Heti alkuun jos löytyy aiempia topicceja aiheesta niin tänne vaan tietoa niistä.
Ongelmana olis että auto on alkanut viemään bensaa käsittämättömiä määriä, nykyään ei pääse alle 10L/100km vaikka kuinka ajais nätisti. Autossa ei ole mitään vikaa, mutta kilometrejä kertynyt jo kohta 400tkm mittariin. Öljyt vaihdettu ajallaan ja nytkin on puhtaat 5w40 täyssynteettiset sisällä. Tehotkin tuntuis olevan tallessa.
Tässä huoltoja mitä on tehty ja mitkään noista ei auttanut:
-Tulpat
-Puolasetti
-Bensapumppu
-Polttoainesuodatin
-Ilmanputsari
Pakoventtiilit meni tossa pari vuotta sitten ja ne vaihdettiin. Myöskin kaasuläpän oon puhdistanu useaan otteeseen ja egr:ään laitoin sokean tiivisteen, mutta ilman vaikutusta.
Neuvoja?
Bensansyönti (Astra G x18xe)
Re: Bensansyönti (Astra G x18xe)
Millaset päästöarvot?
Syökö öljyä?
Syökö öljyä?
Päästöt ok, hieman vuotaa pakoputki joka näky sitte päästötestissä. Ei kuulemma ollu paha.Obelixii kirjoitti:Millaset päästöarvot?
Syökö öljyä?
Öljyä syö, se jäiki mainitsematta, n.1L/5000km.
Edit: Tyhjä koppikärry perässä 11-12L/100km @80km/h.
Tää auto on ennen kulkenu todella paljon pienemmällä kulutuksella, ollut meillä uudesta asti ja jos vikaa on ilmennyt niin huollettu välittömästi. Myös perushuollot ajallaan. Vikakoodit luettu, ei anna koodeja.
Jos en ihan väärin muista niin polttoaine paineen säätää imusarjan alipaine kuten näissä vanhemmissakin laatuautoissa jos tuo paine joko laskee tai nousee liian suureksi niin kulutus lukemat pompsahtavat ylös. Tämä polttoaineenpaineen säätö kalvo on yleensä ns yhdysputken yhteydessä joka on ruiskutus suuttimiin liitetty. Paine on yleensä vakio ja suihkujen aukioloa säädellään. Vikahan on ollut, että tämän säätö kalvon takaisku venttiili on kulunut tai likainen ja päästää polttoaineen paineen läpi jatkuvasti. 
Kiitos vihjeestä. Voisikohan tällä olla näin kova vaikutus kulutukseen kun kyse on kuitenkin melkein bensansyönnin tuplaantumisesta? Pitää alkaa purkaan pois näitä osia ja katsoa että mikä on homman nimi.nevant kirjoitti:Jos en ihan väärin muista niin polttoaine paineen säätää imusarjan alipaine kuten näissä vanhemmissakin laatuautoissa jos tuo paine joko laskee tai nousee liian suureksi niin kulutus lukemat pompsahtavat ylös. Tämä polttoaineenpaineen säätö kalvo on yleensä ns yhdysputken yhteydessä joka on ruiskutus suuttimiin liitetty. Paine on yleensä vakio ja suihkujen aukioloa säädellään. Vikahan on ollut, että tämän säätö kalvon takaisku venttiili on kulunut tai likainen ja päästää polttoaineen paineen läpi jatkuvasti.
Yhden asian oon huomannu että koneesta alkanu kuulumaan inhottava nakutus, tai enemmänki sirinä kaasua painettaessa. Luulin että pakosarja vuotaa niin vaihdoin tiivisteen ja hitsautin pienen halkeaman pakosarjasta niin ääni ei silti kadonnut. Ei saa millään paikannettua tätä ääntä kunnolla
Jospa se kone alkaa olla harva tuolla 400tkm lukemalla?aa-hoo kirjoitti: Yhden asian oon huomannu että koneesta alkanu kuulumaan inhottava nakutus, tai enemmänki sirinä kaasua painettaessa. Luulin että pakosarja vuotaa niin vaihdoin tiivisteen ja hitsautin pienen halkeaman pakosarjasta niin ääni ei silti kadonnut. Ei saa millään paikannettua tätä ääntä kunnolla.. Noh olen pitänyt tätä v*ttumaista ääntä lähinnä ominaisuutena tähän asti, en vikana.
No toivotaan että ei ala olla. Olis kyllä viiminen ooppeli mulle jos ei kilometrejä kestäis. Tätä autoa ei kuitenkaan ole rääkätty.