C 2006 farmari takavalo

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
kimmopa1
'Senator'
'Senator'

C 2006 farmari takavalo

Viesti Kirjoittaja kimmopa1 »

Termos!

No nyt se myrkyn lykkäsi, hokasin tuossa yks päivä että kuskinpuoleinen takavalo vilkkuu, no aattelin että lamppu pitää vaihtaa ja taas mennään. Tuomio oli sitten semmonen että lampun kanta on hapettunut, raaputtelu ei asiaa auttanut. Pitäisi nyt sitten tilata vissiin koko umpio, kantoja ei saa kuulemma erikseen. Oisko kellään tietä josko jostain pelkän kannan sais niin ei koko umpiota tarvi vaihtaa?? -(z)-
Opel Insignia Sports Tourer vm 2018

Ex Opel Insignia Sports Tourer vm 2010
Ex Opel Vectra vm 2006
Ex Opel Vectra vm 1998
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Jäsennumero: 3208

Re: C 2006 farmari takavalo

Viesti Kirjoittaja JNN »

Auto ilmeisesti Vectra..? Jos niitä kantoja ei saa vaihdettua, niin koko umpion heijastintausta täytynee sitten vaihtaa. Kysele purkaamoilta ja tuolta ostetaan/myydään osia-puolelta, jostain autosta jossa mennyt umpion lasi rikki niin ei pitäis paljoa maksaa. :o Kuulostaa tosin oudolta ettei hapettumaa saisi pois. hiekkapaperilla ruoste tms. töhnä pois, ja crc liuottelu päälle. Kyllä näillä eväin on lukemattomista huomattavasti vanhemmista autoista kosketus häikät kadonneet... :bye:
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

toisekseen sen lampun pohjan saa kyllä tilattua erikseen, siitä olen 100% varma. tosin en usko että tarvikkeena.
tuohan on tyyppivika että se sulaa se lampun kannan kosketinpinta vituksi.
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

FullMetal kirjoitti:toisekseen sen lampun pohjan saa kyllä tilattua erikseen, siitä olen 100% varma. tosin en usko että tarvikkeena.
tuohan on tyyppivika että se sulaa se lampun kannan kosketinpinta vituksi.
Mulle on vaihdettu tuo pohja kertaalleen.
Toivottavasti selviät pohjan vaihdolla, nimittäin mulla ei vika ollu siinä vaan valojen ohjainboksissa !
Kuva
kimmopa1
'Senator'
'Senator'

Juu, vectrasta kyse. Hetkonen, jos on tyyppivika niin sitähän ei sitten tartte omasta pussista maksaa? :o
Maahantuojaan yhteys siis? ja toivottavasti selviää kannan vaihdolla ettei ohjainboksia tartte ruveta vaihteleen.

Ex Opel Vectra vm 2006
Ex Opel Vectra vm 1998
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

kimmopa1 kirjoitti:Juu, vectrasta kyse. Hetkonen, jos on tyyppivika niin sitähän ei sitten tartte omasta pussista maksaa? :o
Maahantuojaan yhteys siis? ja toivottavasti selviää kannan vaihdolla ettei ohjainboksia tartte ruveta vaihteleen.

voi olla ongelmallista saada takuuseen koska sullahan on takuuaika mennyt jo aikaa sitten umpeen.
ainahan sitä saa maahantuojalta kysäistä, sehän ei maksa mitään.

tyyppivika tai ei mutta muutaman olen vaihdellut, mikä lie se tyyppivian määritelmä? se että se menee kaikista vai riittääkö jo 10% liikenteessä
olevista autoista.... :roll:
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

FullMetal kirjoitti:
kimmopa1 kirjoitti:Juu, vectrasta kyse. Hetkonen, jos on tyyppivika niin sitähän ei sitten tartte omasta pussista maksaa? :o

voi olla ongelmallista saada takuuseen koska sullahan on takuuaika mennyt jo aikaa sitten umpeen.
ainahan sitä saa maahantuojalta kysäistä, sehän ei maksa mitään.

tyyppivika tai ei mutta muutaman olen vaihdellut, mikä lie se tyyppivian määritelmä? se että se menee kaikista vai riittääkö jo 10% liikenteessä
olevista autoista.... :roll:
Omaani en saanut takuuseen, koska takuu oli umpeutunut kuukautta ennen vian ilmenemistä ja olin auton toinen omistaja. Mulla tämä meni myyjäliikkeen piikkiin.
Kuva
kimmopa1
'Senator'
'Senator'

