Vectran käyntihäikkää...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
free80
'Kadett'
'Kadett'

Vectran käyntihäikkää...

Viesti Kirjoittaja free80 »

Elikkäs mun Vectra 1.6 vm -97 alkoi nypyttää ja tuntua tukkoiselta kiihdyttäessä.. noh, vaihdettiin ilmanputsari, joka oli jo aivan likainen, tulpat ja öljyt + suodatin.. helpotti tuo nykiminen siihen, mutta sitten isäni sanoi että kaadappa tankkiin ruiskutusjärjestelmän puhdistusainetta, niin voihan jeesus kun alkoi taas sen nyppisen ja kiihdyttäessä tuntuu kuin auto hyytyisi kiihtymisen sijaan.. Mitähän tässä nyt oikein voisi tehdä, tuntuu kuin tuo putsausaine nyt olisi tuon nyppimisen takana? Pullossa lukee tosin että vaikutukset alkavat tuntua vasta noin 500km jälkeen, voisiko siellä nyt sitten kiertää niin paljon jotakin moskaa tms että siksi nyppii? Tuntuu vain ettei oikein uskalla ajaa kun on niin tukkoista menoa, tosin välillä innostuu ja piristyy siinä kiihdyttäessä niin että ensin madellaan ja sitten auto ryntääkin eteenpäin yhtäkkiä kiihtyen jopa oikein rivakasti.. Onko kellään kokemusta tuosta ruiskutusjärjestelmän putsausaineesta? Miten se on vaikuttanut yms?
Vectra B -97 1,6
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectran käyntihäikkää...

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

tuskin se aine siihen vaikuttaa, on niitä kokeiltu kaikenlaisia, mutta ei niistä ole ollut hyötyä jos ei haittaakaan, saattaahan joissain tapauksissa ollakin hyötyä itse en ainakaan ole huomannut. entä tulpanjohdot ne pystyy mittaan.
opel vectra c 2,2 gts
free80
'Kadett'
'Kadett'

tulpanjohdot voisi tosiaan tarkistaa, kiitokset vinkistä :)
Vectra B -97 1,6
ryakar
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ryakar »

ite olen kerran kokeillu kyseistä ainetta niin loppu tulos oli se et se tukki polttoaine suodattimen. ja kun sen sain vaihdettua niin sitten pelitti samalla tavalla kuin ennen aineen laittoa.. eli ei oikeastaan ollu apua siitä aineesta yhtään.. mulla tosin oli suutin vika josta ongelmat johtu.
free80
'Kadett'
'Kadett'

ryakar kirjoitti:ite olen kerran kokeillu kyseistä ainetta niin loppu tulos oli se et se tukki polttoaine suodattimen. ja kun sen sain vaihdettua niin sitten pelitti samalla tavalla kuin ennen aineen laittoa.. eli ei oikeastaan ollu apua siitä aineesta yhtään.. mulla tosin oli suutin vika josta ongelmat johtu.

Huomenna mennään vaihtamaan polttoainesuodatinta, joten sittenpäs näkee toimiiko ooppeli sitten normisti.. itsekin tuota hieman mietin että olisiko se aine voinut tukkia suodattimen ja kun en tiedä auton historiaa niin paljoa että koska suodatin on edes vaihdettu viimeksi, niin hyvähän tuo on laittaa vaihtoon jo muutenkin :)
Vectra B -97 1,6
Vastaa Viestiin