Eber ongelmia!
-
Calibra16v
- 'Admiral'

Eber ongelmia!
Mikähän tuohon eeperiin nyt tuli, kun alkusyksyn pelannut ok ja nyt lähtee käyntiin, mutta käy vain noin 30 sekuntia ja sammuu... Pakkasta n. -3 astetta?? 
Re: Eber ongelmia!
Mikäli käy vain hetken, kokeile kädellä tulo- ja menovesiletkuja polttimelta.
Kiertääkö vesi?
Itselläni kiertovesipumpun toimimattomus aiheutti eeberin syttymisen ja sammumisen piakoin, kun vedenlämpö nousi liiaksi.
Ajon aikana toimii normaalisti, kun autonmoottorin oma vesipumppu hoitaa vedenkierron.
Kiertääkö vesi?
Itselläni kiertovesipumpun toimimattomus aiheutti eeberin syttymisen ja sammumisen piakoin, kun vedenlämpö nousi liiaksi.
Ajon aikana toimii normaalisti, kun autonmoottorin oma vesipumppu hoitaa vedenkierron.
-
Calibra16v
- 'Admiral'

Onko tuossa eeperissä erikseen oma pumppu? Tämä on ilman ajastinkelloa, eli toimii vain auton käydessä..snuggles kirjoitti:Mikäli käy vain hetken, kokeile kädellä tulo- ja menovesiletkuja polttimelta.
Kiertääkö vesi?
eikö se ole vähän niin että ebereitä ei sais itse enää korjailla.
opel vectra c 2,2 gts
-
Calibra16v
- 'Admiral'

Miksei?lmb-58 kirjoitti:eikö se ole vähän niin että ebereitä ei sais itse enää korjailla.
en tiedä, olen vain kuullut, kai siellä polttoaine virtaa, se kai on suurin syy. ja jos auto palaa, mitä sanovat vakuutusyhtiöllä jos saavat tietää omista patenteista. taisin kuulla täällä sellaiselta joka korjailee lähes kaikkea, ja tuohon ei uskalla koskea. tiedä sitten.
opel vectra c 2,2 gts
Eipä ole hirvi/palo vakuutuksia sen jälkeen pidetty, kun valkeni, että hirveä väistettäessä saattaa jäädä korvaus tulemattalmb-58 kirjoitti:en tiedä, olen vain kuullut, kai siellä polttoaine virtaa, se kai on suurin syy. ja jos auto palaa, mitä sanovat vakuutusyhtiöllä jos saavat tietää omista patenteista. taisin kuulla täällä sellaiselta joka korjailee lähes kaikkea, ja tuohon ei uskalla koskea. tiedä sitten.
Kaippa se Eeberikin auton voi sytyttää, ei se mahdotonta liene.
ITse sain vinkin Saksan eBayhyn, sieltä ostin kohtuuhintaan takuukorjatun 5KW polttimen ja hyvin pöhisee.
Ei olisi entinen 3kw siihen hintaan huoltunut.
korvaakohan mikään yhtiö jos ei jää mitään jälkeä, millä sen todistaa että on hirveä väistänyt, siinähän voi laittaaa omat töppäykset aina hirvenväistämisen syyksi. mahtais olla vakuutusyhtiöillä lisätöitä ja sopivasti pääsis romuautostakin tarvittaessa erilleen.
opel vectra c 2,2 gts
-
Calibra16v
- 'Admiral'

Tämä eberi juttu on näköjään karannu ihan muihin juttuihin! 
on ollut joskus sellainen vika eberissä että ei käynnistynyt ollenkaan, oli pensaputki tukossa, oikein ohut muoviputki, jäätyiskö sulla se sitten, kun kerran pakkasella reistaa, lämmitä tallissa auto ja testaa toimiiko.
opel vectra c 2,2 gts
Tarkottaako "käynti" tuulettimen pyörimistä vai polton alkamista? Vanhoista viesteistä löytyy keskustelua vakio-eberin ominaisuuksista
Tuohan lähes toimii 
-
Calibra16v
- 'Admiral'

Tarkoitin polttamista, nyt pelas taas ihan oikein eikä sammunut heti....Ihme vehkeitä!rgs1 kirjoitti:Tarkottaako "käynti" tuulettimen pyörimistä vai polton alkamista? Vanhoista viesteistä löytyy keskustelua vakio-eberin ominaisuuksistaTuohan lähes toimii
Itse olen todennut että vähimmällä ja ennenkaikkea ilman mahahaavaa pääsee, kun ajaa kylmillä ilmoilla hanskat kädessä ja pipo päässä ja uskottelee itselleen ettei siellä mitään vitun eberiä ole koskaan ollutkaan...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
-
Calibra16v
- 'Admiral'

Kyllähän nuilla tarkenee ihan hyvin vaikka se pöhisijä ei toimikkaan! Näkyy tuokin oma eeeperi toimivan millon sattuu!!m.k kirjoitti:Itse olen todennut että vähimmällä ja ennenkaikkea ilman mahahaavaa pääsee, kun ajaa kylmillä ilmoilla hanskat kädessä ja pipo päässä ja uskottelee itselleen ettei siellä mitään vitun eberiä ole koskaan ollutkaan...
No ei kyllä kylällä tarkene sitten pätkääkään jos vertaa sellaiseen autoon jossa eberi/webasto toimii. Maantiellä kyllä lämmöt nousee, viime talvenakin pakkasta -32, osittain tukittu ala-aukko ja lämmöt sama melkein 90 astetta kuin muulloinkin...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.