Elikkäs, mulla oli X18XE -97 Vectra parisen vuotta. Vaihdoin kyseisen kiulun X20XEV -99 Vectraan, joka ollut nyt niinikään pari vuotta. Molemmissa sama vika. Nimittäin kun autolla ajaa helteellä (+30 hujakoilla) ja pysäköi lyhyeksi aikaa niin lähtiessä airbagin vikavalo syttyy. Opelilla kävin vanhassa pelissä lukemassa vikakoodit, edulliseen 58e hintaan, ja viaksi ilmeni airbagin ohjausyksikkö. Huoltomiehet sanoivat että se nyt ilmottelee välillä itsestään, ettei niitä ole näihin autoihin juuri edes vaihdettu. Tätä tapahtui vanhassa autossa muistaakseni kaksi kertaa täysin samoissa olosuhteissa. Nykyisellä vectrallani pamahti jälleen tismalleen samassa tilanteessa sama valo, sattumaako? en usko.. Mulla ei noita viisiäkymppejä ole niinpaljon että rahkeet riittäs käydä kerran kesässä sen valon kuittaamassa, kun käsittääkseni ei kiesissä mitään vikaa ole.
Eli, onko kellään muulla ollut vastaavaa?
Missä Turun seudulla vikakoodien kuittaus tapahtuisi mahdollisimman halvalla?
En löytänyt enää vikakoodien nollausta koskevia ohjeita foorumilta. Mistäs sellaset löytys jos alkais ite niitä pinnejä yhdistelemään?
Kiitoksia jo etukäteen, ja hyvää kesää!
Vectra-B:n Airbag valo ja vikamuistin nollaus Turussa
Re: Vectra-B:n Airbag valo ja vikamuistin nollaus Turussa
airbag valoa ei saa nollattua millään pinnien yhdistelylllä, ainoastaan tech2 laitteella. vikavalon ( keltainen valo ) saa nollattua kun irroittaa akkukaapelin riittävän pitkäksi aikaa
olettaen että vika on "ei päällä" tilassa
vikakoodeja voi lukea moottorinohjausjärjestelmästä yhdistelemällä pinnejä ja ohjeet siihen löytyvät lue tämä ennenkuin kysyt stickystä.
olettaen että vika on "ei päällä" tilassa
vikakoodeja voi lukea moottorinohjausjärjestelmästä yhdistelemällä pinnejä ja ohjeet siihen löytyvät lue tämä ennenkuin kysyt stickystä.
tollasta tech2 laitetta ei vissiin oo sitten muualla kuin opelilla?
Itse kuittautin ja luetutin koodit Keminmaassa ammattikoulun pojilla. Eivät ottaneet mitään. Kun menivät pojille oppina. Opettajalle sitten annoin 5e kaffirahaa, Kun joutu poikia opettamaan kesken "töiden". (Viaksi paljastui turvavyönkiristin. Akunkenkä irti, ja nappasin sivareilla liittimet pois, tinaus ja kutistesukkaan = vikaa ei ole ilmaantunut yli 2 vuoteen)
No tuo Keminmaan ammattikoulu, autopuoli lienee liian kaukana Turusta, mutta eiköhän sielläkin kouluteta jossakin autoalan rautaisia ammattilaisia, tai jopa autoinsinöörejä.
Vink: Itte olin kokoajan autoni vieressä, ettei pojat kerinneet koeajelulle. Olen nimittäin muutaman kerran ohi ajanut ja nähnyt, kuinka pojat käyvät koeajelulla koulua ympäri, "asiakkaiden" autoilla... Noh, hyvin, hyvin nopeassa tahdissa
No tuo Keminmaan ammattikoulu, autopuoli lienee liian kaukana Turusta, mutta eiköhän sielläkin kouluteta jossakin autoalan rautaisia ammattilaisia, tai jopa autoinsinöörejä.
Vink: Itte olin kokoajan autoni vieressä, ettei pojat kerinneet koeajelulle. Olen nimittäin muutaman kerran ohi ajanut ja nähnyt, kuinka pojat käyvät koeajelulla koulua ympäri, "asiakkaiden" autoilla... Noh, hyvin, hyvin nopeassa tahdissa
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8