eberin kiertovesipumppu

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
turbo calsu
'Senator'
'Senator'

eberin kiertovesipumppu

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

eli kuuluuko tuon pumpun pyöriä aina vaikka auto on lämpöinen ja vain virrat on päällä eli ei eberi ollenkaan???!
mulla se eberi ei kyllä edes toimi mut se vesipumppu pyörii aina kun laittaa virrat päälle. vaikka kone on kuuma! välillä kyllä tuntuu et se vähäksi aikaa lakkaa pyörimästä!
ja tähän eberiin asennettu joskus minikello ja vesipumppu!
edit tuossa talvella kyllä putsasin ja purin ton lämmittimen ja sen jälkeen ekalla kerralla lähti pöhisemään ja sen jälkeen ei ole toiminut! mikä olis siinä vikana.
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: eberin kiertovesipumppu

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

turbo calsu kirjoitti:edit tuossa talvella kyllä putsasin ja purin ton lämmittimen ja sen jälkeen ekalla kerralla lähti pöhisemään ja sen jälkeen ei ole toiminut! mikä olis siinä vikana.
Sehän toimi samoin kuin minun vanha Eberi! En jaksanut ostaa osia ja kokeilla mikä on paskana. Olen kyllä sitä mieltä, että vesipumpun ei pitäisi pyöriä, jos lämmitin ei yritä käyntiin. Tuolla logiikalla voisi olla ohjainlaitevika... koita irrottaa Eberin automaattikäynnistys pois eli johto irti sisäilmasuodattimen vieressä kuskinpuolella olevasta anturista, jos 2.2 Vectrassakin oli erillinen anturi tuolla.
turbo calsu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

joo irroitin johdon. mutta ei lähtenyt eberi käyntiin. mutta sen teki että vesipumppu herkesi virrat pälle kytkettynä pyörimästä eli kun johto oli irti niin se rupes pelaamaan oikein eli vain lämmitin päälle kytkettynä myös pyörii vesipumppu!
oiskohan ohjainlaitteessa sitten vikaa?? mulla olis kyllä yks toinen ohjainlaite mut en tiedä toimiiko sekään. täytyy varmaan kokeilla sitä.
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Haittaako tuo sitten jotain jos se pyörii aina?

Kannattaako korjata jos se kuitenki.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin