Siirryin fordista opeliin
Tekniikkahan tässä on aivan toista kuin entisessä koslassa.
Uutuutena mulle esim. ABS.
Autohan on 98 mallia ja ajettu 340tkm.
Myyjä sanoi että abs-merkkivalo palaa.
Hän myös sanoi että todennäköisesti anturi on siirtynyt pois paikaltaan.
Mitenkäs moinen tarkistus onnistuu? Valo syttyy kun nopeus nousee yli 50km/h.
Ongelma 2.
Koe ajolla huomasin jo että moottorin vikavalo syttyi, se kuitenkin sammui hetken kuluttua.
Tänä aamuna taas kun pysähdyin valoihin vikavalo syttyi taas, lähtö tuntui nuhaiselta mutta kun valo taas sammui meno jatkui hyvin.
Mistä moinen voi johtua?
Kysyin myyjältä valosta ja hän näytti minulle jonkin pumpun relettä (kotelon sisällä) jonka hän oli itse viritellyt (vetänyt hyppyjohdoilla, koska ei ollut tarvikeliikkeestä saanut oikeaa). Sanoi että aiemmin valon palaminen johtui siitä.
Otan kotelon sisältä kuvan myöhemmin ja kyselen sitten lisää mikä osa se on niin käyn ostamassa oikean osan.
Merkkivalohan on siis moottorinkuva jossa salama keskellä.
Vikakoodiahan ei varmaan voi tuosta moottorinvalosta lukea koska se sammuu välillä?
Paljonkohan maksaa tuon ABS valon koodin luku yleensä?
Vai kannattaako ite ensin tutkia hieman.
Vaihdan kesärenkaat alle nyt vloppuna niin siinä samallahan se menisi.
Ongelma 3
Huomasin myös että koneen lämmöt ei nouse sitten millään.
Termostaatti jumissa? Onko millainen homma korjata moinen?
BTW, huomasin kone huoneessa öljyn vuotoa tai sitten se oli vain reilusti likaa, mutta onko jotain yleisiä paikkoja josta öljy pukkaa ulos?
Kiitos erittäin paljon kaikille asiallisen vastauksen suorittaneille. Olen myös varma että kuulette minusta vielä kun tulen esittämään käsittämättömiä kysymyksiäni.
Edit: Työkaverillani on samanlainen peli.
Hänellä oli palanut abs valo myös mutta oli lähtenyt pois kun oli sörkkinyt antureita.
Moottorin vikavalosta hän sanoi että voi olla että turbon alipaine letkut vuotaa.
Onkohan moinen hankala korjata? Itsehän en hirveänä autoista tiedä
Sitte lämpöjen noususta sanoi että olikohan se nyt eeberi on särki, mutta sanoi että saattaa auttaa kun teippaa umpeen alemman ilmanottoaukon.
Onko tosi? Mistä tiedän onko se eeberi rikki? Käsittääkseni se on ylimääräinen lämmitin. Mikä nappi on nappulataulussa semmoinen lumihiutaleen kuva?
Edit2
Tämän rasia sisällä on se rele. Mitähän tämä rasia hallinnoi?
http://www.konsolifin.net/bbs/members/p ... huone.html