Moottorin vaihto 1.8-16V Astra F
Moottorin vaihto 1.8-16V Astra F
Eli mulla on tollanen Astra vuosimallia 1996 (käyttöön otettu 10/1996, joten onks se sitten vuosimallia 1997), moottorin tyyppikilpi oli aika sotkuinen ja jos oikein näin. Niin moottorin tyyppi X18XE. Autosta hajosi tänä talvena kone, huohotin ongelmien takia. Nyt ajattelin korvata koneen uudella. Hommasin varaosa-autoksi vuosimallin 1995 1.8-16V Astran (keltainen sport-malli). No eihän sen konetila ollutkaan saman näköinen.
Nyt on mottivaihdettu vanhaan autoon. Rikki menneestä koneesta vaihdettiin imusarja (kokonaisena suuttimineen sun muineen), pakosarja ja EGR-systeemi. Niin mitähän muuta eroa noilla moottoreilla on? Tossa tekniikanluovuttajassa on ilmeisesti toi C18XE kone??? Hakua olen yrittänyt käyttää ja on sieltä vinkkejä löytynytkin. Mutta auto ei käy kunnolla tällä hetkellä ja kylmänä ei pysy tyhjäkäynnillä edes käynnissä.
Mut aika ympäri pyöreet on nää mun havainnot, mutta jos niiden perusteella vois joku jeesaa..?
Terveisin: Harri
Nyt on mottivaihdettu vanhaan autoon. Rikki menneestä koneesta vaihdettiin imusarja (kokonaisena suuttimineen sun muineen), pakosarja ja EGR-systeemi. Niin mitähän muuta eroa noilla moottoreilla on? Tossa tekniikanluovuttajassa on ilmeisesti toi C18XE kone??? Hakua olen yrittänyt käyttää ja on sieltä vinkkejä löytynytkin. Mutta auto ei käy kunnolla tällä hetkellä ja kylmänä ei pysy tyhjäkäynnillä edes käynnissä.
Mut aika ympäri pyöreet on nää mun havainnot, mutta jos niiden perusteella vois joku jeesaa..?
Terveisin: Harri
Re: Moottorin vaihto 1.8-16V Astra F
Oliko tossa -95 mallisessa EGR? Mun tietääkseni tuli vasta nimenomaan X-sarjan moottoreihin eli onko tosiaan C18XE/XEL? Mulla on -95 Astra C18XEL koneella eikä ole EGR venttiiliä joten sotkisko se käyntiä?Onko ECU ton vaihtokoneen oma,taitaa olla eri softa noissa koneissa joten sekin vois olla syypää.C18XE on 125hv kone ja XEL 115hv kuten toi X18XE.Onkos siinä vaihtomotissa punanen tulppakansi? Jos on niin sit on C18XE.Mulla tosin on se käsitys,että C18XE:tä löytyis vain -94 malleista mutta voin olla väärässäkin.
Kiitoksia vastauksesta, mulla ei tosiaan tarkkaa tietoa noista moottorin tyypeistä. Mutta toi auto mistä kone hajos, niin siinä oli toi X18XE. Ja tämän hetkinen kokoonpano autossa:
Moottori + laatikko vaihdettu vuosimallin 1995 astrasta. Alkuperäisestä autosta (vuosimalli1996) vaihdettu koneeseen seuraavaa:
- Imusarja
- Pakosarja
- EGR
- Johtosarja
- ECU
- Lambda
- Kampiakselinasentotunnistin
Niin ajattelin, oisko vielä jotain mikä noissa koneissa ois erinlaista. Mistä toi käyntihäiriö vois johtua. Et mitä tossa vois vielä vaihdella?? Moottorin merkkivalo ei pala, eikä mitään vika koodeja ole tullut.
Moottori + laatikko vaihdettu vuosimallin 1995 astrasta. Alkuperäisestä autosta (vuosimalli1996) vaihdettu koneeseen seuraavaa:
- Imusarja
- Pakosarja
- EGR
- Johtosarja
- ECU
- Lambda
- Kampiakselinasentotunnistin
Niin ajattelin, oisko vielä jotain mikä noissa koneissa ois erinlaista. Mistä toi käyntihäiriö vois johtua. Et mitä tossa vois vielä vaihdella?? Moottorin merkkivalo ei pala, eikä mitään vika koodeja ole tullut.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Jos moottorinohjausjärjestelmä on X moottorista niin ehkä jotain eroja C moottorin vastaavaan? Mutta luulisi että ei aiheuta sen suurempia murheita, perusmoottori varmasti lähes sama. C sarjalaisesta saa varmasti paremman aihion, poistuu kaikki EGR kanavat ja muut turhakkeet. Toisaalta C sarjan kanteen ei varmasti saa kiinnitettyä EGR järjestelmää ihan bolt on operaationa.
Kannattaa ehkä käydä läpi koko imupuoli ettei pääse vuotamaan mistään. Näennäisesti pieni vuoto voi jo vaikuttaa moottorin käyntiin.
Kannattaa ehkä käydä läpi koko imupuoli ettei pääse vuotamaan mistään. Näennäisesti pieni vuoto voi jo vaikuttaa moottorin käyntiin.
EGR-kanava ja lisäilmajärjestelmän kanavat löytyy jo C18XE:n kannestakin, eli ne toimivat normaalisti.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Toinen juttu sitten että mitä konttorilla sanoo jos huomaa kyseisen swapin, kun tuon C18XE:n päästötyypitykset eivät taida enää riittää tuohon 10/1996 käyttöönotettuun astraan?
Edit: Pitkän hetken haku-nappulaa käytettyä löytyi että opelin c-luokan päästötyypistys riittää 30.6.-96 saakka
Edit: Pitkän hetken haku-nappulaa käytettyä löytyi että opelin c-luokan päästötyypistys riittää 30.6.-96 saakka
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Oli muistikuva että XE/L kannessa kanavat olisivat olleet ummessa. Se tulppaus oli sitten siinä kannen kyljessä olevassa palassa, missä puolakin kiinni. Ehkä siinä oli valmis paikka EGR venttiilille? Sitten vain kierteeet venttiilin kiinnityspulteille ja poraa auki männänpuoleisen reiän. Sitten olisi ainakin varmasti tulapattu ja EGR paikoillaan katsastusta varten 
Tossa pari kuvaa miten tolle vanhalle koneelle kävi.

