Roskia sisälle
Missä mahtaa olla vika kun Astran puhaltimista tulee enemmän roskia kun ilmaa. Auto oli huollossa keväällä eikä silloin roskia tullut, mutta nyt kesällä kun alkaa roskia sun muita puun siemeniä ja hörpöttimiä olee enemmän ilmassa niin kaikki tulee puhaltimien kautta sisään. Lieneekö ne jättäny huollossa jonkun suodattimen pois? Mistä löytyy G Astrasta raitisilmasuodatin?
Kiitos.
Kiitos.
Oisko näin ettei olis lainkaan paikallaan, koska mulla kans puskee kaikkee roskaa sisälle kun laittaa puhaltimen päälle. Olen ainakin käsittänyt, että raitisilmasuodattimen pitäisi suodattaa ainakin kaikki tuollaiset!!??On 2003-06-26 13:06, JaneZki wrote:
Tai siis sitä raitis ilma suodatinta ei oo siä jos siltä tulee roskia sisälle!!!
Astra G sport 2.0 16v
Ja kun raotat sitä muovista säleikköä siinä pyyhkijöiden alla, niin siellä näkyy se töttörö josta sisäilma imetään sisään. Ei tarvitse ottaa pyyhkijöitä pois, kun lämpimällä säällä vaan irroitat tiivisteen konehuoneen ylälaidasta ja nostat säleikköä.
Jos töttörössä ei ole mitään ritilää edessä, niin kannattaa laittaa vaikka hyttysverkosta pala siihen isoilla kumilenkeillä kiinni. Mielestäni ihan fiksu ratkaisu edelliseltä omistajalta, kun oli moisen asentanut. On nimittäin aika ottavalla paikalla tuo tuutti kaiken irtoroskan suhteen.
Jos töttörössä ei ole mitään ritilää edessä, niin kannattaa laittaa vaikka hyttysverkosta pala siihen isoilla kumilenkeillä kiinni. Mielestäni ihan fiksu ratkaisu edelliseltä omistajalta, kun oli moisen asentanut. On nimittäin aika ottavalla paikalla tuo tuutti kaiken irtoroskan suhteen.
Signum 2.0T Elegance
-
leutoranta
- OCF Member 2023

Sama täällä. Roskiaa tuli niin peevelisti sisään, mutta otin vanhan suodattimen pois ja imuroin kaikki roskat pois kanavista ennen uuden suotimen asennusta ja siihen loppui. Imuroinnin voi tehdä sieltä aukosta mistä suodin vaihdetaan.
Epäilenkin, että merkkihuollossa vaihdetaan vain suodin, eikä imuroida roskia, jolloin roskat varisevat kanaviin ja kuivattuaan kunnolla tulevat sitten sisään, että ropina vaan käy.
Epäilenkin, että merkkihuollossa vaihdetaan vain suodin, eikä imuroida roskia, jolloin roskat varisevat kanaviin ja kuivattuaan kunnolla tulevat sitten sisään, että ropina vaan käy.
Itse olen joutunut huoltojen jälkeen korjaamaan suodattimen asennuksen. Siellä on oikein ura, mihin se suodatin työnnetään. Viimeksi suodatinta ei oltu laitettu ollenkaan siihen uraan vaan oli kenolleen heitetty ja kansi kiinni. Pistin kyllä heti palautetta Länsiautoon ja sieltä vaan luvattiin että saan seuraavassa huollossa ilmaiseksi suodattimen ja asennuksen. Oli kyllä viimeinen kerta kun annan "asiantuntevien" merkkikorjaajien koskea siihen suodattimeen.
Kun on huippuallergiset lapset niin ei viittis pakata sitä koivun siitepölyä sisään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: tommyt on 2003-07-01 00:10 ]</font>
Kun on huippuallergiset lapset niin ei viittis pakata sitä koivun siitepölyä sisään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: tommyt on 2003-07-01 00:10 ]</font>