Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kertokaa mulle kokeneemmat minkälainen lukia minun kannattaa ostaa. Hakua olen kokeillut ja nuppi vaan menee sekaisin
Auto siis: 03 Vectra C GTS 2.2
Ja mielellään sellanen läppäripohjainen. Ja edullinen ja toimiva tarttis olla.
Kellään tuollaisesta kokemuksia... sais puuttuvan ajotietokoneen samalla
Partajeesus kirjoitti:Kertokaa mulle kokeneemmat minkälainen lukia minun kannattaa ostaa. Hakua olen kokeillut ja nuppi vaan menee sekaisin
Auto siis: 03 Vectra C GTS 2.2
Ja mielellään sellanen läppäripohjainen. Ja edullinen ja toimiva tarttis olla.
Kellään tuollaisesta kokemuksia... sais puuttuvan ajotietokoneen samalla
Mulla on tuollainen Scangauge GTO:ssa, sen pitäisi toimia kaikissa 2001 ja uudemmissa bensa-autoissa niinkuin muidenkin OBD2-pohjaisten laitteiden. Muuten se on toiminut hyvin, mutta viime kesänä omastani rupesi nuo bensankulutuslukemat näkymään väärin, muut toiminnot kyllä toimivat edelleen normaalisti paitsi tuo bensan kulutus (jonka auton oma ajotietokone näyttää oikein, aluksi nämä näyttivätkin about yhteneväisiä lukemia). Scangaugen ajotietokone on vain paljon monipuolisempi kuin autojen omat yleensä, ainakin omissa autoissa. Mutta ihan näppärä laite, jolla on tosiaan kolme eri käyttötarkoitusta, 1. neljä digitaalista lisämittaria, 2. OBD2-vikakoodien luku ja nollaus ja 3. ajotietokone monipuolisilla kulutusmittauksilla. Huono puoli on että tuon kautta ei voi kytkeä autoa läppäriin ja toinen että Scangauge osaa lukea OBD2:sta vain moottorinohjaukseen liittyvät koodit, eli esim. airbag-koodeja ym ei pääse käsittelemään. Mutta ihan näppärä laite se kyllä on, näytön värinkin saa säädettyä samaksi kuin auton omien näyttöjen väri, vain negatiivinen väritys ei toimi. (ellei pura laitetta ja käännä sitä LCD-näytön polarisaatiosuodinta näytön edestä).
No tuota, mielestäni aika tarkkaan laitoin mallin jo viestiin mutta tarkennetaan jos sillä mitään väliä.
Z22SE hätspäkki, viis ovee ja neljä ratasta, hopea ,vanhalla keulalla... xsenonit ja nahka jakkarat..
No niinpä laitot, täytyy käydä okulaariliikkeessä.
Minulla käytössä windows 2000 ja mokkula+softa 090820d joka tunnistaa autosi.
Softa siis tuo numerosarja jolla ei tarvitse enään temppuilla vaan on käyttökunnossa heti.
ebayn kautta hankittu. ole varovainen jos ostat sen kautta jotain. oma testeri oli lähetetty honkongista. JA TODELLA TÄRKEÄ ASIA OLI ETTÄ SOFTA (TESTAUSOHJELMA) OLI VERSIO D. Ei tarvinnut mitään aktivointijippoja
Kiitoksia vaan Hokkaselle informaatiosta. Ei kyllä selventänyt yhtään sen enempää kuin hakukaan.
Eli Kysytään vielä kerran:
Mikä mokkula minun kannattaa ostaa vai ostanko sellaisen käsikapulan ja jos ostan niin minkä.
Kaikkein hienointa olisi jos sillä vehkeellä voisi myös tutkia kavereiden autoja ei siis aina opeleita.
Tai kertokaa edes joku mitä ei kannata ostaa
Laitanko ELM327 ,OPEL TECH2, Diamex DX35 mokkulan.
Voiko tuolla Tech2 vehkeellä katella muitakin merkkejä? Elmillä ilmeisesti onnistuu ainakin jotain....
Varo mainoksia. Yksi mokkula voi yleensä käydä vain tiettyyn automerkkiin (tai pariin). Jos ostat jotain, soita ainakin liikkeeseen ensin (siis älä luota pelkkään mainokseen).
Jos haluat siinä vectrassa päästä kaikkiin yksiköihin (moottori, kori, abs, valoautomatiikka, yms.)
Niin hanki toi op-com!!!!!
tolla elm adapterilla ja jollain ilmaisohjelmalla kuittailet vaan vikakoodeja, jos niitäkään!!!
itselläni on molemmat ja op-com ehdoton. tech 2 ei toiminut minulla!!!
Tech2 on GM:n testeri. Ei toimi muissa kuin ko. konsernin merkeissä.
OP-COM on varmaan ihan ok. Siitä ei ole henk. koht. kokemusta. CAN-väylätuki pitää kuitenkin näissä testereissä olla jotta pääsee kaikkiin ohjainyksiköihin käsiksi. OPEL-SCANNER-CAN ainakin toimii ja tuki löytyy kaikkiin ohjainyksiköihin. Vastaa Tech2-merkkitesteriä.