Siinä paistaa päivä läpi.
Eli uuden koneen kannesta löytyi noi valmiit reiät tolle EGR:lle ja uudelle imusarjalle.
Viitsiskö joku vielä laittaa noiden tulpan johtojen järjestyksen tossa X18XE koneessa..?

Siinä paistaa päivä läpi.
Eli uuden koneen kannesta löytyi noi valmiit reiät tolle EGR:lle ja uudelle imusarjalle.
Viitsiskö joku vielä laittaa noiden tulpan johtojen järjestyksen tossa X18XE koneessa..?
Oliskos kannattanut vaihtaa vain tuo koko c18xe kone kaikkineen omine hilppeineen sinne konetilaan, niin varmaankin toimisi ihan hyvin 
ja tuskin ne leimallakaan mtn huomaa kunhan nyt et liikaa tätä swappia "mainosta"
näitä voorumeita kun nuo suikkalakitkin lukee 
ja tuskin ne leimallakaan mtn huomaa kunhan nyt et liikaa tätä swappia "mainosta"
Opeleita, onhan noita

-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kun puola on niin että ohjausliitin on poispäin sinusta niin pienjänniteliittimen päässä vasen on pytty numero yksi ja oikeanpuoleinen on 4. Ykkösen alapuolella on pytty 3 ja nelosen alapuolella on sitten kakkonen.