Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi auttaa asiassa
omega mv6 96vm kipinä hukassa pytyssä kaksi, käy 5:llä apua!
omega mv6 96vm kipinä hukassa pytyssä kaksi, käy 5:llä apua!
Joo eli vika ilmeni toissa päivänä kun ajelin keskustaan ja sitten rupes kone käymään viidellä, ja sen verran nyt tutkinut kipinä tulee erittäin heikkona kakkos sylinterin tulpan ja johdon päästä irrotettuna verrattuna muiden pyttyjen saamaan kunnon kipinään, uusi tulpanjohto on hommattu ja kokeiltu mutta sama homma ja alkp tulpat uusittu kansiremontin yhteydessä tonni sitten, ja tulppien paikkaa vaihdeltu sekä johtoja mutta ei lähde 2 sylkky jauhamaan. Tänään kävin hyvinkään opelilla kyselemässä sanoivat että menee kaksi pyttyä pimeäksi kerralla jos puolapaketti sökönä, mutta mikä helvetti sitten on oikeen? kun puolapakettia arvelin itse
liitokset olen myös läpikäynyt sytkän puolelta.
omega 02 farkku 2.6 elegance sport man
Re: omega mv6 96vm kipinä hukassa pytyssä kaksi, käy 5:llä apua!
kyllä useimmin kun v6 puola menee niin YHDESTÄ pytystä on kipinä kateissa, monia tapauksia on ollut että alkaa käymään viidellä ja puolan vaihdolla tokenee. yleensä johdotkin on siinä kunnossa että ne kannattaa uusia.Jomppa-88 kirjoitti:Joo eli vika ilmeni toissa päivänä kun ajelin keskustaan ja sitten rupes kone käymään viidellä, ja sen verran nyt tutkinut kipinä tulee erittäin heikkona kakkos sylinterin tulpan ja johdon päästä irrotettuna verrattuna muiden pyttyjen saamaan kunnon kipinään, uusi tulpanjohto on hommattu ja kokeiltu mutta sama homma ja alkp tulpat uusittu kansiremontin yhteydessä tonni sitten, ja tulppien paikkaa vaihdeltu sekä johtoja mutta ei lähde 2 sylkky jauhamaan. Tänään kävin hyvinkään opelilla kyselemässä sanoivat että menee kaksi pyttyä pimeäksi kerralla jos puolapaketti sökönä, mutta mikä helvetti sitten on oikeen? kun puolapakettia arvelin itseliitokset olen myös läpikäynyt sytkän puolelta.
puolavika minun mielestä ihan selvästi. 150-200€ uusi suosittelen ostamaan kuitenkin Boschin puolan, muitakin on markkinoilla edullisemmin.
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Kyl homma on sillee et uusi puola sekä johdot plus tulpat niin on kumma jos omppu ei siitä tokene. 
Ajellaan me vaan ooppeleilla.
Kiitoksia vastauksestaTDIC kirjoitti:kyllä useimmin kun v6 puola menee niin YHDESTÄ pytystä on kipinä kateissa, monia tapauksia on ollut että alkaa käymään viidellä ja puolan vaihdolla tokenee. yleensä johdotkin on siinä kunnossa että ne kannattaa uusia.Jomppa-88 kirjoitti:Joo eli vika ilmeni toissa päivänä kun ajelin keskustaan ja sitten rupes kone käymään viidellä, ja sen verran nyt tutkinut kipinä tulee erittäin heikkona kakkos sylinterin tulpan ja johdon päästä irrotettuna verrattuna muiden pyttyjen saamaan kunnon kipinään, uusi tulpanjohto on hommattu ja kokeiltu mutta sama homma ja alkp tulpat uusittu kansiremontin yhteydessä tonni sitten, ja tulppien paikkaa vaihdeltu sekä johtoja mutta ei lähde 2 sylkky jauhamaan. Tänään kävin hyvinkään opelilla kyselemässä sanoivat että menee kaksi pyttyä pimeäksi kerralla jos puolapaketti sökönä, mutta mikä helvetti sitten on oikeen? kun puolapakettia arvelin itseliitokset olen myös läpikäynyt sytkän puolelta.
puolavika minun mielestä ihan selvästi. 150-200€ uusi suosittelen ostamaan kuitenkin Boschin puolan, muitakin on markkinoilla edullisemmin.
Täälläkin on väitetty, että AINA menee tietyt parit pytyistä pimeäksi, kun puola hajoo.
Mulle kävi niin, että 1- ja 5-pytty pimeni ja niiden ei pitäisi tehdä sitä yhtäaikaa aikaisempaan infoon luottaen.
