APUA JAKOPÄÄN REMONTISSA

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
haapanen
'Agila'

APUA JAKOPÄÄN REMONTISSA

Viesti Kirjoittaja haapanen »

Joo eli itsellä on opel vectra b vm.96 kone 1.6 ecotec. suunnittelin tekeväni jakopään remontin, niin mitä osia kannattaa vaihtaa remmin lisäksi? Onko paha homma tehdä itse vai kannattaako viedä suoraan liikkeeseen vaihdatettavaksi?
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: APUA JAKOPÄÄN REMONTISSA

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jos on kokemusta auton laitosta niin kyllä sen itse voi tehdä, mutta jakopää ei ole paikka jossa sitä kannattaa lähteä harjoittelemaan, koska epäonnistumisen kustannukset on varsin kovat.

Hihnan vaihdon yhteydessä pitää vaihtaa myös kiristin ja välipyörät. Näitä myydään valmiina paketteina jossa on hihnan lisäksi nuo rullat. Vesipumppukin on syytä vaihtaa varsinkin jos ei iästä ole tietoa kun sekin pyörii jakohihnalla, mutta ei sitä pumppua ihan välttämätöntä ole vaihtaa joka kerta, kyllä se parin hihnan iän pitäisi kestää.

Merkkiliikkeen hinta jakopään vaihdolle on vajaa 300 euroa ja sille saa takuun, itse tekemällä säästää tuosta noin puolet ja takuu tulee omasta lompakosta.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
haapanen
'Agila'

Viesti Kirjoittaja haapanen »

selvä se. tosiaan 60000 o koht täynnä ku viimeks vaihdettu
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Paikallisella "nyrkkipajalla" oli X20XEV:n remminvaihto 190€ sisältäen työt ja osat.
Ja vielä valitsin kallimmat osat, eli Contitec remmi ja laatu rullat/pumput.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin