Astra X20DTL lastutus

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
pexu
'Kapitän'
'Kapitän'

Astra X20DTL lastutus

Viesti Kirjoittaja pexu »

Ostin tuossa farkku astran X20DTL koneella ja kaipais piristystä tuohon 82hepan lisäksi. Oon kohta pari päivää lukenu foorumeita läpi ja mistään ei oikeen ole löytynyt kokemuksia pelkästä lastun laitosta kyseiseen moottoriin. Aina on välijäähytintä ja vaikka mitä pistetty päälle.
Onko kukaan laittanu pelkkää lastua kun katoin tuolta että tähän koneeseen sopivalla lastulla sais 110hp koneesta irti ja vääntöjäki kivasti.
Kestääkö turbo ilman välijäähytintä tai ylipäätänsä koko tekniikka? Ajattelin että voisin ehkä 20DTH koneesta välijäähyn laittaa jos se ilman oikeen toimi mutta näin alkuun kiinnostaisi tietää että toimiiko pelkällä lastulla ja mistä lastuista porukalla on kokemusta kyseiseen koneeseen?
Ja ihan tiedoks että on ensimmäinen diesel kone mulla alla jotenka antakaa anteeksi tietämättömyyteni.

Tässä esimerkki yhestä lastusta:
http://www.inmotiontuning.fi/PublishedS ... 16,338,337
Astra G 1.6 16v -02
japex
'Admiral'
'Admiral'

Re: Astra X20DTL lastutus

Viesti Kirjoittaja japex »

pexu kirjoitti:Ostin tuossa farkku astran X20DTL koneella ja kaipais piristystä tuohon 82hepan lisäksi. Oon kohta pari päivää lukenu foorumeita läpi ja mistään ei oikeen ole löytynyt kokemuksia pelkästä lastun laitosta kyseiseen moottoriin. Aina on välijäähytintä ja vaikka mitä pistetty päälle.
Onko kukaan laittanu pelkkää lastua kun katoin tuolta että tähän koneeseen sopivalla lastulla sais 110hp koneesta irti ja vääntöjäki kivasti.
Kestääkö turbo ilman välijäähytintä tai ylipäätänsä koko tekniikka? Ajattelin että voisin ehkä 20DTH koneesta välijäähyn laittaa jos se ilman oikeen toimi mutta näin alkuun kiinnostaisi tietää että toimiiko pelkällä lastulla ja mistä lastuista porukalla on kokemusta kyseiseen koneeseen?
Ja ihan tiedoks että on ensimmäinen diesel kone mulla alla jotenka antakaa anteeksi tietämättömyyteni.

Tässä esimerkki yhestä lastusta:
http://www.inmotiontuning.fi/PublishedS ... 16,338,337
Toimii ja noin 100hp pelkällä lastulla, jopa vähän ylikin. Kannattaa maksaa että joku päivittää suoraan softan efuun ja jättää tinailtavat lastut kaupan hyllylle. Voimaa.com ja karala ainakin päivittää ecuun suoraa.
Upsolutesta olen ainakin paljon kehuja kuullut, http://www.wdracing.net/ päivittää ecuja ainakin

Itsestä tuo 400-500e on aivan törkeä hinta mokomalle toimenpiteelle, valmis kartta ajetaan ecuun noin 10minuuttia max. Kun lastutus laitteita rupeaa saamaan jo 300eurolla.
Miksipä ei
juise
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juise »

Mulla on Upsoluten +25hp +50Nm lastut lojunu reilun vuoden hyllyssä kun päivitytin softat kireämpään versioon. Cuuleria ei oo kohta puoleen vuoteen ollu nokalla kun en oo saanu aikaseks päättää millasen laitan. Savuarvot hiukan alta 2 ja kulkee paremmin kun vakio ja keskikulutus on reippaassa motari/maantieajossa 5.7L. Heti kun mennään alta 100km/h keskinopeuden, kulutus tippuu alle 5L.
Tuolla Upsoluten perusohjelmalla auto muuttuu ajettavammaks ja kulutus maantiellä tippuu lisääntynee alaväännön myötä.
Tietysti välijäähytin on hyvä olla keulalla mut ei noilla tehoilla välttämättömyys.
Joten tarkasta mikä ecu sulla on niin saat multa suht halvalla nuo chipit kun ei ne tuossa hyllyssä autoa auta kulkemaan :lol:
pexu
'Kapitän'
'Kapitän'

Minkäs takia ne juotettavat lastut kannattais jättää hyllylle jos kerta niissä on sama ohjelma kun niissä jotka päivitetään suoraan ecuun?
Jos kerta hinnoissakin saattaa olla satasien eroja?
Astra G 1.6 16v -02
juise
'Admiral'
'Admiral'

oonko nyt kuutamolla jos väitän että ei näihin Opeleihin kaapelin kanssa mitään ohjelmoida vaan kyllä se ECU on irti otettava ja aukastava että vanhat lastut saa poies ja niiden tilalle sit vaihetaan eri ohjelmalla olevat?
aksu8225
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

juise kirjoitti:oonko nyt kuutamolla jos väitän että ei näihin Opeleihin kaapelin kanssa mitään ohjelmoida vaan kyllä se ECU on irti otettava ja aukastava että vanhat lastut saa poies ja niiden tilalle sit vaihetaan eri ohjelmalla olevat?
minun käsitys asiasta:
näihin ei ohjelmoida kaapelin välityksellä ohjelmaa niinku commonrail dieseleihin (kävin voimaa.com kysymässä omaan y20dth)
eli vaihtoehdot on boksi tai tosiaan chipin vaihto eli kolvailuhommiksi menee!!
itsellä olikohan asa 440!?finnautomobilelta ja penkitetty 152hp/328nm!!vakio turbo,jäähdytin ja suuttimet...ja ahtopaine rajoitettu 1.1bar ja tehokäyrässä ei pienintäkään notkahdusta...asiasta enemmän projektit ja esittelyt opel vectra y20dth 152/328nm!!(muistaakseni otsikko on tuo)
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
japex
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja japex »