Lisäksi mittasin vanhasta puolasta vastukset ja ne meni ihan speksiin, mutta eipä vaan sytyttänyt.
No, uusi Bosch:n puolapakka (150 €) ja kone käy.
Tulpanpoterot kannattaa katsoa, jos siellä on öljyä, niin silloin johdot ja puola tykkäävät huonoa.
Öljy pääsee niihin, jos venttiilikopan tiiviste valskaa.
Mulle kävi niin, että 1- ja 5-pytty pimeni ja niiden ei pitäisi tehdä sitä yhtäaikaa aikaisempaan infoon luottaen.
Lisäksi mittasin vanhasta puolasta vastukset ja ne meni ihan speksiin, mutta eipä vaan sytyttänyt.
Tulpanpoterot kannattaa katsoa, jos siellä on öljyä, niin silloin johdot ja puola tykkäävät huonoa.
Niinpä hämäshän toi sveitsin portin puljun neuvo minuakinopelleke kirjoitti:Täälläkin on väitetty, että AINA menee tietyt parit pytyistä pimeäksi, kun puola hajoo.
hyvä että tuli selko tähänkin täältä ja nyt osia hankkimaan
kuskin puolen venttiilikopan tiiviste falskaa prkl tulpan koloihin vaikka just vaihdettu kansipajalla varmaa vetänyt pulderot mutu tiukkuudelle kunnolla että tiivari littaantunut ja alkaa falskaa, täytyy samalla laittaa uus tiivari kun uusii puolan ja piuhan pätkät ja sekaan motti sikaa jos alkas pitämään.
Kyseisestä puljusta hyvinkäältä en voi muuta kun ihmetellä.Kävin tällä viikolla lukemassa vikakoodin samassa puljussa vectra c 2.2 gts automaatti 2003.Muistissa oli yksi vikakoodi p1621 eeprom check vika eivät tienneet mikä oli aiheuttanut vikakoodin.Nollasivat ja sanoi ajoa vaan jos moottorin saastevalo syttyy tulkaa uudestaan.Lasku käteen maksakaa kassalla 41euroa.Kyl minua jäi kaivelemaan kun ei ole ensimmäinen kerta.Edellisen opelin myin pois kun se kyseinen pulju ei saanut autoa kuntoon. 
Ajellaan me vaan ooppeleilla.
Kaverin corsa hinattiin sinne pihaan kun ei lämpimänä käynnistynyt. Sitten seuraavana päivänä kun kaveri meni varaamaan aikaa korjaukseen ja kertoi viasta niin sieltä oli joku tiskin takaa lähtenyt yrittämään lähteekö auto käyntiin ja lähtihän se (kun oli jo kylmä konekin). Sitten ilmoitti ettei autolle voi tehdä mitään kun se kerran lähti käymäänLUKE68 kirjoitti:Kyseisestä puljusta hyvinkäältä en voi muuta kun ihmetellä.Kävin tällä viikolla lukemassa vikakoodin samassa puljussa vectra c 2.2 gts automaatti 2003.Muistissa oli yksi vikakoodi p1621 eeprom check vika eivät tienneet mikä oli aiheuttanut vikakoodin.Nollasivat ja sanoi ajoa vaan jos moottorin saastevalo syttyy tulkaa uudestaan.Lasku käteen maksakaa kassalla 41euroa.Kyl minua jäi kaivelemaan kun ei ole ensimmäinen kerta.Edellisen opelin myin pois kun se kyseinen pulju ei saanut autoa kuntoon.
Ja tuohon itse oikeaan aiheeseen, itsellä oli kanssa calibrasta vain ykköspytty pimeänä. Muut viisi pelasi oikein hyvin, ei öljyä missään (sille kuulumattomassa paikassa), tulpat ok ja johdot ehyet. Eli täältä myös väittäisin että ihan bullshittiä se että pareittain muka hajoais.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Ostin syksyllä Oulusta Tarviketorilta johtosarjan, kaikki kuusi, hinta 99 €.
Sitten myöhemmin Tampereelta Osa-shopista (www.osa-shop.com) Bosch:n puolayksikön, 150 €. Noilta sivuilta muuten löytyy kuvia puolista, niissähän ensiöpuolen liittimet on erilaisia ja kuvista näkee liittimen muodon.
Sitten myöhemmin Tampereelta Osa-shopista (www.osa-shop.com) Bosch:n puolayksikön, 150 €. Noilta sivuilta muuten löytyy kuvia puolista, niissähän ensiöpuolen liittimet on erilaisia ja kuvista näkee liittimen muodon.