käännettäessä rohisee?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
mika_21
'Senator'
'Senator'

käännettäessä rohisee?

Viesti Kirjoittaja mika_21 »

eli mulla alla olevassa autossa sellanen juttu kun oikealle käännän kaikki niin siellä lopussa tuntuu ja kuuluu sellasta rohinaa.. sitten ku rupee takaspäin kääntää ni vingahtaa/rohisee... Mikä vois olla vikana? etuiskarin yläpään laakerit ja tukikumit on just vaihdettu..
Vectra 1.8 16v -97 farmari
mika_21
'Senator'
'Senator'

Re: käännettäessä rohisee?

voisko pyöränlaakereilla olla osuutta asiaan? kun oon tuolta muiden juttuja lukenu ni ovat sanoneet että sillä vika on korjaantunu.. mut miks ei ajossa kuulu mitään.. vaan kääntäessä :o
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

ei sitä ohjausta kannata täysin ääriasentoon kääntää, silloin se vinkuu ja rohisee, se on ominaisuus ei vika, käypi letkujen päälle se tappiin kääntely.
opel vectra c 2,2 gts
FLEKU
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

Huonot öljyt kanssa aiheuttavat tehostimen ääntelyä,mutta tosiaan kaikki äänet eivät välttämättä vikoja ja ehkä joka äänestä kannata omaa topiccia tehdä :wink:
Mielipide on oma !
mika_21
'Senator'
'Senator'

joo mutta en mä sitä olekkaan ääriasentoon kääntänyt täysillä. Pyöritelly rattia edestakasin vaan. ja mun vanhassa vetukassa vinkumista päästeli se että oli tehostajan hihna löysällä! ei ole samanlaista ääntä todellakaan. Ja toi ääni mikä mun autosta kuuluu niin ei todellakaan ole mikään vitun "ominaisuus" :lollis: ja tiedän kyllä senkin millanen ääni kuuluu kun ääriasentoon käännetään ja esim annetaan olla. EI samanlainen ääni!

Ja toisekseen voiko se ääni tulla raidetangonpäästä? Kun kuskinpuoleisesta rt:n päästä on se ylempi kumi kokonaan paskana.. voiko rt:n pää aiheuttaa ääniä? kun sieltä jostain se ääni tulee, ja kaikki muu näyttää hyvältä paitsi se..
mika_21
'Senator'
'Senator'

mika_21 kirjoitti:joo mutta en mä sitä olekkaan ääriasentoon kääntänyt täysillä. Pyöritelly rattia edestakasin vaan. ja mun vanhassa vetukassa vinkumista päästeli se että oli tehostajan hihna löysällä! ei ole samanlaista ääntä todellakaan. Ja toi ääni mikä mun autosta kuuluu niin ei todellakaan ole mikään vitun "ominaisuus" :lollis: ja tiedän kyllä senkin millanen ääni kuuluu kun ääriasentoon käännetään ja esim annetaan olla. EI samanlainen ääni!

Ja toisekseen voiko se ääni tulla raidetangonpäästä? Kun kuskinpuoleisesta rt:n päästä on se ylempi kumi kokonaan paskana.. voiko rt:n pää aiheuttaa ääniä? kun sieltä jostain se ääni tulee, ja kaikki muu näyttää hyvältä paitsi se..
eiku eiks se systeemi mikä on kiinni iskarissa ni oo vakaajatanko? :O siis se mikä on pystyssä siinä iskarissa ja sit sieltä alhaalta kiinni.. :O
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Jäsennumero: 3208

Viesti Kirjoittaja JNN »

^Hyvin loogiselta kuulostaisi tuo raidetangon pää.

Edit1: Tähän siis vastasin
mika_21 kirjoitti:Ja toisekseen voiko se ääni tulla raidetangonpäästä? Kun kuskinpuoleisesta rt:n päästä on se ylempi kumi kokonaan paskana.. voiko rt:n pää aiheuttaa ääniä? kun sieltä jostain se ääni tulee, ja kaikki muu näyttää hyvältä paitsi se..
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

se mikä on pystyssä on vakaajan yhdystanko, eli siellä alhaalta missä se on kiinni niin se on kallistuksenvakain.
opel vectra c 2,2 gts
mika_21
'Senator'
'Senator'

lmb-58 kirjoitti:se mikä on pystyssä on vakaajan yhdystanko, eli siellä alhaalta missä se on kiinni niin se on kallistuksenvakain.
siis joo. =) nii voisko se olla äänien aiheuttaja?
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

miksei vois olla, käytä irti niin näät onko jumissa.
opel vectra c 2,2 gts
mika_21
'Senator'
'Senator'

lmb-58 kirjoitti:miksei vois olla, käytä irti niin näät onko jumissa.

näin pitää tehdä. Ja sitten mulla oli viel kysymys siitä alapään irrotuksesta.. miten se lähtee irti..? :D yläpää nyt lähtee iisisti mut se alapää näyttää erikoiselta systeemiltä :D ja mitä pitää tietää kun sen irrottaa kokonaan, jos se nyt sitten vaihtoon menee niin onko jotain mitä pitäs tietää ennen ku irrottelee :)
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

samallalailla se on ylä ja alapäästä kiinni, 18mm pultilla ja sitten jos lähtee kuula pyöriin mukana niin jollain pienemmällä voi pitää siitä kumin ja tangon välistä, en muista kokoa 15 16 17mm. ja ilman sitä tankoa pystyy kokeileen pikkumutkan.
opel vectra c 2,2 gts
mika_21
'Senator'
'Senator'

lmb-58 kirjoitti:samallalailla se on ylä ja alapäästä kiinni, 18mm pultilla ja sitten jos lähtee kuula pyöriin mukana niin jollain pienemmällä voi pitää siitä kumin ja tangon välistä, en muista kokoa 15 16 17mm. ja ilman sitä tankoa pystyy kokeileen pikkumutkan.
joo, okei =) oon yrittäny googlesta ettiä mikä ton tangon tarkotus edes on :) mikä siinä on ideana?
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Jäsennumero: 3208

Viesti Kirjoittaja JNN »

Kallistuksen vakaajatanko vähentää eri puolten pyörien korkeuseroja epätasaisella ajaessa, eli töyssyyn ajaessa toinen jousi ei lyö pohjaan niin herkästi. Hankalaa selittää.. :bonk:
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
mika_21
'Senator'
'Senator'

JNN kirjoitti:Kallistuksen vakaajatanko vähentää eri puolten pyörien korkeuseroja epätasaisella ajaessa, eli töyssyyn ajaessa toinen jousi ei lyö pohjaan niin herkästi. Hankalaa selittää.. :bonk:
jooo ooorait :D
Vastaa Viestiin