X25XE - Jakohihnan vaihto ilman erityistyökaluja?
X25XE - Jakohihnan vaihto ilman erityistyökaluja?
Onnistuuko X25XE Omegaan jakohihnan(+ohjainrullan+kiristinsarjan) vaihto ilman "erityistyökaluja"?
Re: X25XE - Jakohihnan vaihto ilman erityistyökaluja?
en minä ainakaa rupeis. omaan mv6:een viimeviikonloppuna vaihdoin remmin ja kiristäjät ja ilman tuota sarjaa olis aika mielenkiintonen.IziO kirjoitti:Onnistuuko X25XE Omegaan jakohihnan(+ohjainrullan+kiristinsarjan) vaihto ilman "erityistyökaluja"?
onhan tietty jotku kyläsepät ilmanki vaihtanu, nuita monella foorumilaisella on kannattaa kysästä tai saattaa tänki postauksen ansiosta löytyä.
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut
Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut
no kyl se onnistuu.
kahet lukkopihdit ja kevyesti puristaa nokkapyöriä ettei asento muutu.
fillarin sisäkumin palaset väliin vielä niin ei tuu jälkiäkään.
tällä systeemillä itse vaihdoin ja hyvä tuli, kun ei niitä tosiaan tarvi kovaa puristaa, niin ei mikään silloin väänny.
kampuran asento on helppo kattoo silmällä. ei sitä lukita tarvi.
tällä systeemillä itse vaihdoin ja hyvä tuli, kun ei niitä tosiaan tarvi kovaa puristaa, niin ei mikään silloin väänny.
Minä olen tuota settiä vuokraillut... Siinä on noitten lukitsimien lisäksi myös ajoituksentarkistus työkalu. 
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Juu noin mä vähän suunnittelinkin sen vaihtavanimakara kirjoitti:no kyl se onnistuu.
Selkeä myyntipuhe, ei vain kerkeä tänne huomiseksi mitenkään, kun tarkoitus olis huomenna aamusta ajella mökille ja ruveta hommiin.Timonen kirjoitti: Minä olen tuota settiä vuokraillut... Siinä on noitten lukitsimien lisäksi myös ajoituksentarkistus työkalu.
Itellä oli just TIMOSELTA viikonloppuna toi setti lainassa ja täytyy kyl sanoo etten ilman lähtis tekemään
Mulla oli kyllä nokatkin irti mutta silti oli noista lukitus paloista todella suuri apu! Ja kun tota jakoo hieroo kohdalleen niin sillon kans

Astra j 1.4t sport tourer. Ex:Vectra C 2.2 gts ,Kadett c 1.2 , ascona c 1.6 , Omega A 2.0I , Astra GSI , Omega B 2.5 v6, Omega b2 3.0v6 stw sport.
Olipas helppo homma vaihtaa hihna, rullasarja ja vesipumppu ilman noita erityistyökaluja. Ainoa mikä tuotti ongelmia oli se TORXia muistuttavat pultit ja niiden saaminen oikeaan monenttiin (kun hylsy meinasi luiskahtaa). Mistä muuten saa niille pulteille sopivan hylsysarjan? Ja millä nimellä ne tunnetaan? Koska TORXeja ne EI olleet..? Niin ainakin Kahdessa eri pulttiliikkeessa sanottiin kun sopivaa hylsyä kalastelin
Jotain hyvääkin tapahtui:
Maantiekulutus tippu 7,1-7,3:sta litrasta ~5,9 litraan ja seka kulutus tippui ~12,4:stä ~9 litraan
Oli ilmeisesti entinen hihna oli löystynyt vaikka sillä oli ajettu vain ~50TKM kerran kulutukset tippui noin helvetisti
Jotain hyvääkin tapahtui:
Maantiekulutus tippu 7,1-7,3:sta litrasta ~5,9 litraan ja seka kulutus tippui ~12,4:stä ~9 litraan
Oli ilmeisesti entinen hihna oli löystynyt vaikka sillä oli ajettu vain ~50TKM kerran kulutukset tippui noin helvetisti
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Ettei ne vaan olleen noita XZN -kantaisia?IziO kirjoitti:Mistä muuten saa niille pulteille sopivan hylsysarjan? Ja millä nimellä ne tunnetaan? Koska TORXeja ne EI olleet..? Niin ainakin Kahdessa eri pulttiliikkeessa sanottiin kun sopivaa hylsyä kalastelin![]()
http://www.samstagsales.com/images/xzn_tip.jpg

Kyllä mulla ainakin kävi ihan normi thorxi hylsyt et aikas outo juttu 
Astra j 1.4t sport tourer. Ex:Vectra C 2.2 gts ,Kadett c 1.2 , ascona c 1.6 , Omega A 2.0I , Astra GSI , Omega B 2.5 v6, Omega b2 3.0v6 stw sport.
Ne pultin urat kasvoivat "vartta" lähestyessä, osaan kyllä kävi normit mut osaan eijama78 kirjoitti:Kyllä mulla ainakin kävi ihan normi thorxi hylsyt et aikas outo juttu
Kuulostaa melko vahvasti siltä, että pultteja muljattu aikaisemmin paskaksi.IziO kirjoitti:osaan kyllä kävi normit mut osaan ei![]()
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Kyllä niihin pitäis naaraspuoleinen torx hylsy käydä.
Niinhän ne vähän "turpoo" sinne kierrettä kooti mut kyllä niihin ainakin mulla kävi ihan normit hylsyt hyvin 
Mulla oli se uus pultti mukana kun kävin berneriltä ja yhdestä toisesta liikkeestä hylsyä ostamassa, mutta kummassakin sanoivat ettei tämä ole normi torx pultti ja ei se yhdenkään torx hylsyn sisään mennyt vaikka mitä teki
Kyseessä SKF:n rullasarjan pultti (tais olla uniikki pultit mukana).
No ostin sitten lähimmän torx hylsyn joka ei ollut löysä(mutta jonka sisään ei se pultti kummiskaan mahtunut) ja porasin sisältä avarammaksi ja sit vasaralla naputtelin sen pultin ympärille
No ostin sitten lähimmän torx hylsyn joka ei ollut löysä(mutta jonka sisään ei se pultti kummiskaan mahtunut) ja porasin sisältä avarammaksi ja sit vasaralla naputtelin sen pultin ympärille
makara kirjoitti:no kyl se onnistuu.
Onko kampuralle merkit helposti katsottavissa silmämääräisesti hihnapyörän ollessa paikoillaan? Nokka-akseleissahan on merkit selvät. Ilmeisesti hieman pielessä kun käyntiääni on iso. ( pörinää imusarjassa)