Ascona 1.8e ei käynnisty

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
psychozombie
'Kadett'
'Kadett'

Ascona 1.8e ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja psychozombie »

Auto käynnisty aamusti ihan normaalisti, kävi h. 5s ja sammu... :banghead:
Nyt ei enää käynnisty, starttaa hyvin. Bensaa on tankissa.
Bensapumpun rele ainakin "naksuu" startatessa... mistäs lähtis vikaa etsimää? :roll:
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Ascona 1.8e ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Antaako kipinää?
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
psychozombie
'Kadett'
'Kadett'

ascona77 kirjoitti:Antaako kipinää?
siinäpä se...ei ole nyt just saatavilla mitää "kaluja" et pääsis tarkastaa...
mikäs vois sen kipinän hukata yhtäkkiä?
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

ei siihen kipinän tarkistamiseen kummoisia kaluja tarvi, jostain vanha tulppa ja joku tulpanjohto irti tulppa siihen ja runkoon ja sitten starttaan. mikä sen hukkais puola, ecu, jakaja ainakin.
opel vectra c 2,2 gts
Killroy
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Eikä tartte ees tulppaa, vaikka ruuvimeisselin työntää sinne tulpan hattuun ja sen runkoon kiinni. Kyllä se jo siitäki loikuttaa sitä kipinää jos se toimii. Eihän oo menny sytytyspääteaste?
Mulla Tonnari Saab nyki ajossa, ja rivakassa kiihytyksessä, ja sitte vaan ajosta sammu ku eno saunan eteiseen. Ja siitä meni tuo syttö juttu. Itelläki pitää se kattoa omasta Asconasta, olisko siinä syy nyhtämiseen.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
psychozombie
'Kadett'
'Kadett'

Killroy kirjoitti:Eikä tartte ees tulppaa, vaikka ruuvimeisselin työntää sinne tulpan hattuun ja sen runkoon kiinni. Kyllä se jo siitäki loikuttaa sitä kipinää jos se toimii. Eihän oo menny sytytyspääteaste?
Mulla Tonnari Saab nyki ajossa, ja rivakassa kiihytyksessä, ja sitte vaan ajosta sammu ku eno saunan eteiseen. Ja siitä meni tuo syttö juttu. Itelläki pitää se kattoa omasta Asconasta, olisko siinä syy nyhtämiseen.
mistähä päi autoo ton pääteastee löytää..`? täytyy huomen koittaa tutkii paremmin...
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

joko katoit sen kipinän, ei siihen päätteeseen kannata koskea jos kipinä on tallessa, sehän voi olla pensapumppu tai muukin vika, tursas tietää kysy siltä yv:nä tai kadett90 ipa ym. ainakin saat selville missä se on.
opel vectra c 2,2 gts
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

En nyt tiedä, mutta se kipinä pitää ensin tietenkin kattoa tolla ruuvaritekniikalla, mä oon pistäny sinne semmosen bilteman vitosen sytytystesterin johonkin sytkäjohtoon....., ettei se vika vaan olis siellä virranjakajassa..., jos kipinää ei tuu...
ot: naurattaa vielä toi lmb:n jakohihnan vaihto-ohje...kypärä päähän... :D

ps. nää on veemäiset pakkaset, ei autossa välttämättä aina mitään vikaa ole.., kohta päästään taas nollille, että en purkais kaikkea tai veisin kärryn lämpimään..tms..
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

psychozombie kirjoitti:
Killroy kirjoitti:Eikä tartte ees tulppaa, vaikka ruuvimeisselin työntää sinne tulpan hattuun ja sen runkoon kiinni. Kyllä se jo siitäki loikuttaa sitä kipinää jos se toimii. Eihän oo menny sytytyspääteaste?
mistähä päi autoo ton pääteastee löytää..`? täytyy huomen koittaa tutkii paremmin...
Puolan alla. Muistaakseni 2 pultilla kiinni.

Jos sen vaihdat, niin sinne alle tulee laittaa sitä paketissa mukana olevaa geeliä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
psychozombie
'Kadett'
'Kadett'

Ongelma ratkaistu vaihtamalla tulpat...ihmettelen vaa et mikäs ne yhtäkkiä hajotti.... :o
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Joskus niillä on ajettu oikein paljon tai ne on kastunut niin kipinää ei välttämättä tule paineen alaisena vaikka se kipinä niihin irrallaan tulisikin. On mullakin kahdesti mennyt tulpat kerralla pimeäksi ettei oo yrittänytkään lähteä käyntiin. Ja kaks tahtisia tämä suuri määräinen tulppien rikkoontuminen saattaa vaivata hyvin paljonkin.
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

tuo kaikkien tulppien yhtäkkinen hajoaminen on mulle hyvin tuttua 99-90-900 saabista, ja vielä useammasta, koskaan ei vika selvinnyt, en käsitä mikä ne hajotti ja laakista, opeleissa ei ainakaan mulla ole tuollaista ongelmaa ollut.
opel vectra c 2,2 gts
Vastaa Viestiin