Itse joskus kyselin, löytyi ainakin softa 82hv versioon ja olisi pystynyt päivittämään diagnostiikkapistokkeesta.
Tiedon todellisuudesta en mene takuuseen. Mutta myyjä ainakin näin väitti.
Miksipä ei
pexu
'Kapitän'
'Kapitän'

Noista juotettavista lastuista.. eikös se oo periaatteessa kaikissa sama se ohjelma, tietenki tehokäyrät saattaa olla hiukan erilaisia mutta onko noissa valmistajissa muita eroja? Kun ainakin teho- ja vääntöluvuissa ei isoja eroja tunnu olevan.

Ajattelin vaan, että kuinka suuri ero mahtaa olla jollain Upsoluten lastulla joka maksaa 399e.
tai
InMotionTuning liikkeen lastulla joka maksaa 198e ilman asennusta.
Astra G 1.6 16v -02
juise
'Admiral'
'Admiral'

On varmaan todella marginaaliset erot mut kokeile. Voihan siinäkin jonkun kympin säästää suuntaan jos toiseen...
kialsi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kialsi »

No onkos pexu saanu lastun astraan ja onko selvinnyt että saako joku laitettua pistokkeen kautta vai meneekö kolvaus hommiksi.
upsolute toimi omegassa ainaski hienosti 2.5td eli kyl ohi kerkis :D
jjruutiainen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Tämä nyt taitaa olla kaukana lastusta mutta, laitoin aikoinaan niin sanotun huijaus poxin PSI merkkisen kyseiseen autoon ja kävin penkittämässä niin löytyi 105 hv ja noin 55Nm lisää vääntöä kulutus tippui noin 1L olin todella tyytyväinen.
Ostin juuri Omegan 2.2 DTi,n ja meinaan hommata samanlaisen siihen .

Mietin että kyseisen poxsin asentaa helposti itse ja voi poistaa kun myy auton , sekä mielestäni aika paljon edullisempi vaihtoehto näitä saa jo noin alkaen 100 euroo.
Opel Astra J ST 2.0 d A . Ford Transit 300 .
fourwdman
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja fourwdman »

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen päivämäärä Pe Loka 30, 2009 7:50 am
Tämä nyt taitaa olla kaukana lastusta mutta, laitoin aikoinaan niin sanotun huijaus poxin PSI merkkisen kyseiseen autoon ja kävin penkittämässä niin löytyi 105 hv ja noin 55Nm lisää vääntöä kulutus tippui noin 1L olin todella tyytyväinen.
Ostin juuri Omegan 2.2 DTi,n ja meinaan hommata samanlaisen siihen .

Mietin että kyseisen poxsin asentaa helposti itse ja voi poistaa kun myy auton , sekä mielestäni aika paljon edullisempi vaihtoehto näitä saa jo noin alkaen 100 euroo.

Olen samaa mieltä jjruutiaisen kanssa tosta PSI:n tehoboxista.
Omassa astrassa tehonlisäys huomattava persdynolla mitattuna!
Dynossa käyn heti ku pääsen ja ilmottelen täällä tuloksista.
Koeajolla motarilla oli kiva seurata Corvette ja Bemari kuskin ilmeitä ku nokileka lakupotkö perässään kulki autojen välissä ku tyhjää vaa (nopeus n. 170)!
nyk Astra G 2,0 dth -00 ex Vectra b 2,0 dth -98
pexu
'Kapitän'
'Kapitän'

Joo, ei oo mun lastu homma oikeen edenny. Sen mitä oon selville saanu, että pistokkeella olevaa boksia ei oo ainakaan kovin montaa mallia saatavilla. Oikeestaan yhen oon löytäny ja silläkin hintaa 350e. Lastu asennus on vähä hankala tässä värkissä kun se on pintaliitosjuotoksella ja Joensuun seutuvilta en oo vielä löytäny ketää jolla olis pintaliitoskolvia, jotta sais lastun vaihdettua. Ehken isoin syy tohon et en oo vielä lastua saanu oli toi pumpun elektroniikan mossahtaminen. Siihen kun meni rahaa yhen lastun verran.

laittakaapa lisätieto tosta boksista mistä puhuitte. Eihän tuo 5 hepan tehon nousu mikään kovin kummonen oo, et vähä epäilen huomaako tollasta ees persdynolla? Mutta jos oikeesti kulutus tippuu litralla nii siinä mielessä kiinnostais.
Astra G 1.6 16v -02
jjruutiainen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Niin onhan se vähä enemmän jos 82 vakiona ja jälkeen 105 hv , mitattu rullilla .

Onhan tämä vähän huijaus tekniikkaa mutta helpompaa kuin tinaaminen , tietenkin jos otetaan enemmän niin silloin tehtävä uusi softa.
Opel Astra J ST 2.0 d A . Ford Transit 300 .
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja D-Iivil »

Kertokaa nyt mistä ihmeestä saa satasella boxin VP44-pumpulle. Ei googlettelu paljon tuottanut tulosta tuolla PSI-hakusanalla, paitsi että valmistajan omat sivut sanovat että kyseinen malli "is not in program".
-= elä käy pienemmilles vittuilemaan =-
Vastaa Viestiin