Lähes kokonaan purkaminen, maalaaminen---->>

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
inka89
'Kadett'
'Kadett'

Lähes kokonaan purkaminen, maalaaminen---->>

Viesti Kirjoittaja inka89 »

Niin, kun oon tässä pohtinu et jos tollassen 4 ovisen 89 corsan purkais, maalais(kokonaan eri väriseks), tekis moottori rempan, uus alusta ja asentais popit, ni paljonkohan tulee hintaa?? :roll: Maalit, popit sun muut, ei kalliimmast eikä halvimmast pääst? ja sillee et ite ei tee mitää ?? Meneekö yli 10 000?? ja tulisko ne kestää sen 10 v? :bonk: Auto ei oo kauheen ruostees, ehkä ruosteen alkua niis kriittisimmis paikois .... Ite pystyisin vaikuttaa sisustan purkaamisee ja kasaamisee jonkun verran. Mut haluuko ne siel maalaamol et joku hölmö tulee heiluu sinne :D

Niin ja sellanen askarruttaa et hajooko nois autois puskurit jos niit yrittää irrottaa ?? Kokemuksii ??
2639
'Senator'
'Senator'

Re: Lähes kokonaan purkaminen, maalaaminen---->>

Viesti Kirjoittaja 2639 »

Suoraan sanottuna kyselet sellaisia asioita, että ehkä ei kannata aloittaa tuollaista projektia ihan noilla tiedoilla/taidoilla. Kyllä esim. puskuritkin ehjänä saa pois, kun homman osaa. Herkästi vaan jää kesken tuollainen projekti. Rahaakin menee tuhansia euroja joka tapauksessa.
Aloittaisit vähän vähemmän isolla tuunausprojektilla.
Ooppeli ei ruostu!

Vectra 2,0 CD Sport '97
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

osta suoraan auto jossa on valmiina ALUSTA, POPIT, OIKEA VÄRI ja TEKNIIKKA... alle 10k € saa varmasti ja -89 corsa ei ajettavuudeltaan ja kori luotettavuudeltaan kuitenkaan ole niin varma että 10v menis...
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Minusta näissä vanhojen rotiskojen fiksauksissa idea on, että tehdään itse. Tuskin tuollainen vanha Corsa on niin ihmepeli ajella, kyllä ajamise nautinto tulee siitä kun sen on itse laittanut.

Toki itse maalaaminen on senverta spesiaalihommaa, etten itse siihen ryhtyisi jos hyvän haluan.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
2639
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 2639 »

-89 neliovisesta Corsasta ei kyllä tyylikästä oikein saa millään konstilla. Ota ny edes joku muu koppa siihen käsittelyyn, melkein mikä tahansa muu (Ooppeli).
Ooppeli ei ruostu!

Vectra 2,0 CD Sport '97
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

Boah kirjoitti:Minusta näissä vanhojen rotiskojen fiksauksissa idea on, että tehdään itse. Tuskin tuollainen vanha Corsa on niin ihmepeli ajella, kyllä ajamise nautinto tulee siitä kun sen on itse laittanut.

Toki itse maalaaminen on senverta spesiaalihommaa, etten itse siihen ryhtyisi jos hyvän haluan.

Samaa mieltä..mutta vähän epäselvää kysymyksessä on se mitä kokonaisuudessaan aiot ite tehä, mutta jos puskurit on kiinni sillai ku C-Aksussa, niin etupuskuri, pari ristipääruuvia lokareissa ja 2 mutteria edessä, oisko 13 kokoa ja takapuskuri pari mutteria, ehjänä irrottamiseen menee aikaa 15 min. taukoineen.....siitä sitä on hyvä lähteä projektia rakentaa, ainiin takapuskurissa irrota ensin kilven valon piuhat tms.... :D
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jumitzu »

Suoraa sanottuna ei mitään järkeä edes miettiä moista jossei itse tee ja vaikka tekisi itse niin aluksi menis jonku verran rahaa vehkeisiin millä tehdä, ja kun ei ole aiemmin tehny niin niihin värkkeihin meneekin sitten tuplaten koska eka kerta menis harjottelusta ja sitte toinen kerta hiukan paremmin mikäli sikäli olettaen että löytyy jonkunlaista kätten taitoja sekä hiukan väri/maalari silmää..

Osta valmiiksi tuunattu peli josta löytyy vaatimasi vermeet. Pääset halvemmalla ja pääset ajelemaanki joskus, ja mitä corsaan tulee niin empä viitsi ääneen edes sanoa.. :lollis:

Vaikka allekirjoituksesta kyseinen peli sopivaan ooppelimaiseen halpaan hintaan, menee kohta puolin myyntiin..
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Jäsennumero: 3208

Viesti Kirjoittaja JNN »

Eikös ketjun aloittaja meinannut teettää koko homman muualla? Kyllä hyvin erikoiselta kuulostaa minunkin korvaani, mutta ennen kuin trolliksi ruvetaan nimittelemään, niin vastataan asiallisesti;
Auton ylimaalaus maksaa ~1000e->, riippuen pohjatöiden määrästä. (ruosteen poistoa, hitsausta, kittausta, hiontaa..) Värin osuus tuosta muutama satanen. Itse tekemällä hinta tosiaan tippuu, mutta enpä ole kuullut että maalarien tiloihin tulisi asiakas jeesimään, eikä sitä sisältä kovin paljoa purkaa tarvitse, muuta kuin poppeja asentaessa jonnin verran. Kuten tursas selitti, puskurit irtoavat ehjinä helposti, kuten melko moni muukin osa ko. kopasta... mutta ei nuo purkamiset dramaattisesti sitä hintaa tiputa, ne pohjatyöt siinä eniten maksavat. Ja ammattilaisen jäljiltä korin pitäisi kyllä 10v kestää, muusta autosta sitten tiedä..
Koneremontti, läpikäynti kokonaan maksaa kyllä varmasti suht paljon myös, kuten myös alustan osien uusinta. Kyllähän tuo 10t euroa tuohon luulisi piisaavan, mutta kaipaisin minäkin selitystä miksi laittaa moinen summa ko. autoon? :o
Ja minkä tason hifilaitteisto olisi suunnitteilla..?
-(z)-
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Tuolla rahalla kannattaa jo ostaa uudempi (vaikka se corsa) ja laittaa siihen isompaa vannetta, jne.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Vastaa Viestiin