Moro! Ensimmäinen viestini tälle foorumille lähtee tästä, kerrottakoon itsestäni senverran, että olen 17-vuotias lyhytkasvuinen (diastrofia) finninaama Valkealasta, sain kaksi kuukautta sitten B-kortin erikoisluvalla. Autokseni ostin kunnan tarjoamilla avustuksilla -08 vm. 1.3 CDTI Astran, 90 HV. En ole OCF:n jäsen, tosin olen ajatellut liittyä, vaikka hallussani on vasta ensimmäinen ooppeli.
Auton rakentaminen ei ole vielä muutamaan vuoteen ajankohtaista, mutta ainahan voi haaveilla. Mietin yksipäivä autoni turboa (oikeasti en tiedä autojen tekniikasta paljon mitään) ja yksi kaverini tiesi kertoa, että Opel saa turbonsa joltain tehtaalta, en muista nimeä, ja että ahtopaineet olisivat itse säädettävissä, tehdasturboissa tuppaa olemaan käsittääkseni aika harvinaista. En tiedä pitääkö tämä paikkansa, mutta aloin miettiä näin ohimennen, että paljonkohan bareja tuo hiustenkuivaaja vakiona puhaltaa, ja kuinka paljon sitä uskaltaisi laittaa puhaltamaan, niin että auto olisi kuitenkin vielä varmatoiminen. Lastu on edessä ennen turbon säätämistä ja sekin vielä monen vuoden päästä, mutta tällaista olen haaveillut. Vai meneekö koko turbo ja putkisto samalla vaihtoon, tietysti tehoarvioita saa heittää.
Näin BTW, älkää tuoko hienoa autoa valkealaan. Opelini kyljet on nimittäin joku paikallinen idiootti, varmaan bemarikuski, raaputtanut avaimilla naarmuille, sen lisäksi että ekalla viikolla pakitin päin helvettiä ja raapaisin itse vasempaan kylkeen skraadut. Plus helma on lyöty ruttuun jotenkin.
( http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... id=3180311 sieltä löytyy kuvia autosta ja tietty minustakin.)
(En ollut varma onko tämä virittäminen vai dieselmoottorifoorumille, ylläpito voi siirtää jos tarvitsee)
Turbosta...
Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Hyppää
- Opel Club Finland
- ↳ Uutiset ja tiedotteet
- ↳ Jäsentiedotteet
- ↳ Jäsen materiaali
- ↳ Tapahtumat ja OCF-keskustelu
- ↳ OCF alueet
- ↳ Ladies Only
- ↳ Yhteistyökumppaneiden tiedotteet
- ↳ Rompetori OCF Summerpartyilla