Hei!
Rouvan Corsassa C 1.2 16V syttyi viikko sitten häiriövalo (se missä on moottorin kuva -ei jakoavainta). Lähikorjaamo ei löytänyt vikaa, mutta nollasi valon ja auto pelasi kolme päivää moitteetta. Sama valo syttyi taas ajon aikana. Nollasin itse akkukepposella valon ja valo pysyi poissa pari päivää. Vein merkkihuoltoon, joka tutki kaksi päivää vikakoodia P0170 (suihkutuksen säädön toimintahäiriö), ja nollasivat systeemin. Varsinaista vikaa ei löytynyt sielläkään eikä valo siellä palanut... ja arvatkaa mikä syttyi kun rouva ajoi korjaamolta kotiin... Kone vetää normaalisti, ehkä jos äkkiä polkaisee kaasun pohjaan, niin moottori miettii hetken. Onko kokemuksia moisesta häiriöstä? Selasin koko ketjun lähes läpi, enkä löytänyt vastaavaa...
Corsa C 1.2 16V itsepäinen vikakoodi P0170
-
kamreeri Kekki
- 'Agila'
Re: Corsa C 1.2 16V itsepäinen vikakoodi P0170
No ihan vastaavaa oireilua meidän kahdessakin Corsassa... Etsiskelin syitä Vauxhall Corsa-foorumilta ja siellä pari kaveria oli saanut saman taudin kun olivat ostaneet jonkin erikoisen ilmanputsarin. Alkuperäisen vaihto takaisin korjasi ongelman. Itse huomasin pari päivää sitten että C-Corsan ilmanputsarista tuleva putki pysyy huonosti kiinni. Lämmittelin vähän putkea ja kiinnitin sen tiiviimmin. Nyt on moottorivalo pysynyt ainakin toistaiseksi poissa. Tuo vikakoodihan tarkoittaa liian rikasta tai laihaa seosta. Voi ilmeisesti aiheutua ruiskutushäiriöistä, mutta ehkä myös häiriöistä imuilman saannissa ???
Hanski
-
kamreeri Kekki
- 'Agila'
Hei!
Käytin Corsaa merkkihuollossa -vaihdettiin ilmamassamääräanturi ja ilmanputsari. Katsotaan pysyykö häiriövalo poissa. Muutama sata euroa on mennyt, katsotaan kannatiko. Auto tuntui ajossa vähän virkeämmältä. eli ei mieti niin paljon kun painaa kaasun pohjaan. Nyt on reilun viikon aikana nollattu vikakoodi korjaamolla kolmesti ja itse kerran. Toivotaan että vika oli ko. anturissa tai saattaa isäntä viedä emännän autokaupoille...
Käytin Corsaa merkkihuollossa -vaihdettiin ilmamassamääräanturi ja ilmanputsari. Katsotaan pysyykö häiriövalo poissa. Muutama sata euroa on mennyt, katsotaan kannatiko. Auto tuntui ajossa vähän virkeämmältä. eli ei mieti niin paljon kun painaa kaasun pohjaan. Nyt on reilun viikon aikana nollattu vikakoodi korjaamolla kolmesti ja itse kerran. Toivotaan että vika oli ko. anturissa tai saattaa isäntä viedä emännän autokaupoille...
Moi,
Kiitos vihjeestä, mulla nimittäin palasi moottorinkuva kojetauluun ! Täytynee kokeilla uutta ilmamassamittaria. Voisitko palata aiheeseen heti jos merkkivalo syttyy uudelleen. Odottelen maanantaihin ja haen sitten minäkin uuden imm-anturin. Viikonloppuja !
Kiitos vihjeestä, mulla nimittäin palasi moottorinkuva kojetauluun ! Täytynee kokeilla uutta ilmamassamittaria. Voisitko palata aiheeseen heti jos merkkivalo syttyy uudelleen. Odottelen maanantaihin ja haen sitten minäkin uuden imm-anturin. Viikonloppuja !
Hanski
-
kamreeri Kekki
- 'Agila'
Hei!
Vikavalo on onneksi pysynyt nyt viikon poissa ja auto pelaa imm-anturin ja putsarin vaihdon jälkeen normaalisti. Taisi olla vika siinä... Viikonloppuja!
Vikavalo on onneksi pysynyt nyt viikon poissa ja auto pelaa imm-anturin ja putsarin vaihdon jälkeen normaalisti. Taisi olla vika siinä... Viikonloppuja!
Terve,
Tuli vaihdettua vihjeesi perusteella medänkin Corsaan IMM. On pelannut hyvin kolme päivää. Kiitokset vielä ja samoin, viikonloppuja !
Tuli vaihdettua vihjeesi perusteella medänkin Corsaan IMM. On pelannut hyvin kolme päivää. Kiitokset vielä ja samoin, viikonloppuja !
Hanski