Astran virtalukon muistutusääni pois, kuinka?
Millähän tuosta Astrasta sais tuon virtalukon muistutuksen pois? Alkaa ärsyttää jo se pillin vinkuminen, jos avaa oven avain virtalukossa. Vinkuminen kuuluu sieltä sulakeboksilta ratin alta jostain mustasta murikasta, johon tulee vyyhti johtoja sekä kymmenittäin liitäntöjä sulakepaneelista. Eli se on jonkilainen liitin. Nyppäsin sen irti ja ääni lakkasi, mutta samalla hävisi vilkut. Onko ideoita?
Signum 2.0T Elegance
Ööööö..tota..ihan mielenkiinnosta kysyn..miks se pitäis saada pois??!!
Muistaakseni se "muistuttaa" vain silloin jos virrat on kokonaan pois. Ei oikein itelle tuu mieleen tilannetta missä tarviis kääntää virrat pois,avata ovi ja jättää avain virtalukkoon?! Viitisentoista vuotta olen autoilla ajellut eikä vielä ole moista tarvetta ilmennyt..
Mutta onhan teillä varmaan joku oikein hyvä syy tuonkin kaltaiseen toimintaan..itelle ei vain tuu moista mieleen..
Muistaakseni se "muistuttaa" vain silloin jos virrat on kokonaan pois. Ei oikein itelle tuu mieleen tilannetta missä tarviis kääntää virrat pois,avata ovi ja jättää avain virtalukkoon?! Viitisentoista vuotta olen autoilla ajellut eikä vielä ole moista tarvetta ilmennyt..
Mutta onhan teillä varmaan joku oikein hyvä syy tuonkin kaltaiseen toimintaan..itelle ei vain tuu moista mieleen..
Esimerkiksi jos rassaat autoa, ovi on auki ja haluaisit kuunnella samalla musiikkia, ni on aika häiritsevää kun se pilli vinkuu siinä samalla...
(Tuli tossa kaiuttimia vaihdettua etuoviin ja samalla kun pähkäili kiinnityksiä ja laitteli bitium-mattoa ni oli aika kivaa kuunnella radiota kun pilli vinkuu siinä korvan vieressä...meinas hermot mennä)
(Tuli tossa kaiuttimia vaihdettua etuoviin ja samalla kun pähkäili kiinnityksiä ja laitteli bitium-mattoa ni oli aika kivaa kuunnella radiota kun pilli vinkuu siinä korvan vieressä...meinas hermot mennä)
Volvo V50 2.4 Geartronic
Tähnä olis hyvä väliaikainen ratkais mitä itsekkin käytän eli löysää ruuvia mikä pitää oven katkaisimen kiinni! Silloin loppuu vinkuna, silloin kyseisestä tempusta ei ole hyötyä jos toinen ovi on myös auki.
Itse kyselin joskus Opelilta tuota juttua mutta ne ei osanut huollossa vastata millä sen saisi pois!
Itse kyselin joskus Opelilta tuota juttua mutta ne ei osanut huollossa vastata millä sen saisi pois!
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Toi on hyvä syyOn 2003-05-19 22:23, Karppa wrote:
Esimerkiksi jos rassaat autoa, ovi on auki ja haluaisit kuunnella samalla musiikkia, ni on aika häiritsevää kun se pilli vinkuu siinä samalla...
No..toivottavasti löytyy ratkaisu kuitenkin.
Mulla ainenkin pelaa niin että kun sammutan auton, niin radio ja ikkunat toimii vaikka käännän avaimen nollille, mut kun avaan oven ni vinkuna alkaa, mutta heti kun otan avaimen pois virtalukosta ni sammuu kaikki. Myös se vinkuintiaani siellä poksissa. Jos sytytys virrat olis päällä ni sit se ei vinkuis...mut ei oo järkee pitää tollee...
Ja sit toisinpäin että radio ei mee päälle ennenkuin oon kääntäny 1-asentoon tai vaan käyttäny siellä...mut sit taas kun avaan oven ni piiiiiiiii
Mut se mikä on hyvä tossa virtalukko logiikassa on se että jos oon laittanut ikkunat menemään kiinni ja otan avaimet pois ni ikkunat jatkaa kulkuaan kiinni vaikka avaimet ei oo enää edes virtalukossa...