Kannattiskohan mullakin ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä? Mikä niitten vastuu näissä tilantessa mahtanee olla. Ostosta aikaa alle 1kk, samassa kun tämä takavalon ongelma ilmeni niin hokastiin että ohjauskulmat viturallaan, renkaat todella heikossa hapessa. :cry:

Ex Opel Vectra vm 2006
Ex Opel Vectra vm 1998
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

kimmopa1 kirjoitti:Kannattiskohan mullakin ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä? Mikä niitten vastuu näissä tilantessa mahtanee olla. Ostosta aikaa alle 1kk, samassa kun tämä takavalon ongelma ilmeni niin hokastiin että ohjauskulmat viturallaan, renkaat todella heikossa hapessa. :cry:

tuon kautta saattas myyjä sen maksaakkin jopa. mutta mitä kauemmin vitkuttelet niin sen epätodenäköisempää että saat uutta osaa.

se lampun pohja ei taida 20 eurosta kovin kauas heittää, sitten jos vaikka joudutkin sen itse ostamaan.
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Mulla oli sama ongelma kolme kuukautta vanhassa autossa, laadukasta tavaraa :lol:
Huollossa sen silloin korjasivat, tiedä sitten miten. Joka tapauksessa oli takuun alainen katiska ja meni sen piikkiin. Eipä vilkkunut sen jälkeen.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

kimmopa1 kirjoitti:Kannattiskohan mullakin ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä? Mikä niitten vastuu näissä tilantessa mahtanee olla. Ostosta aikaa alle 1kk, samassa kun tämä takavalon ongelma ilmeni niin hokastiin että ohjauskulmat viturallaan, renkaat todella heikossa hapessa. :cry:
Kantsii kyllä ottaa pikaisesti yhteyttä myyjäliikkeeseen. Tällaisissa vioissa, joita ei voi koeajolla havaita on kuluttajansuoja ostajan puolella.
Mitä nopeammin asiasta ilmoitat, sen paremmat neuvotteluvaltit sinulla on korvauksen saamiseksi.
Kuva
kimmopa1
'Senator'
'Senator'

Juu, pitää ottaa liikkeeseen yhteyttä. Hokasin tuossa äsken auton valoja katsellessa että huoltomies on ilmeisesti tarkastuksessaan kämmännyt ja isolla kädellä (korjatkaa toki jos olen väärässä). Nimittäin, takavalothan on kahdessa osassa, ja on kaksi eri kantaa, no huollossa remonttireiska otti irti sen valon joka kaartuu auton sivulle, mutta kyse on siitä lampusta joka on kiinni kontissa, niin miten hemmetissä se huoltojamppa voi väittää että se lampun kanta on hapettunut jota se ei edes vilkaissut?!?!?!? Minä en nyt ymmärrä yhtäään :o :o :o :o

Ex Opel Vectra vm 2006
Ex Opel Vectra vm 1998
stoma
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja stoma »

Vanha ketju mutta ilmeisti myös omasta 04 vekkulista on löytynyt uusi ominaisuus. Takavalojen runko on tosiaan heikossa hapessa ja muutamat valot vilkkuua ja välillä sammuu. Saako noita pelkkiä runkoja jostain vain täytyykö koko valosarja ostaa?

edit: farmari tuo omakin auto.
stoma
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja stoma »

Eli tuo varaosalistasta ympyröity tausta on siis itsellä hapettunut/hitsannut niin ettei kontaktia enää lamppuihin ole. Saako noita taustoja ilman että ostaa koko umpiota?

edit:
Vaivauduin purkamaan tuon valon ja eihän tuota runkoa saa erikseen vaihdettua. Uusi umpio tuohon tarvii laittaa. Oiskos jollain vinkkejä vaikka ledi umpioille niin ei tarvisi enää noita palaneita valoja vaihdella.
asco gt 16v
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja asco gt 16v »

-07 farkku kyseessä ja takavalot toimii.. oudosti. Ulommat valot toimivat parkkeina ja jarruvalona,luukun valossa toimii ainoastaan vasen pakkivalo.
Sumuvalokaan ei toimi.Polttimot uusittu ja hapetumat poistettu.
Kun johdot laittaa kiinni kuuluu valoista"naksutusta"??
Vastaa Viestiin