Vectra B airbagin liitin / "spiraali"

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Vectra B airbagin liitin / "spiraali"

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Vaihoin tuossa b1 Vectraan, semmosen b2 sport Vectran 3-puolaratin. Airbagissa liitin ei ollut aivan samalainen, johto meni kyllä uuteenkin airbaggiin muttei lukittunu se liitin oikein.
Antoi vikakoodin 32, "Kuljettajan turvatyyny, alhainen vastus".

Pitääkö siis vaihtaa koko ratin takana oleva "spiraali" systeemi b2 sportin vastaavaan, vai saako erikseen sitä johtoa sen spiraalin ja airbagin välille?
Vai kenties saako alkuperäisellä johdolla ja spiraalilla uuden bägin toimiin?
NOesc
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Re: Vectra B airbagin liitin / "spiraali"

Viesti Kirjoittaja NOesc »

itsekin olen tuuminut vaihtaa siihen kolmipuolaiseen rattiin.
kaikki ne liitokset pitäisi olla mahdollisimman kunnollisia, kokeile käydä opelin huollossa kyselemässä
apua ja että onko niiden osien välillä eroja.
jos saat systeemin toimimaan niin raportoi toki tänne.. -(z)-
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Täällä foorumillakin on juttua noista kontaktikaapeleista. En jaksa nyt ruveta etsimään, mutta muistan nähneeni kuvia erilaisista liittimistä.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu kuviakin on nähty täällä ku on ettiny, muttei oo tietoa että pitääkö olla juuri oikea kaapeli. En kyllä tiedä mitä eroa niillä sit voi olla jos molemmissa 2 napaa. Pitäs jollain tutulla melkeen olla tuo testeri/nollauslaite, nii vois vähä testailla kaikkia kikkoja, ei kehtais joka kerrasta maksaa aina 15€. Oon miettiny jos ostais romikselta tuommosen b2 sportissa olevan spiraalin.
lepo89
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lepo89 »

J.S.T kirjoitti:Juu kuviakin on nähty täällä ku on ettiny, muttei oo tietoa että pitääkö olla juuri oikea kaapeli. En kyllä tiedä mitä eroa niillä sit voi olla jos molemmissa 2 napaa. Pitäs jollain tutulla melkeen olla tuo testeri/nollauslaite, nii vois vähä testailla kaikkia kikkoja, ei kehtais joka kerrasta maksaa aina 15€. Oon miettiny jos ostais romikselta tuommosen b2 sportissa olevan spiraalin.
osta oma testeri tältä löytyy http://sixtek.fi/koodiesitt.php
kannattaa kysyä sähköpostilla niin saat opeliin parhaiten sopivan laitteen.
ite ostin tuolta testerin ja kyllä on jo hintansa haukkunut.
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Eipä oo tullu tänne raportoitua, mut siis vaihdoin tuon spiraalin b2 sportista jossa oli oikeanlainen liitin ja ei pala enää baginvalo ku kävi nollaamassa.
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Lainataan vanhaa topicia ja kysellään lisätietoja. Elikkäs potilas on -98 farkku Vectra ja vika on paikallistettu tuohon ratin takana olevaan liukurenkaaseen. Onko liukurenkaita montaakin erilaista vai käykö saman aikakauden Opelista ristiin mikä tahansa rengas? Sen tiedän että rattinapit vaikuttaa liukurenkaan tyyppiin, onko muita tekijöitä? Liekkö minkälainen vaihtaa omin päin? Akku irti puoli tuntia ja sitten rattia repimään?
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

On erilaisia spiraaleja. Itse vaihdoin -97 b Vectraan B2 sport Vectrasta ratin ja samalla piti vaihtaa se spiraali, koska niissä oli erilaiset liittimet.
Eli jos sulla on semmonen perus b1 vectran nelipuolainen ratti, niin tuo mulla myynnissä oleva spiraali käy siihen. Se itse ratissa oleva pistoke on samannäköinen, mutta spiraalin liitin on uudemmassa suurempi.
Ei ole paha homma vaihtaa, ratti vaan ensin kokonaan pois. Suosittelevat kyllä pitämään jonkun aikaa akun miinuskenkää irti (olikohan tuo 30 min).
Vastaa Viestiin