Et ei tos vaihtoehtoja oo, mitä jos sitä vähän hiljentäis, laittais jonkun teipin siihen "summerin" päälle...?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Karppa on 2003-05-20 08:15 ]</font>
Ja sit toisinpäin että radio ei mee päälle ennenkuin oon kääntäny 1-asentoon tai vaan käyttäny siellä...mut sit taas kun avaan oven ni piiiiiiiii
Mut se mikä on hyvä tossa virtalukko logiikassa on se että jos oon laittanut ikkunat menemään kiinni ja otan avaimet pois ni ikkunat jatkaa kulkuaan kiinni vaikka avaimet ei oo enää edes virtalukossa...
Et ei tos vaihtoehtoja oo, mitä jos sitä vähän hiljentäis, laittais jonkun teipin siihen "summerin" päälle...?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Karppa on 2003-05-20 08:15 ]</font>
Hmm..voi olla noinkin..jotenkin vaan olen muistavinani että vahailin joskus "ooppelia" ovet auki ja radio päällä..eikä sitä vinkunaa ois kuulunu..mut voi olla että muistan väärin..tai sit tähän ikään/ tässä ammatissa olevalla alkaa kuulo olemaan siinä jamassa että kaikenmaailman piippaukset alkaa jo häviämään kuuloalueelta.. 
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-05-20 08:56 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-05-20 08:56 ]</font>
Meikä tekee aina niin että jos ovi pitää olla auki ja rokkikoneet pitää pauhata niin otan avaimen pois ja tökkään sen sitten takaisin ja laitan rarion päälle. Siihen avaimeen ai tarvi sitten koskea ollenkaan eli ei väännä virtoja päälle. Pistää sen vain virtalukkoon ja se on siinä. Ei vingu ja saa olla kaikki ovet auki. Näin se homma etenee 
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Niinpä. Eikä mitään järkeä laittaa sitä ratiota kiinteeseen virtaan, kun sitten pitää aina näppäillä sitä powerinappia.On 2003-05-20 18:48, Karppa wrote:
Mullapas ei pelaa tolleen...joutuu kääntää/ käyttää sitä 1-asennossa että ratioon tulis virtaa...mul on 2001vm...
Pitää tutkia sitä sulaketaulua tarkemmin, kun siinä on keskellä sellainen reijitetty kohta, jonka vois olla tuo summeri. Mutta käsikopelolla se ääni vaikutti tulevan siitä leveästä liittimestä. Armottoman ahtaassa paikassa se kuitenkin on, vaikka paneelin saakin kääntymään alemmas.
Onko sulla alkuperäinen soitin paikoillaan?? Mulla on ja se tomii noin että laittaa avaimen virtalukkoon ja painaa soittimesta virrat päälle. Se kyllä sammu ihan normaalisti kun ottaa avaimen pois.On 2003-05-20 18:48, Karppa wrote:
Mullapas ei pelaa tolleen...joutuu kääntää/ käyttää sitä 1-asennossa että ratioon tulis virtaa...mul on 2001vm...
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Ei oo alkuperäinen mutta alkuperäiset johdotukset on. (ja oikein on kytketty
)Voipi vaan olla noita vuosimallien eroja... Enpä nyt usko että se johdotuksissa se "vika" olis...mut täytyy mennä mittailee jos sieltä löytyis virtaa jostakin kun avain on vain tungettu sisään...
Onhan noissa jotaa eroja kun esim vanhemmissa Astroissa (g)ei oo tietääkseni sähkönkulutuksen tarkkailijaa, joka osaa esim sammuttaa sisävalon tai paksin valon jotaa 15min kuluttua jos jää luukku auki...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Karppa on 2003-05-21 10:50 ]</font>
Onhan noissa jotaa eroja kun esim vanhemmissa Astroissa (g)ei oo tietääkseni sähkönkulutuksen tarkkailijaa, joka osaa esim sammuttaa sisävalon tai paksin valon jotaa 15min kuluttua jos jää luukku auki...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Karppa on 2003-05-21 10:50 ]</font>