Calibra 2.5 V6 C25XE Lämmöt?
Calibra 2.5 V6 C25XE Lämmöt?
Eli varmasti täältä löytyy jo tämä aihe mutta itse en millään löytänyt ja juuri tänne liityin. Aiheeseen->
Elikkä olen ostamassa V6 calibraa ja 2 kertaa olen käynyt kokeilemassa , ensimmäinen kerta päättyi ylä jäähytysletkun laukeamiseen mutta sitä ennen vehje toimi hyvin mutta lämmöt nousi yli sataan, myyjä vaihtoi putken ja lisäsi nesteet. Toisella kerralla revittelin noin 10km tarkoituksena koetella lämpöjä. Lähelle punaista aluetta lopetin ja ajelin sen jälkeen rauhallisesti maantiellä n. 80km/h vauhtia. lämpötila ei juurikaan laskenut vaan oli koko loppuajan yli 100celsiusta. Sammuttaessa lähti 2 nopeus flektissä pyörimään ja kone jäähty päälle 5minuutissa.
Vähän huolestuttaa, muuten auto on loistopeli. sen verran luin että muillakin on korkeita lämpöjä näissä vee kutosis.
Haluaisin saada selkoa tuohon että onko koneessa paineistettu järjestelmä ja onko se normaalia olla noin korkeissa lukemissa. Auto on ollut myös seisonnassa talvet ja ajettu harvoin kesällä, vaikuttaako seisonta asiaan? flektit toimii 1 ja 2 nopeus.
http://www.roadmachine.fi/watwet.html löysin tuon , vähän epäilyttää että melkein 20 astetta saisi alemmas lämpöjä , onko kokemuksia?
Elikkä olen ostamassa V6 calibraa ja 2 kertaa olen käynyt kokeilemassa , ensimmäinen kerta päättyi ylä jäähytysletkun laukeamiseen mutta sitä ennen vehje toimi hyvin mutta lämmöt nousi yli sataan, myyjä vaihtoi putken ja lisäsi nesteet. Toisella kerralla revittelin noin 10km tarkoituksena koetella lämpöjä. Lähelle punaista aluetta lopetin ja ajelin sen jälkeen rauhallisesti maantiellä n. 80km/h vauhtia. lämpötila ei juurikaan laskenut vaan oli koko loppuajan yli 100celsiusta. Sammuttaessa lähti 2 nopeus flektissä pyörimään ja kone jäähty päälle 5minuutissa.
Vähän huolestuttaa, muuten auto on loistopeli. sen verran luin että muillakin on korkeita lämpöjä näissä vee kutosis.
Haluaisin saada selkoa tuohon että onko koneessa paineistettu järjestelmä ja onko se normaalia olla noin korkeissa lukemissa. Auto on ollut myös seisonnassa talvet ja ajettu harvoin kesällä, vaikuttaako seisonta asiaan? flektit toimii 1 ja 2 nopeus.
http://www.roadmachine.fi/watwet.html löysin tuon , vähän epäilyttää että melkein 20 astetta saisi alemmas lämpöjä , onko kokemuksia?
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Re: Calibra 2.5 V6 C20XE Lämmöt?
Siis rupesiko flekti pyörimään virrat pois kääntäessä, vai ajon päälle pysähdyttyäsi?metsämies kirjoitti:Sammuttaessa lähti 2 nopeus flektissä pyörimään ja kone jäähty päälle 5minuutissa.
Tuo 2,5 moottori on tyypiltään x25xe tai x25xev. c20xe on 2,0l 16v punakantinen rivinenlonen.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: Calibra 2.5 V6 C25XE Lämmöt?
ajaessa, en kyllä pannut merkille missä vaiheessa, kaupat olisin jo tehnyt muttei lämmöt laskenut niin jäin miettimään vielä.
Veikkaisin että termarissa vikaa. Itse olen harkinnut tilata http://www.mathijssentechnics.nl/ :ltä uuden termarin joka on 82° asteinen. Tai vaihtoehtoisesti pitäisi porata siihen vanhaan termariin muutama reikä että vesi pääsee kulkemaan... toki talveksi sitten uusia termari.
Vika voi tosin myös pahimmassatapauksessa olla kansipahveissa...
Vika voi tosin myös pahimmassatapauksessa olla kansipahveissa...
BMW E46 318 Touring "2.8IA"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
krossipyörä kaverit oli heti tietämäs että pahivit olis menny kannesta , kiitos vinkeistä mutta en ala ostamaan autoa josta tuurilla saisin termarin vaiholla koneen toimimaan. mutta tämä ei mua estä minusta nimittäin tulee opel mies
, kadetti ja astra on jo koettu.
Re: Calibra 2.5 V6 C20XE Lämmöt?
Kyllä V6 Calibran mylly on c25xe. Eli on sillä toispuoleisella imusarjalla. Sama mylly kuin esim V6 a-vectrassa.JNN kirjoitti:Siis rupesiko flekti pyörimään virrat pois kääntäessä, vai ajon päälle pysähdyttyäsi?metsämies kirjoitti:Sammuttaessa lähti 2 nopeus flektissä pyörimään ja kone jäähty päälle 5minuutissa.![]()
Tuo 2,5 moottori on tyypiltään x25xe tai x25xev. c20xe on 2,0l 16v punakantinen rivinenlonen.
Mulla pyörii flekti monesti auton sammuttamisen jälkeenkin ja se on aivan normaalia näissä. Pellin alla on jopa tarra jossa varoitetaan siitä että tuuletin voi käynnistyä vaikka virrat on katkaistu.
Termari on aika paskamainen vaihtaa kun se sijaitsee kansien välissä, eikä termarikotelo mahdu tulemaan pois, jos ei irroita imusarjaa. Puoli päivää saat varata remonttiin vähintään, jos itse teet.
Empä usko että tuo lämpöjen nousu johtuu pahvien hajoamisesta. Kyllä tuo kone oireilisi siinä tapauksessa muutenkin. Savuttaisi, ei olisi vetoja, olisi käyntihäiriöitä ainakin kylmänä, nesteet mahdollisesti olisi sekaisin jne.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Ongelma ratkesi. Aluksi termostaatin vaihto ei auttanut mitenkään. Huoltomiehet huomasivat ettei neste kulje kunnolla syylärissä, jonkinlaista sakkaa tai muuta skeidaa sinne oli kertyny. Uusi jäähdytin ja nyt lämmöt ei nouse yli 95 asteen.
Ajappa ruuhkassa kesähelteellä ja voin LUVATA että lämmöt nousee yli 95 asteen. Mutta se on normaalia. Autossa on kaksi vesipumppua joista toinen on sähköinen joka käy vain kun auto ei ole käynnissä moottorin lämpötilan ollessa turhan korkea. Voi mennä monta minuuttiakin sammutuksesta kun flekti, pumppu ja laturin jäähdytyspuhallin käynnistyy. Jos sattuu notkumaan auton luona silloin niin se on ihan ok jos pääsee tyttömäinen kirkaisu tämän takiametsämies kirjoitti:Ongelma ratkesi. Aluksi termostaatin vaihto ei auttanut mitenkään. Huoltomiehet huomasivat ettei neste kulje kunnolla syylärissä, jonkinlaista sakkaa tai muuta skeidaa sinne oli kertyny. Uusi jäähdytin ja nyt lämmöt ei nouse yli 95 asteen.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH