vectra c2 stw ravistaa maantiellä
vectra c2 stw ravistaa maantiellä
mikähän piru mulla tuli vectraan kun on alkanu pikku hiljaa enenevässä määrin ravistaan maantienopeuksilla (yli 80km/h). Varsinkin jos ajaa 110 km/h niin ravistaa ihan kunnolla rattia. Tuntuu että se kuulus vasemmalta takaa, ja joku turvavyön kiinnike rämisee samassa tahdissa siellä palkkia vasten. Tätä ei kuitenkaan ilmene koko ajan vaan voi olla pätkiä kun ei kuulu eikä tunnu mitään? Olen tarkistanu ilmanpaineet renkaista ja käytin perän ylhäällä ja kokeilin molemmat pyörät, ei tuntunu välystä eikä näkyny mitään tavallisesta poikkeavaa. Vaihdoin jarrupalat joku aika sitten taakse. Tää vika tuli sen jälkeen, mutta alkuun ei ilmenny mitään. Mikä vois olla vikana?
Skoda Octavia TDI
Re: vectra c2 stw ravistaa maantiellä
Onko sulla muotopeltivanteet alla ?
Mä ajelen muotopelleillä ilman kapseleita ja ne kerää lunta, joka tuntuis aiheuttavan ravistusta!
Mä ajelen muotopelleillä ilman kapseleita ja ne kerää lunta, joka tuntuis aiheuttavan ravistusta!
no on mulla ja kapselit myös. huomadin että kerää lunta. mutta koitin pestä huolellisesti sisähallissa lumet pois. En tiedä alkaako ne sitte vaan niin nopeasti kerään uutta vai mikä siinä on kun ei auttanu.hudu79 kirjoitti:Onko sulla muotopeltivanteet alla ?
Skoda Octavia TDI
-
astramaani
- 'Diplomat'

Paino lähtenyt vanteesta irti??käy rengasfirmas tarkistamas tasapainoitukset.
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
Mulla tosiaan ravistaa aika-ajoin, välillä enempi välillä vähempi. Pesun jälkeen aina vaivat poistuu.ap85 kirjoitti:no on mulla ja kapselit myös. huomadin että kerää lunta. mutta koitin pestä huolellisesti sisähallissa lumet pois. En tiedä alkaako ne sitte vaan niin nopeasti kerään uutta vai mikä siinä on kun ei auttanu.hudu79 kirjoitti:Onko sulla muotopeltivanteet alla ?
Renkaat on mulla tasapainotettu syksyllä kun uusvanhat kumit laitettiin vanteille.
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Oletko katsonut vanteiden sisäpintoja? Itselläni rupes tärräämään myös. Puolen sentin kerros lumen ja jään sekoitusta sisäpinnassa aiheutti vatkaamisen.ap85 kirjoitti:no on mulla ja kapselit myös. huomadin että kerää lunta. mutta koitin pestä huolellisesti sisähallissa lumet pois. En tiedä alkaako ne sitte vaan niin nopeasti kerään uutta vai mikä siinä on kun ei auttanu.hudu79 kirjoitti:Onko sulla muotopeltivanteet alla ?
Ei perkele että täristi taas kun ajoin kolmostiellä tänään 115km/h. Kokeilin piruuttaan nostaa nopeutta 145km/h niin jumalauta että vatkasi! 115km/h vibrasi kohtalaisesti, mutta sen verran että sekin kyllä tuntui ihan selkeästi. Jarruttamisella ei tuntunut olevan merkitystä. Hieman tärinän määrä kyllä vaiheli, voimistui ja laantui aika ajoin. Mikä piru tuossa autossa oikein on? No pesen renkaat huomenna, pitää seurata sitä.
Skoda Octavia TDI
Mene rengasliikkeeseen tasapainottamaan ne renkaat. Vai oletko sen tehnyt jo ne alle laitettaessa, nyt syksyllä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Jospa tosiaan paino lähtenyt pois. Pikku homma rengasliikkeelle tsekata.
Painohan se sieltä oli irronnu. Eipä tullu ittellä mieleen vaikka onhan noi talvikumit jo jonkin aikaa alla pyörineet.
Skoda Octavia TDI
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Pääasia, että ei vatkaa ja toimii taas. Jes.ap85 kirjoitti:Painohan se sieltä oli irronnu. Eipä tullu ittellä mieleen vaikka onhan noi talvikumit jo jonkin aikaa alla pyörineet.
taas alko ravistamaan prkl! tekee sellaista rauhallisempaa nypytystä moottoriteillä yli 90km/h nopeuksilla. Erona on nyt se että ei aina ravista. Välillä saa ajaa ihan ravistamatta 120km/h nopeuttakin, mutta sitten se saattaa yhtäkkiä alkaa taas ravistamaaan. Tuntuu ratissa ihan selvästi ja koiraverkko pitää sellaista vitutusta nostavaa natinaa.
Autolla ajettu 131tkm voisko alustassa, laakereissa tai vetareissa olla jotain? Ei oo varmaan mitään koskaan uusittu. Ei ainakaan mun aikana eli viimiset 43tkm. Ääntä se ei mun mielestä pidä ja ainut mitä kuuluu ääntä tulee omasta mielestäni noista talvirenkaista.
Edit: Niin juu pari kertaa kulunu sellainen pieni kolahdus kun kääntää nopeasti rattia vasemmalle jos esim. auto sutii liukkaalla tiellä.
Autolla ajettu 131tkm voisko alustassa, laakereissa tai vetareissa olla jotain? Ei oo varmaan mitään koskaan uusittu. Ei ainakaan mun aikana eli viimiset 43tkm. Ääntä se ei mun mielestä pidä ja ainut mitä kuuluu ääntä tulee omasta mielestäni noista talvirenkaista.
Edit: Niin juu pari kertaa kulunu sellainen pieni kolahdus kun kääntää nopeasti rattia vasemmalle jos esim. auto sutii liukkaalla tiellä.
Skoda Octavia TDI
Toistetaan jo edellisiä neuvoja, ensimmäisenä tsekkaa vanteiden sisäkehät. Onko lunta/jäätä kertynyt sinne, jos on, niin harjalla sisäkehä puhtaaksi.
Tsekattu on, ja auto on sulanut sisällä monesti. Nämä viikot on alkanu olla jo plussan puolella lämmötkin niin tuskin sitä jäätä ihmeemmin enää tarttuis ajaessakaan noihin vanteisiin.Fouli kirjoitti:Toistetaan jo edellisiä neuvoja, ensimmäisenä tsekkaa vanteiden sisäkehät. Onko lunta/jäätä kertynyt sinne, jos on, niin harjalla sisäkehä puhtaaksi.
Skoda Octavia TDI
Tossa roiskeläppiä laittelin niin otin noi muotovanteet irti ja ravistelin paskat pois kapselien alta tallissa. Ei kyllä sillä ravistus loppunu. Etupäässä huomasin kyllä sisempien vetonivelten suojakumien olevan hieman kostean näköiset. Tunnustelemalla vaikuttivat ehjiltä, mutta kyllä minusta hieman märiltä? Toisekseen se pamahtelu on lisääntyny kyllä pyörät aivan ääriasennossa liikkeelle lähtiessä, esim. taskuparkista yms. Voisko se olla noissa vetareissa se vika?
Skoda Octavia TDI