Maalauksesta
Maalauksesta
Eli tarkotus olis maalata koko takakylki uudestaan.Kylkeä on kitattu jonkun verran ja ajattelin kysellä sellasesta hommasta,et millanen vaikutus on jos pohjamaalauksen suorittaa sprayllä ja kun pinta vedetään kuiteski ruiskulla.Että onnistuuko,ettei ala pohjamaali kiehua tai muuta.Pitäis saada mahdollisimman äkkiä pohjamaalit kylkeen,ku maalari ei taida ehtiä itse.. Et jos se pohjamaali on kunnollista,ni mahtaakohan kestää ilman kiehumista?Esim. Pro väristä haen maalit.Mulla on yks spray purkki ostettu sieltä joka on "ammattikäyttöön" ja makso kuiteski melkeen 15€.Et käyttäisin sen pois,mut jos ei onnistu,ni ei sitten.
Opel Kadett E 1.8i GT -89
Re: Maalauksesta
Muistelin vaan sellasta,kun se myyjä sanos jotain,et jos maalattava pinta on maalattu sprayllä se on saatava pois ennen ku maalaa ruiskulla tai jotain
Toi auto on maalattu vuos sitten uudestaan ns.raskaskalustomaalilla.Et onko tolla ja tavallisella maalilla muuta eroa,ku se ettei tossa tarvii käyttää lakkaa,ku on jotenki paksumpaa ja muutenki kiiltää vaikka olis likanen 
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

1-komponentin päälle en laittaisi 2-komponentti maalia, saattaapi sulahtaa alla
Toisinpäin voi laittaa!
Tämä taitaa olla 1K maaliavetkula4x4 kirjoitti:1-komponentin päälle en laittaisi 2-komponentti maalia, saattaapi sulahtaa allaToisinpäin voi laittaa!
Tilaa esim. tuolta http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... aty%C3%B6t happopohjamaalia.
Eikös noikin ole ruiskumaaleja?Mulla on vajaa litran verran jotain pohjamaalia jota on käytetty viime kesänä,ku koko auto maalattiin.Ajattelin,että voisin jollain sprayllä vetää pohjat,ku ei tiedä millon kaveri kerkee maalaamaan.Tai sit vaan pitää odotella et pääsee ruiskulla vetämään.
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

Ei sen puoleen kannata millään kilikalilla maalatakkaan, jos meinaa että ruoste ei heti tule läpi!
Täytyy nyt vaan saada maalattua sillä ruiskulla sitten.Olen joskus sanonut,et auton koria en enää ikinä maalaa sprayllä,vaikka millanen tilanne olis.Mut ollu jo vajaa pari viikkoa siinä kunnossa,et vois maalata ja talvi tulossa.Olis se hyvä saada noi kittaukset piiloon 
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

Kannattaa sitten edes yrittää saada kosteudet pois kitti kohdista, esim. kuumailma puhaltimella.Kimi 87 kirjoitti:Täytyy nyt vaan saada maalattua sillä ruiskulla sitten.Olen joskus sanonut,et auton koria en enää ikinä maalaa sprayllä,vaikka millanen tilanne olis.Mut ollu jo vajaa pari viikkoa siinä kunnossa,et vois maalata ja talvi tulossa.Olis se hyvä saada noi kittaukset piiloon
Imee aika tehokkaasti kitti kosteuden ilman maalia ja maalauksen jälkeen tulee maalipinnasta läpi
Jos pohjamaali on automaali liikkestä ostettua 1K pohjaväriä voi sen päälle maalata 2K värillä.useita kertoja niin tehnyt eikä ole ollut mitään ongelmaa.
Pohjan tulee vain olla täysin kuiva.
Pohjan tulee vain olla täysin kuiva.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Minä olen käyttänyt usein 1k ruiskupohjamaalia, tai 1k hiontapohjaväriä metallivärin (1k) ja 2k lakan alla.. kuten myös 2k perusvärin alla. Taisi tarkoittaa halpis kilikali pintavärejä, niitä voi nuo 2k ohenteet syödä. 
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Huomenna päästään maalaamaan ruiskulla,ni saadaan se kylki kuntoonvetkula4x4 kirjoitti:Kannattaa sitten edes yrittää saada kosteudet pois kitti kohdista, esim. kuumailma puhaltimella.Kimi 87 kirjoitti:Täytyy nyt vaan saada maalattua sillä ruiskulla sitten.Olen joskus sanonut,et auton koria en enää ikinä maalaa sprayllä,vaikka millanen tilanne olis.Mut ollu jo vajaa pari viikkoa siinä kunnossa,et vois maalata ja talvi tulossa.Olis se hyvä saada noi kittaukset piiloon
Imee aika tehokkaasti kitti kosteuden ilman maalia ja maalauksen jälkeen tulee maalipinnasta läpi
hieman ot, kuinka suuria eroja on esim mipan/ppg sävyeroja samoilla sävyillä..
ovatko huomattavia sävyeroja?
ovatko huomattavia sävyeroja?
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283