobilelta ostettu boksi joka pantii just syöttöpumpun päässä olevaan johtoon yks rosvo(t-liitin).eli ku kattoo pumpun päähän sinne tulee toisessa sukassa 2 johtoa ni niistä oikeanpuoleiseen!toisessa sukassa on vaa yks johto.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
aksu8225 kirjoitti:mulla on y20dth vectrassa finnautomobilelta ostettu boksi joka pantii just syöttöpumpun päässä olevaan johtoon yks rosvo(t-liitin).eli ku kattoo pumpun päähän sinne tulee toisessa sukassa 2 johtoa ni niistä oikeanpuoleiseen!toisessa sukassa on vaa yks johto.
Hmm eli luultavasti tässä huijataan suoraan pumpulle menevää singaalia..? Kun muistaakseni volkkareissa evry asennettin meno ja paluu singaali johtimien väliin mutta ooppelissa sama toteutuisi asentamalla vastus pelkkään meno singaaliin. Kiitos tiedosta tämä auttaa jo paljon! Alan itse tutkia ensviikolla opelin pumppua tarkemmin ja sitten alan kokeilla evryn asentamista eri vastus arvoilla heti ensinmäisenä ajettelin laittaa 400ohmin esivastuksen ja 1kohmin säätö vastuksen. Kiitokset sinulla aksu mutta vielä olisi kiva saada lisä tietoa jolla on jo evry tai tehopoksi ja kuvakin auttaisi asiaa ja jos joku on purkanut moisen tehopoksin olisi kiva tietää mitä tämä pitää sisällään.
joo eli siihen boksiin tuli akulta 12v ja maa.siitte yks johto vedettiin kaasupolkimelta lähtevään johtoon jossa kulki portaattomasti jännite 1-5v välillä kaasua painettaessa jännite nousi eli se boksi mun käsityksen mukaan anto aikasemmin enemmän jännitettä pumpulle mitä muualle.esim vakionopeussäätimellä kiihdyttäessä ei boksi ole mukana lainkaan.
SPRINTTIKUNKKU 2012
aksu8225 kirjoitti:joo eli siihen boksiin tuli akulta 12v ja maa.siitte yks johto vedettiin kaasupolkimelta lähtevään johtoon jossa kulki portaattomasti jännite 1-5v välillä kaasua painettaessa jännite nousi eli se boksi mun käsityksen mukaan anto aikasemmin enemmän jännitettä pumpulle mitä muualle.esim vakionopeussäätimellä kiihdyttäessä ei boksi ole mukana lainkaan.
Jees mutta onhan myös kylläkin olemassa tehobokseja jotka toimivat yhteistyössä ecun kanssa sellainen boksi tietty sisältää ohjelman joka on muutettavissa lastun
tapaan mutta täytyy alkaa ottamaan selvää ja kokeilemaan tuon vectran pumpun huijausta että kone saisi lisää soppaa.
- StarBreakeR
- 'Diplomat'

Ota varovaisesti kuitenkin ja tiedä mitä teet.. elä kärväytä pumpun sähköjä ku se uus jakajapumppu ei ole kovin halapa.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
StarBreakeR kirjoitti:Ota varovaisesti kuitenkin ja tiedä mitä teet.. elä kärväytä pumpun sähköjä ku se uus jakajapumppu ei ole kovin halapa.
Jooh toinen pumppu on kyllä jo omasta takaa varastossa
Mites kävi?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Juho M-P kirjoitti:Mites kävi?
Ei kehuttavasti, kun jotain häiriötä oli heti , en tiedä johtuiko jostain huonosta liitoksesta tai jostain..? Kun auto joskus ei toki aina alkoi pätkiä lievästi kovassa kiihdytyksessä sitten taas välillä toimi moitteettomasti. Itse tavoiteltu tehon lisäys ei kyllä ollut kehuttava, mutta huomattavissa kuitenkin.
Nyt ei ole poksi ollut pitkään aikaan paikalla kun ei tiedä minkäläisiä seurauksia tuosta ongelmasta olisi voinut tulla joten päätin ottaa pois ja tilasin vectraan
lastun inmotionilta joka oli halvin löytämäni
Miten muuten asensit ton kyseisen lastun? Vai käytitkö jossain elektroniikka liikkeessä laitattamassa? Oliko toi sun vectra 20DTH vai L malli?
Astra G 1.6 16v -02
Tuttu elektroniikka asentaja tinasi paikalle, itsellä ei ole tarpeeksi hyvät tinaus vehkeet että pystyisi pinta-liitoksia tinaamaan. Ja malli on 20DTL
Joo, niin mäki oon ymmärtäny et se pintiliitoksella olis, en vaan oo Joensuusta vielä löytäny firmaa joka sen tekis. Pitäis kai lähtee ihan kiertää kaikki tv-huollot läpi ja kyselee et onnistuuko homma niiltä.
Mulla olis muuten ylimääräsenä vectran välijäähy ja ahtoputket jos kiinnostaa.
Astra G 1.6 16v -02
pexu kirjoitti:Joo, niin mäki oon ymmärtäny et se pintiliitoksella olis, en vaan oo Joensuusta vielä löytäny firmaa joka sen tekis. Pitäis kai lähtee ihan kiertää kaikki tv-huollot läpi ja kyselee et onnistuuko homma niiltä.
Joo kyllä jotkut elektroniikka huollot ottavat vastaan tinattavaksi, mutta eivät kaikki.
Itsellä on jo välijäähdytin paikalla, mutta kaikki vakio ahto putket voisi kiinnostaa! Jos myyt pelkät ahto putket..? (turbolta lähtevä peltiputki ja kumiputket) itse välijäähyä en tarvitse