X18XE1 ECU:n vaihto vastaavaan
X18XE1 ECU:n vaihto vastaavaan
Vastaavanlaisia keskusteluja löytyi, mutten silti löytänyt kunnollista vastausta seuraavaan kysymykseeni.
Olen siis ohjausboxia vaihtamassa-99 b vectran x18xe1 moottoriin ja olen löytänyt käytetyn ecun, jossa on täysin sama numerosarja.
Onko minun siis mahdollista tästä täysin samasta numerosarjasta huolimatta mahdollista vaihtaa pelkkää ecua omaan autooni, vai onko myös ajonestosälät vaihdettava (avaimen siru ja itse ajonesto) plus lukon läheistöllä oleva jokin antenni? Vai onko mahdollista ostaa pelkkä samannumeroinen ohjausboxi ja se lähtisi plug & play tyylisesti toimimaan? ja onko mahdollista näitä vastaavia kamoja omasta autostani koodata merkkiliikkeessä uuteen ecuun, jos on tarpeen?
Purkamosta saatavilla oleva ecu on joskus varastettu ja lukko rikki, sekä avaimia ei ole.
Jelpatkaa mahd. pian jos onnistuu!
Olen siis ohjausboxia vaihtamassa-99 b vectran x18xe1 moottoriin ja olen löytänyt käytetyn ecun, jossa on täysin sama numerosarja.
Onko minun siis mahdollista tästä täysin samasta numerosarjasta huolimatta mahdollista vaihtaa pelkkää ecua omaan autooni, vai onko myös ajonestosälät vaihdettava (avaimen siru ja itse ajonesto) plus lukon läheistöllä oleva jokin antenni? Vai onko mahdollista ostaa pelkkä samannumeroinen ohjausboxi ja se lähtisi plug & play tyylisesti toimimaan? ja onko mahdollista näitä vastaavia kamoja omasta autostani koodata merkkiliikkeessä uuteen ecuun, jos on tarpeen?
Purkamosta saatavilla oleva ecu on joskus varastettu ja lukko rikki, sekä avaimia ei ole.
Jelpatkaa mahd. pian jos onnistuu!
Re: X18XE1 ECU:n vaihto vastaavaan
joissain piisaa se että saat siitä uuden ecun mukana sen avaimen sirun...
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Eli jos tuon avaimen saaminen ei onnistu, ei uudella eculla tee yhtään mitään, niinkö?
Sitäkö ei siis voi merkkihuollossa koodata mun omaan siruun sopivaksi?
Sitäkö ei siis voi merkkihuollossa koodata mun omaan siruun sopivaksi?
Kyllä tuon mielestäni koodattua saa merkkiliikkeessä mutta sen auton identiteetti tarvii tietää josta ecu on. Valmistenumerolla GM:n kautta saa turvakoodin joka tarvitaan avaimien sopeuttamisessa ecuun sopivaksi. Ja ohjelmointi tarvii tosiaan tehdä merkkiliikkeessä. Jos autoon on ecu, virtalukon ympärillä oleva lukupää ja sirut avaimista ei tarvita mitään ohjelmointia kun kaikki osat vaihtaa.
Miksi ecu pitää vaihtaa?? ajattelin vaan, et jos kyseessä perinteinen käyntihäiriö homma niin bokseja korjaa mm. Sercap Rovaniemellä. Yhden boxin olen töiden puolesta Ollilla korjauttanut ja rupesi kyllä toimimaan.
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
Olipas hyvä pointti toi korjaaminen!
Satutko vielä muistamaan, mitä se maksoi? Alkaa mennä aika monimutkaseks ja varmaanki hintavaks, jos täytyy merkkiliikkeen kautta pyytää tehtaalta koodia tai mahdollisesti jopa uusia avaimia sen sirun takia. Sitä tuskin kaikki paikat alkaa ees tekemään. Eli taidanpa kyllä kallistua ecun korjaamiseen, jos vaan hinta on kohdillaan. Tuo ongelmana oleva auton kerralla sammuminen ecun lämmetessä saattaisi johtua jostakin ecun sisällä olevasta juotoksen tai liittimen prakaamisesta ja on ilmeisesti juuri se "yleinen" vika näissä, vai oletteko täysin eri mieltä?
Ja luulisi, että asiaan perehtyneet korjausliikkeet varmaan osaisivat korjata tuollaisen vian.
Satutko vielä muistamaan, mitä se maksoi? Alkaa mennä aika monimutkaseks ja varmaanki hintavaks, jos täytyy merkkiliikkeen kautta pyytää tehtaalta koodia tai mahdollisesti jopa uusia avaimia sen sirun takia. Sitä tuskin kaikki paikat alkaa ees tekemään. Eli taidanpa kyllä kallistua ecun korjaamiseen, jos vaan hinta on kohdillaan. Tuo ongelmana oleva auton kerralla sammuminen ecun lämmetessä saattaisi johtua jostakin ecun sisällä olevasta juotoksen tai liittimen prakaamisesta ja on ilmeisesti juuri se "yleinen" vika näissä, vai oletteko täysin eri mieltä?
Ja luulisi, että asiaan perehtyneet korjausliikkeet varmaan osaisivat korjata tuollaisen vian.
Korjaushinta riippuu ohjainlaitteen versiosta.
Siemens Simtecit 240-270€
Delco 280€
Työtakuu 12kk
Koodauksia ei tarvita.
Siemens Simtecit 240-270€
Delco 280€
Työtakuu 12kk
Koodauksia ei tarvita.
Ecu, mittaristo ja TCM-korjaukset
Optimoinnit, immo off, ym.
http://www.sercap.fi
Optimoinnit, immo off, ym.
http://www.sercap.fi
jp ollia uskaltaa suositella, tuntuu asialliselta pätevältä mieheltä.vivamanTT kirjoitti:Miksi ecu pitää vaihtaa?? ajattelin vaan, et jos kyseessä perinteinen käyntihäiriö homma niin bokseja korjaa mm. Sercap Rovaniemellä. Yhden boxin olen töiden puolesta Ollilla korjauttanut ja rupesi kyllä toimimaan.
opel vectra c 2,2 gts
Jep, Rovaniemellä kävi ecu pyörähtämässä ja nyt toimii auto normaalisti.
Kiitos JP Olli ja muut vinkkejä antaneet, rahaa säästy paljon teidän ansiosta!
Kiitos JP Olli ja muut vinkkejä antaneet, rahaa säästy paljon teidän ansiosta!