Opel Vectra B 2.0 DTI -98 Turbo ongelmia?
Opel Vectra B 2.0 DTI -98 Turbo ongelmia?
Tarttis hiukkasen apua, mulla on tollanen Opel Vectra B 2.0 DTI -98 ja eilen yhtäkkiä kulku puoli meni heikoksi, turbo ei lähde vetämään ollenkaan. Auto käy normaalisti ja sillä voi normaalisti ajaa mutta niinkuin turbo puuttuis kokonaan, tosi laiska on! Moottorin häiriö valoa vilkuttaa välillä kun paikallaan käy mutta ajaessa sammuu. Osaisko kukaan kertoa mistä kannattaa vikaa katsella?
- nokivasara81
- 'Kadett'

Re: Opel Vectra B 2.0 DTI -98 Turbo ongelmia?
Joo mulla teki samaa kun alipaine letkut oli huonossa kunnossa.
turbon alipainekellolta lähtee 1 letku menee sellaiseen mötikkään ahtopainesäädin tms.. missä lukee päällä vac ja out lyhenteet,
vaihda nämä uusiin toinen menee alipainepumpulle se jossa lukee vac, alipainepumppu sijaitsee siinä kohde missä bensa vehkeissä on normisti virranjakaja eli kytkimen puolella kantta siellä t-haara joka kannattaa vaihtaa myös sitten se letku joka tulee alipainepumpulle kannattaa varmistaa nippusittellä tai pienellä klemmarilla mulla ei tahtonut muuten tulla tiivis, letku halkaisija 3.2mm.
Egr on myös mahdollinen vian aiheuttaja sen alipaine letku kannattaa tutkia ja käytä egr irti ja puhdista kokeile myös liikkuuko egr hyvin.
samoin kannattaa käsin liikutella hukkaporttia turbolta että liikkuu vapaasti.
Näillä jos ei kummene kannattaa hakeutua paikkaan jossa voit lukea vikakoodit.
turbon alipainekellolta lähtee 1 letku menee sellaiseen mötikkään ahtopainesäädin tms.. missä lukee päällä vac ja out lyhenteet,
vaihda nämä uusiin toinen menee alipainepumpulle se jossa lukee vac, alipainepumppu sijaitsee siinä kohde missä bensa vehkeissä on normisti virranjakaja eli kytkimen puolella kantta siellä t-haara joka kannattaa vaihtaa myös sitten se letku joka tulee alipainepumpulle kannattaa varmistaa nippusittellä tai pienellä klemmarilla mulla ei tahtonut muuten tulla tiivis, letku halkaisija 3.2mm.
Egr on myös mahdollinen vian aiheuttaja sen alipaine letku kannattaa tutkia ja käytä egr irti ja puhdista kokeile myös liikkuuko egr hyvin.
samoin kannattaa käsin liikutella hukkaporttia turbolta että liikkuu vapaasti.
Näillä jos ei kummene kannattaa hakeutua paikkaan jossa voit lukea vikakoodit.
Mulla oli EGR,just samat oireet.Voi kulua väljäksi tai falslkata kuorista alipainetta.Koita vaikka puhaltaa letkuun painetta ei sais karkuun päästä yhtään,mulla karkas alipaineet tuota kautta.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Alipainevialta vaikuttaa minunkin mielestä. Voi tiettysti olla noissa alipainepiirin toimilaitteissakin vikaa, muta useimmiten joku liitos on irti/hapristunut vuotavaksi tai ne kovat alipainepillit on hankautuneet puhki. Tuossa edelläselostetun alipainepumpun seutuvilta kannattaa alkaa seurata putkistoa. Huolellisesti 
Iso kiitos vinkeistä, meen tänään tallille niin käyn ne putket läpi ja kirjoittelen sitten mitä selvisi.
Nyt tarvitaan 2km matka ennenku on satanen lasissa, vähä ikävää tuossa moottoritien rampeissa ku meinaa vähä jalkoihin jäädä

Nyt tarvitaan 2km matka ennenku on satanen lasissa, vähä ikävää tuossa moottoritien rampeissa ku meinaa vähä jalkoihin jäädä