Astra-H

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

Astra-H

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

Mitähän opelistit tuumaa, meneekö gm:än piikkiin vai omasta pussista?

Eli siis H-astra, 16xep.
Lähti aamulla käymää vajaalla ja heti perää napsahti konehuoneessa. Sammutin heti ja hinurilla ooppelille.
Tuomio oli että yks pakovena oli törmänny mäntään, syy ilmeisesti katkenneessa venttiilijousessa.
Kansi on nyt koneistamolla, jännittää tuleeko laskua vai meneekö gw:nä.
rek 1/2007, ajettu 89´000 km.

Harmittaa, siis lievästi sanottuna... :banghead:
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Astra-H

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Mielestäni pitäis mennä gm:n piikkiin. Tosin ei välttämättä kokonaan, riippuen, mitä muuta uusitaan.
Jokatapauksessa mielestäni voi olettaa venttiilinjousen kestävän pidempään, jos nyt syy siinä oli.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

Mä oisin kans vähän sitä mieltä että pitäs mennä viel takuuseen. Saas nähä mitä ehottavat.
Ois kyllä mukava ku hoitaisivat suosiolla ettei tarttis ruveta kyselee mistää kuluttajamiehiltä mielipiteitä asiasta. Oha niillä nyt rahaa ku sen saabin möivät...
Ilmeisesti kantta ei ainakaa jouduta vaihtamaan, yks vena vaa menny kuulemma. Pitäähä se tietty ponnistaa mut tuskin ees purkavat sitä muuten.
Mietityttää vaa lähinnä että onko ne muut jouset samaa satsia, rupee riepoo jos kone rupee kilkkailee useemminki.

On kyllä eka auto mistä mulla on kone menny, en ois arvannu että osuu tän kohalle. Kuitenki viel kohtuu tuore meikäläisen mittapuulla.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Himmeli kirjoitti:Mä oisin kans vähän sitä mieltä että pitäs mennä viel takuuseen. Saas nähä mitä ehottavat.
Ois kyllä mukava ku hoitaisivat suosiolla ettei tarttis ruveta kyselee mistää kuluttajamiehiltä mielipiteitä asiasta. Oha niillä nyt rahaa ku sen saabin möivät...
Ilmeisesti kantta ei ainakaa jouduta vaihtamaan, yks vena vaa menny kuulemma. Pitäähä se tietty ponnistaa mut tuskin ees purkavat sitä muuten.
Mietityttää vaa lähinnä että onko ne muut jouset samaa satsia, rupee riepoo jos kone rupee kilkkailee useemminki.

On kyllä eka auto mistä mulla on kone menny, en ois arvannu että osuu tän kohalle. Kuitenki viel kohtuu tuore meikäläisen mittapuulla.

aika harvinaista on ventiilijousen katkeaminen ainakin siviilikäytössä.en olisi itse huolissani että katkeilee enempää tulevaisuudessa.
haarto
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja haarto »

Himmeli kirjoitti:Mä oisin kans vähän sitä mieltä että pitäs mennä viel takuuseen. Saas nähä mitä ehottavat.

Täsmennyksenä sen verran, että takuu ei enää kata kun se on loppunut. Sen sijaan gw:n/virhevastuun nimissä olisi kohtuullista odottaa jonkinlaista vastaantuloa. Tosin ikä ja kilometrit huomioiden ei välttämättä kovin isoa osuutta (toivottavasti olen jälkimmäisen osalta väärässä).
Astra 1.4T Sports Tourer -12 (exät: Astra H 1.6 Wagon -06, AstraG 1.8 Carav -01, AstraG 1.6 Carav -98, AstraF 1.6 5ov -96)
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

haarto kirjoitti:

Täsmennyksenä sen verran, että takuu ei enää kata kun se on loppunut. Sen sijaan gw:n/virhevastuun nimissä olisi kohtuullista odottaa jonkinlaista vastaantuloa. Tosin ikä ja kilometrit huomioiden ei välttämättä kovin isoa osuutta (toivottavasti olen jälkimmäisen osalta väärässä).
Joo, ymmärsin kyllä että ei takuu oo voimassa, kirjottelin väärin. Siis tietenki tarkotin tota kuluttajansuojaa.
Noh, pohtivat sielä viisaammat ja sitten kertovat mielipiteensä. Oma mielipide on kuitenkin se että moottorin käyttöiän olisi tullut olla pidempi eli ite olen sitä mieltä että tavarassa on ollut virhe koska se ei ole kestänyt sitä aikaa mikä minulla on omasta mielestä ollut oikeus odottaa.
Noh, korjaavat ja sitte katotaa kuka maksaa ja minkälaisen prosessin jälkeen mutta oon kyllä vähän ihmeissäni.
Ihan oikeesti olin siinä uskossa että tommosia ongelmia ei nykyautoissa enää pitäis olla.
Onneks on lainapeli alla, muuten riepos vielä enemmän.
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Veikkaan, että alle 100 tkm ajetussa valmistaja korvaa osat virhevastuun piikkiin ja työt yritetään maksattaa auton omistajalla.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

ei kyl noilla kilsoilla pitäs minkään venajousen katketa.. en kyl siviilikäytössä tiedä yhtään katkennutta..
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Vsq kirjoitti:Veikkaan, että alle 100 tkm ajetussa valmistaja korvaa osat virhevastuun piikkiin ja työt yritetään maksattaa auton omistajalla.
Tuohan on käsittääkseni se yleisin käytäntö. Mahdollisesti valmistevika siinä jousessa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin