Eli tuommoista vikaa pukkaa päällensä. Eli avain ei tahdo kääntyä ennen huolellista houkuttelua edes I-asentoon. Rattilukon vapauttaminen onnistuu kyllä. Avaimessa ei vikaa pitäisi olla, koska vara-avaimellakin tapahtuu sama jumi.
Tässä välissä pieni huomautus, että olen käyttänyt hakua ja löytänyt vinkkejä, mutta kokonaisvaltaista ratkaisua en ole löytänyt.
Ajoestottomassa astrassahan tuo olisi helppo homma vaihtaa pelkkä sylinteri. Mutta tuo ajonesto on pikkuesteenä. Romikselta ei vissiin voi hakea uutta sylinteriä ja sylinterin ympärillä olevaa muovi häkkyrää, eli ajonestolaitteen siruntunnistinta. Ei vissiinkään toimi toisessa autossa. Toinen pointti on, etten viitsi viedä marmoritiskiliikkeeseenkään tuota.
Yhtenä ratkaisuna olen harkinnut sitä, että ottaa romikselta/liikkeestä uuden/vanhan lukkopesän ja avaimen. Sarjoittaa sitten (jos se on edes mahdollista lukkosepän liikkeessä) lukon vastaamaan vanhaa avainta. Kustannukset?!
Parhaimpana vaihtoehtona olen ajatellut ostaa uuden lukkosylinterin ja avaimen, jossa ei ole sirua. Asentelisi sitten lukkosylinterin paikoilleen ja veisi uuden avaimen sekä vanhan avaimen luikkosepälle, että yhdistää vanhan avaimen sirun sekä uuden avaimen kuvion yhdeksi avaimeksi. näin ollen olisi uusi avain ja lukkosylinteri vanhan sirun koodilla. Käsittääkseni lukkosepät saavat nykyisin kopioitua noita siruja aika yksinkertaisesti.
Ainoa ongelma mulla on nyt tuossa lähes täydellisessä suunnitelmassa, että esim. motonet ei tunne lukkosylinteriä ajonestolaitteeliseen ooppeliin. Vaihtoehdot ovat:
Virtalukkosylinteri Opel -95 48-8408 Astra-F ->95 Virtalukkosylinteri [1991 - 1995] 24.90 €
Virtalukkosyl Opel 95- 48-8429 Astra-F 95-> Virtalukkosylinteri (ei ajonestoa) [1995 - 1998] 24.90 €
Tuo alleviivattu vaihtoehto olisi siis lähimpänä, mutta ei ole tietoa käykö tuo lukkosylinteri tuohon minun 1995 astraan. Ok, avain joka tuon motonetin paketin mukana tulee, on tietty "dummy" eli ei sisällä sirua. Mutta kuten aiemmin kirjoitin, meininki olisi teettä lukkosepällä avain, jossa yhdistyy avaimen uusi kuvio, sekä vanhan avaimen ajonestolaitteen siru.
Onko näissä minun suunnitelmissa mitään järkeä, vai onko helpompaa tapaa manata tuo ongelma pois päiväjärjestyksestä? Suurin huolenaihe on siis se, että onko tuo ajonestoton lukkosylinteri motonetistä sopiva ajonestolliseen laitteeseen? Sehän selviää toki huomenna, ehkä, jos motonetin myyjä vaan on perillä asioista.
Astra F virtalukon jumittaminen käynnistyksen estolla
Astra F virtalukon jumittaminen käynnistyksen estolla
OCFormulatietäjä 2012 & 2019
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Re: Astra F virtalukon jumittaminen käynnistyksen estolla
itse tappelin kans tuon ajoneston kans ja kun vaihdoin virtalukon sylinterin niin piti myös vaihtaa ecu+siruboksi siihe virtalukon ympärille.
Jos kerran jumittaa niin itse ainaki purkaisin sen lukkosylinterin ja puhdistelisin sitä jos siinä o haitat menneet "kakkaa" väliin
Jos kerran jumittaa niin itse ainaki purkaisin sen lukkosylinterin ja puhdistelisin sitä jos siinä o haitat menneet "kakkaa" väliin
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
nyk. vectra B2 x20xev
Re: Astra F virtalukon jumittaminen käynnistyksen estolla
Noniin, nyt on vika analysoitu. Aika mielenkiintoinen tuo tosiaan on... eli kakkaa siellä ei ole, mutta lämmöstä jouhtuvaa jumittamista kylläkin
Olen huomannut että lukko jumittaa aina kun auto on seissyt päivän auringossa ja kabiini on tulikuuma. Tänään oli sama juttu töistä lähdettäessä. Avain ei kääntynyt sitten millään.
Tuli sitten leikittyä MacGyveriä ja keksittyä tuohon hätä-apu ratkaisu. Meillä on töissä paineilmapulloja, jolla voi putsaikka vaikkapa näppistä jne. Kun pullon kääntä ylösalaisin, tulee "ponnekaasu" nestemäisenä ulos pillin päästä. Se aine on nestemäisenä jääkylmää ja jäähdyttää nopsaan. Hain sitten semmoisen työpisteeltä ja yksi suihkaisu riitti jäähdyttämään lukkopesää sen verran, että se toimi sen jälkeen normaalisti
Eli ei tuossa mitään kannata ruveta vaihtelemaan. Tuolla yhellä pullolla pärjää varmaan tämän kesän...
Tuli sitten leikittyä MacGyveriä ja keksittyä tuohon hätä-apu ratkaisu. Meillä on töissä paineilmapulloja, jolla voi putsaikka vaikkapa näppistä jne. Kun pullon kääntä ylösalaisin, tulee "ponnekaasu" nestemäisenä ulos pillin päästä. Se aine on nestemäisenä jääkylmää ja jäähdyttää nopsaan. Hain sitten semmoisen työpisteeltä ja yksi suihkaisu riitti jäähdyttämään lukkopesää sen verran, että se toimi sen jälkeen normaalisti
Eli ei tuossa mitään kannata ruveta vaihtelemaan. Tuolla yhellä pullolla pärjää varmaan tämän kesän...
OCFormulatietäjä 2012 & 2019