Antennin kanssa ongelmia

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
anttiviis
'Kadett'
'Kadett'

Antennin kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja anttiviis »

Moro,

-95 A vectra kyseessä ja antenni jäi kontin väliin ja katkes joten tilasin uuden.

Boson 133 (elektroninen kattoantenni / +12VDC)
~10-15cm pitkä, muut antennit oli 60-80cm risuja.
Tämän olen kiinnittänyt siihen takalokarinpäälle edellisen antennin paikalle ja liittänyt kiinni antenni kaapelin + akulta 12VDC + maadoittanu antennin auton runkoon.

Suhinaa vain kuuluu ihan vähän ääntä, jos otan sormillani kiinni virtajohdon kuoresta ääni kuuluu hyvin, jos otan antennin pohjasta kiinni sormilla äänikuuluu hyvin, jos puristan hellästi antennin signaali kaapelia ääni kuuluu hyvin.
Myös se ihmetyttää että edellinen tarvikeantenni joka meni poikki oli vain 20cm pitkä ilman signaalinvahvistinta ja toimi aivan täysin! toimi 3cm nysänäki paremmin kuin tämä.

Mikä käpy mulle on käyny? Eikai tämän jännitteen pidä antenninvahvistimelle tulla soittimen herätteestä? Vai pitääkö kyseiseen antenniin hankkia signaalinvahvistin?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Antennin kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Auton runko toimii maatasona. Tarkista antennin maadoitus, että varmasti on kontaktissa runkoon.
Tai sitten se on vaan paska antenni...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
anttiviis
'Kadett'
'Kadett'

Re: Antennin kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja anttiviis »

Kyllä antenni on maadoitettu auton runkoon ja hyvin, antennin pohja osuu maalipintaan ja olen vetänyt 2,5mm johtimella sen pultin alle auton takakontissa joka kyllä varmasti maadoittaa!

Ehkä se on sit paska antenni. uutta tilaukseen pakko saada rätinäratio kuuluun.
Vastaa Viestiin