<font size=-1>[ This Message was edited by: samppa on 2002-02-14 19:31 ]</font>
Ascona C ruostemestat
Kysympä vaan huvikseni, jos jollain muulla on ascona c, että kuinka paljon on löytyny ruostetta
Omassa vehkeessä oli mm. etu ja takalattia, takapalkki johon jousi nojaa, takakaaret, etukotelot, ihme kyllä helmat ja takakotelot ovat täysin ruosteettomat

[quote]
On 2002-02-14 19:30, samppa wrote:
Kysympä vaan huvikseni, jos jollain muulla on ascona c, että kuinka paljon on löytyny ruostetta
Omassa vehkeessä oli mm. etu ja takalattia, takapalkki johon jousi nojaa, takakaaret, etukotelot, ihme kyllä helmat ja takakotelot ovat täysin ruosteettomat

Ootko tarkastanu kuskin lattian ottamalla äänieristeet lattiasta pois? Siellä saattaa olla jotain yllätyksiä, ainakin itsellä oli. Kuskin lattiassa alustan puolella on ruostepesäke. Kannattaa tarkastaa. 2-ovisissa tahtoo sivuikkunoiden poikkisaumat kukkia.
On 2002-02-14 19:30, samppa wrote:
Ootko tarkastanu kuskin lattian ottamalla äänieristeet lattiasta pois? Siellä saattaa olla jotain yllätyksiä, ainakin itsellä oli. Kuskin lattiassa alustan puolella on ruostepesäke. Kannattaa tarkastaa. 2-ovisissa tahtoo sivuikkunoiden poikkisaumat kukkia.
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Omassa ascossani (-86) oli sen osto hetkellä helmat aivan ruosteessa. Kirjaimellisesti meisselikin meni läpi! (tämä ilmeisesti johtuu siitä että niitä ei siihenpäivään mennessä ollut vielä uusittu)
Samainen ruoste oli myös iskenyt takalokasuojien kaariin. Toisen takakaarista joutui puoliksi uusimaan kokonaan. Myös takahelmassa oli sanomista.
Pohjassa ei kuitenkaan ole ollut ainakaan tähän päivään mennessä mitään sanomista. Ei ruosteen ruostetta!
Takakoteloissa oli myös jotain sanomista.
Samainen ruoste oli myös iskenyt takalokasuojien kaariin. Toisen takakaarista joutui puoliksi uusimaan kokonaan. Myös takahelmassa oli sanomista.
Pohjassa ei kuitenkaan ole ollut ainakaan tähän päivään mennessä mitään sanomista. Ei ruosteen ruostetta!
Takakoteloissa oli myös jotain sanomista.
Samat vakiopaikat sitä täällä päinkin skragaa. Takalokarin kaaret molemmin puolin uusittu ja helmoja on joutunu hitsailemaan parina viime kesänä. Nyt viimeisin paikka löytyi katsastusmiehen vasaran käytön jälkeen etupyörän kotelosta.
Hyvänä paikkana voin sanoa että omassani vm.86 pohja on rohkaisevan hyvässä kunnossa!:-o
Aikaisempi Ascona sekin vm.86, vanheni mulla peräti 2kk, oli todella mätä kaikki vakiot helmat, lokarinkaaret, varapyöränkotelon pohja ja lisäksi vielä apparin etuoven saranatappien ympäristö aivan hirveessä kunnossa! En tiedä kuinka kauan olis ovi pysyny paikoillaan!
Oli pakko hukata tuo onneton yksilö äkkiä!
Hyvänä paikkana voin sanoa että omassani vm.86 pohja on rohkaisevan hyvässä kunnossa!:-o
Aikaisempi Ascona sekin vm.86, vanheni mulla peräti 2kk, oli todella mätä kaikki vakiot helmat, lokarinkaaret, varapyöränkotelon pohja ja lisäksi vielä apparin etuoven saranatappien ympäristö aivan hirveessä kunnossa! En tiedä kuinka kauan olis ovi pysyny paikoillaan!
Onhan itelläki ne vakiopaikat mutta pohjassa ei oo ollu pahemmin sanomista. Asentaja löi vahingossa kirkkaalle pellille tuon etupyöränkaaren sisäpuolen lekalla ku otti raidetangon nuppia irti. Tuli muuten poijjaat äkkiä kotona massaa päälle. Mukavasti ottaa massa kiinni ku eka kotelosuojaa paineilmaruiskulla ja sit massaa ruiskulla perään. Saatana että vitutti! Mutta pitäähän se ajatella että ihmisiähän ne mekaanikotkin vaan ovat, mutta jos olis oikeen kunnon korjaamo ollu niin olis kyllä se ukko pyhkiny siihen massaa sanomattakin päälle. Eipä tarvi tuohon korjaamoon enää "aurauskulmien" säätöön opelia viedä.
mun tutut ruoste paikat http://opel.kompassi.com/joulukuu2003/korjaus
- Speitan
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mä en oo ainakaan havainnu mitään sen kummempia vikoja ainakaan tekniikassa. Kansipahvi oli mulla jo ostovaiheessa menny. Sen liike vaihtoi ja hyvin on sen jälkeen pelittäny. Onhan tosta pettäny vesipumppu tai sen tiiviste. Muuten on ollu aika vikavapaa...ainut vika mikä mulla on nyt autossa teknisellä puolella on lämppärinpuhallin joka vinkuu. Seki lopetti vinkumisen ku pari kertaa tarpeeks kovaa löi nyrkillä sitä, heh. Sen jälkee toiminu moitteetta.