Vectraan V6 nelosen tilalle?
Onko kokemusta Vectran moottorin vaihdosta? Itselläni on -98 2.0l sport vectra, ja olen haaveillut päivittää koneen 2.5l v6:seen. Mitä lupia tarvitaan, tarviiko muuta tekniikkaa muuttaa jne.? Voiko MV6 myllyn asentaa ilman ylimääräisiä muutoksia? Lisäksi vielä onko kokemuksia moottorin / varaosa-auton hakemisesta saksasta?
Itse hain varaosa auton saksasta viime kesänä. Haettu kärry oli 3.0i 24V automaatti caravan a-omega. Matkaan varattiin viikko ja asuminen tapahtui työkaverin vanhempien luona hampurin lähellä. Hintavertailujen jälkeen todettiin ruotsin kautta ajaminen mennen tullen riittävän paljon halvemmaksi, jotta jaksoi tuon matkan paahtaa. Autojen perään soiteltiin ekana päivänä ja kun lähempää ei löytynyt kuin berliinistä(edellisella viikolla tuo blits hits ja suurin osa autoista oli juuri myyty, huono ajoitus), niin seuraavana aamuna lähdettiin sinne käymään. Yhdeksältä oltiin siellä, ja tutkailun ja tinkimisen jälkeen heppu lähti hoitamaan rekisteröinti asiat kuntoon. Itse lähdettiin kauppakeskukseen ihmettelemään siksi aikaa. Puolentoista tunnin jälkeen kaveri soitti että paperit on ok ja sitten vaihdettiin rahat autoon. Autoon otettiin viikon vakuutukset, jotka olivat voimassa suomeen asti. Suomesta sitten tullista siirtoluvat päiväksi ja auto kotiin ja palasiksi.
Oli muuten uudemmassa saksan omegassa pellit ja pohja selvästi huonommassa kunnossa kuin omassa suomalaisessa, joten ei jäänyt edes harmittamaan tuon purkaminen. Samaten varustelu oli huonompi saksalaisessa kolmelitraisessa kuin kotimaisessa kaksi litraisessa.
Oli muuten uudemmassa saksan omegassa pellit ja pohja selvästi huonommassa kunnossa kuin omassa suomalaisessa, joten ei jäänyt edes harmittamaan tuon purkaminen. Samaten varustelu oli huonompi saksalaisessa kolmelitraisessa kuin kotimaisessa kaksi litraisessa.