E kadetin sytytysjärjestys
E kadetin sytytysjärjestys
Mulla olisi semmoinen ongelma mun kadetissa että se ei lähe käyntiin ollenkaan.. startatessa kone lupaa ja lupaa aina välillä mutta ei jostain syystä lähde käyntiin.. epäilen itse että se voisi johtua siitä että sytytys on päin koivua.. jos jolla kulla olisi tiedossa E kadett 1.3 OHC vm.89 sytytys järjestys tai mikä se nyt onkaa nimeltään tiedossa niin olisi kiva jos kertoisi sen että voisi koettaa sitä sitten seuraavaksi 
Re: E kadetin sytytysjärjestys
Tiiraile taskulampun avulla kampiakselin hihnapyörän lovi, ja säätöneula (mikä lie virallinen nimi?) kohdilleen. Laita iso vaihde päälle, ja liikuttele autoa käsivoimin niin että merkit kohtaavat.
Sitten virranjakajan kansi irti, ja se kohta johon pyörijä osoittaa virranjakajan kannessa, on ykkössylinteri. Sytytysjärjestys tästä eteenpäin 1-3-4-2. Virranjakajassa on vielä nuoli siihen suuntaan johon pyörijä pyörii.
Sitten virranjakajan kansi irti, ja se kohta johon pyörijä osoittaa virranjakajan kannessa, on ykkössylinteri. Sytytysjärjestys tästä eteenpäin 1-3-4-2. Virranjakajassa on vielä nuoli siihen suuntaan johon pyörijä pyörii.
Re: E kadetin sytytysjärjestys
ascona_c kirjoitti:Tiiraile taskulampun avulla kampiakselin hihnapyörän lovi, ja säätöneula (mikä lie virallinen nimi?) kohdilleen. Laita iso vaihde päälle, ja liikuttele autoa käsivoimin niin että merkit kohtaavat.
Virhe. Kampiakselilla on kaksi yläkuolokohtaa, 1-sylinterin ja 4-sylinterin.
Pyöritä moottoria niin että nokka-akselin merkki osoittaa suoraan ylös. Ja sitten virranjakaja auki ja katsoo mihin pyörijän kärki osoittaa. Se on 1-sylinteri.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)