Opel Astra H Wagon

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Peltzi*
'Senator'
'Senator'

Opel Astra H Wagon

Viesti Kirjoittaja Peltzi* »

Olen etsimässä uutta autoa. Ajattelin jos hyppäisi takaisin Opelin pariin. Joskus omistin 3,5vuotta G - mallin Astran hyvä maku jäi siitä suuhun, ei vikoja aikanani.
Nyt pitäisi löytää farkku diisseli ja ajattelin miksi ei 1.9 CDTI 150hv Astra olisi hyvä vaihtoehto vai pitäisikö pysyä VAG - korsennin dieseleissä?

Astra ilmeisesti Fiat tekniikkaa? Tyyppivikoja paljon? Ruostetta löytynyt?

Nyt on aika hiljaista automarkkinoilla niin vaihtoehdot vähissä. :banghead:
crisse
OCF Member 2016

Re: Opel Astra H Wagon

Viesti Kirjoittaja crisse »

Laturi ja EGR vikoja. Herkkä ruostumaan, omastani muutama kohta paikattu ja pientä kuplaa on siellä täällä.
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

Vaihdoin 2006 C-Vectran Astra 1.8 Wagoniin, jolla ajoin lähes 80 tkm ilman vikoja. Vaihdoin sen viime keväänä 1.9 CDTI Wagoniin kun tuntui noita kilometrejä kertyvän. Tällä on menty 20 tkm huoletta. Ainoastaan öljymäärän merkkivalon anturi piti vaihtaa kun se antoi muutaman aiheettoman varoituksen. Molempiin laitatin ruostesuojauskäsittelyn, sen kevyemmän joka ei riko tehdastakuuta sekä maalipinnan kestovahakäsittelyn. Ylläolevasta ruostumisesta olen kyllä kummissani, onkohan kyse nimenomaa H-Astrasta? Mitkään ruostumistilastot eivät kyllä tue tuota kommenttia. Fiatiin voidaan viitata dieselmoottorin osalta mutta senkin pumppujärjestelmät ovat Boschilta, joka toimittaa niitä useille auton valmistajille.

Yleensä ottaen molemmat Wagonit ovat antaneet ihan kivaa kyytiä, selvästi meluisampia kyllä ovat Vectraan verrattuna.
... saapa nähä...
crisse
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja crisse »

Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Omalla 2007 facelift farkulla ajettu nyt 89tkm. Ei ole tarvinnut kyllä muuta tehdä kuin perushuollot. Ruostettakaan ei ole toistaiseksi löytynyt mistään. Auto on kyllä tullut pestyä ja vahattua säännöllisesti käsin. Tiedä sitten onko tuolla mitään vaikutusta vai onko vaan tuossa suhteessa sattunut hyvä yksilö. 8)
J.Rantala
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja J.Rantala »

Mulla kans tuota 2007 mallia ja 90tkm ajettu. Muuten ollut tosi hyvä auto, mutta vaihdelaatikko menee jumiin pakkasella. En tiedä mikä sitä riivaa, mutta 5 viikkoa majaillut Metro-autossa sen takia ja paljon osia vaihdettu, eikä vieläkään toimi. Seuraavaksi taitaa vaihtua koko laatikko... :(
Opel Omega Caravan 2.2L -01
EX Opel Astra Wagon 1.8L -07
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Nyt 4v ollut farkku emännällä eikä ihmeempiä ruoste tai muitakaan ongelmia ole ilmennyt eikä tämä auto juurikaan saa pesua, muuta kuin itse jaksan/ehdin joskus pesasta tai käytän koneessa, kun oman auton pesupassi tulee täyteen... Suurimman osan aikaa seisoo kuitenkin likaisena pihassa.

Nyt itse asiassa tänään löytyi yksi "ongelma", kun lumipöllyn ikkunoihin tms sulamisen ja kylmän ilman vaikutuksesta näyttää oven ja runkon väliin kasaantuvan jäätä. Siinä on jokin tiivistelista, jonka päälle kertyy vesi ja kylmästä johtuen jäätyy ja haittaa aika rankasti oven aukaisua.. . :bonk: No, ekaa kertaa toikin ilmiö tuli nyt havaittua... Niin ja jos takaluukulla pitää ahkeraan käydä niin luukun edustaa puskurista saa pitää kanssa aika ahkeraan puhtaana...
Vastaa Viestiin