omega b keskuslukitus
omega b keskuslukitus
osaako kukaan sanoa mikä mättää alko kuskin ovi jäämää kiinni vaikka muut kakesta aukee ja tuo nuppi nousee ja avaimella pelaa täysin mutta säätimellä jää lukkoon sen huomasin joka kerta kun aukasin säätimellä ovet ja kuskin nuppi nousee mutta ei ovi aukea sit nostin nuppia 2mm niin aukeaa ovi...eli avaimella nousee ylös asti mut kakella ei...
- jaskiainen
- 'Admiral'

Re: omega b keskuslukitus
Tämä on nyt pelkkää spekulaatiota, kun en ole ompon lukitsimista selvillä, mutta
kyseessä saattaa olla siinä keskuslukossa oleva mikrokytkin josta vika johtuu.
Jotkut keskuslukot eivät vaadi tunnistus-signaalia sieltä moottorilta, onko ovi mennyt
lukkoon/auennut vai ei.
Jos se mikrokytkin jää syystä tai toisesta väärään asentoon, niin se saattaa vaikuttaa
sen keskuslukon moottorin saamaan jännitteeseen tai siis tässä tapauksessa saamatta
jäämiseen. Vika ainakin kuulostaisi juurikin siltä.
Arvelisin että sen nostotapin kiinnityskohdan siirtäminen pari milliä suuntaan tahi
toiseen avittaisi asiaa. Tosin itse lukituksen moottori saattaa olla myös hivenen irrallaan,
mikä aiheuttaa samankaltaisia oireita.
Tämä tosin puhdas arvio ja perustuu ainoastaan biltema-tyylisiin parin kympin tarvike
lukitusjärjestelmiin. Orkkiksissa saattaa olla erilaisia viritelmiä.
Jos ovipaneelin purku ei tunnu kovin pahalta idealta, niin ottaisin sen ensin pois ja vähän
tutkailisin tilannetta lähempää...
kyseessä saattaa olla siinä keskuslukossa oleva mikrokytkin josta vika johtuu.
Jotkut keskuslukot eivät vaadi tunnistus-signaalia sieltä moottorilta, onko ovi mennyt
lukkoon/auennut vai ei.
Jos se mikrokytkin jää syystä tai toisesta väärään asentoon, niin se saattaa vaikuttaa
sen keskuslukon moottorin saamaan jännitteeseen tai siis tässä tapauksessa saamatta
jäämiseen. Vika ainakin kuulostaisi juurikin siltä.
Arvelisin että sen nostotapin kiinnityskohdan siirtäminen pari milliä suuntaan tahi
toiseen avittaisi asiaa. Tosin itse lukituksen moottori saattaa olla myös hivenen irrallaan,
mikä aiheuttaa samankaltaisia oireita.
Tämä tosin puhdas arvio ja perustuu ainoastaan biltema-tyylisiin parin kympin tarvike
lukitusjärjestelmiin. Orkkiksissa saattaa olla erilaisia viritelmiä.
Jos ovipaneelin purku ei tunnu kovin pahalta idealta, niin ottaisin sen ensin pois ja vähän
tutkailisin tilannetta lähempää...
Astra G caravan -99 1.8 X18XE1
Minulla Omega B-99 ja oli saman tyyppinen vika.Siinä lukko moottorissa on noin 2-3mm säätövaraa,siis moottorin kiinnityksessä,auttoi ainakin minulla kun laitoin mootr.niin ylös kuin se menee. (nostaa siis tappia ylemmäs)
verhoilut pitää tietysti irrottaa.
verhoilut pitää tietysti irrottaa.
jees! jotain tuollaista ajattelin itsekkin tarvii purkailla ovipahvi...