Elikkä. Mulla on just tollanen Omega B 2.5 v6 (bensa) vuosmallia 1994 (kuitenkin B).
Ongelma on seuraavanlainen: moottorin puolelta tulee ihmeellinen ääni, sellainen vinkuminen. Verrattavissa samaan kuin hihna, ku se luistaa...Mun mielest hihna kyll ei luista, eikä korjaamoäijienkää mukaan. Vaihdoin vesipumpun ja kiristinrullan (ei auttanut, vaik vesipumppu kyll veti viimesiään). Jakohihna kaikkine rullineen on vaihdettu 15 000km sitten...
Niin ja tämä vinkuminen syntyy ainoastaan sitt ku kone on lämmin, eli ei esim. aamull ku lähtee liikenteeseen, ku kone on kylmä. JA - tämä ääni kuuluu vain siin 1000-1500 kierrosten tietämillä. Missä vika?
Voiko esim. ilmastointilaitteen, ohjaustehostimen tai laturin rullat - siis ne rullat mitkä just toi moniurahihna pyörittää - tai lähinna laakerit olla paskana. Onks niissä minkälaiset laakerit?
Opel Omega 2.5 - ihmeellistä vinkumista?
Re: Opel Omega 2.5 - ihmeellistä vinkumista?
ota se apulaiteremmi irti niin ainakin tiedät mistäpäin vikaa lähtee hakeen.
opel vectra c 2,2 gts
Kyllä, en ole vielä kokeillu...Tänään piti hakee uus moniurahihna, mutt ei ollu kaupass..
Jos se olis hihnassa se vika...?
Onko mahdollista että ohj.tehostimen pumppu olisi paskana...Mun mielestä se ääni kuuluu just sillä puolell miss ilmastointilaite ja tehostin on...
Jos se olis hihnassa se vika...?
Onko mahdollista että ohj.tehostimen pumppu olisi paskana...Mun mielestä se ääni kuuluu just sillä puolell miss ilmastointilaite ja tehostin on...
Moro.
ootko kokeillut loppuuko ääni,kun laitat ilmastoinnin päälle?
Kun ilmastointi ei ole päällä,ja kihnuttavata ääntä kuuluu konehuoneesta,luultavasti ilmastointikompuran magneettikytkin ei toimi enää kunnolla.
Ilmastointi kyllä voi pelata moitteettomasti.
Tuo on helppo tarkastaa, kun ääni kuuluu tarkastat komressorilta että pyörähteleekö kiekko"kompuran päässä" välillä hieman mukana.
Yeah,tosi sekavasti kerrottu.(kultalonkeron syy)
ootko kokeillut loppuuko ääni,kun laitat ilmastoinnin päälle?
Kun ilmastointi ei ole päällä,ja kihnuttavata ääntä kuuluu konehuoneesta,luultavasti ilmastointikompuran magneettikytkin ei toimi enää kunnolla.
Ilmastointi kyllä voi pelata moitteettomasti.
Tuo on helppo tarkastaa, kun ääni kuuluu tarkastat komressorilta että pyörähteleekö kiekko"kompuran päässä" välillä hieman mukana.
Yeah,tosi sekavasti kerrottu.(kultalonkeron syy)