Elektronisen järjestelmän häiriö Astra 01

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Blossom
'Agila'

Elektronisen järjestelmän häiriö Astra 01

Viesti Kirjoittaja Blossom »

Minulla on Opel Astra farmari vm 2001, 1,6 l. Ajoin kahdeksaakymppiä ihan normaalisti, kun elektronisen järjestelmän häiriövalo yllättäen syttyi palamaan. Ajoin sen jälkeen takaisin kotiin, ja sammutin ja käynnistin auton useasti. Valo on edelleen koko ajan päällä. Auto kulkee normaalisti, ei nyi eikä mitään. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia, joskus on tosin vähän vaikeasti käynnistynyt (vanha akku). Virtalukko on vaihdettu n. puoli sitten, koska silloin samantyyppinen valo oli päällä. (Nyt on moottorin kuvan valo, silloin oli auto jonka päällä oli joku työkalu.)

Kysymykseni on, että uskaltaako autolla ajaa? Mikä autossa mahdollisesti on? Viikonloppuna tuskin on mikään korjaamo auki, ja maanantaina pitäisi ajaa joulun viettoon 40 km ja päästä sieltä vielä takaisinkin =) Itse en tajua autoista mitään, näin kyllä linkin mistä itse voi katsoa vikakoodin, mutta se on minulle samanlaista hepreaa kuin miehille on tuoteseloste naamarasvapurkissa :) Olisin TODELLA kiitollinen, jos joku osaisi vastata.
FLEKU
'Senator'
'Senator'

Re: Elektronisen järjestelmän häiriö Astra 01

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

Taitaa olla melkoista veikkausta vian haku ilman vikakoodien lukua,tuskin kukaan pystyy sanomaan selvää vikaa,koska tuolla kuvauksella mahdollisia vika kohteita on lukuisia.
Mielipide on oma !
Blossom
'Agila'

Uskaltaakohan sillä ajaa?
FLEKU
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

Joku joskus kertonut,että jos auto kiertää normaalisti eikä järjestelmä puutu rajoittamalla niitä niin ei välttämättä vakavaa,kysessä saattaa olla joku lamdan satunnainen häiriö tai vastaava.Tietysti aina kannattaa olla varovainen näiden kanssa.Jos auto toimii normaalisti valosta huolimatta niin itse ajaisin jos pakko.
Mielipide on oma !
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Blossom, jos olet Oulun alueella, niin ojennan auttaavan käteni. Testeri löytyy niin voidaan tarkistaa ongelman lähde, vaikka heti. Tämän jälkeen on paljon helpompi arvioida vian vakavuutta ja sitä kautta autolla ajamista.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Blossom
'Agila'

Kiitos petrisa tarjouksesta, valitettavasti asun pääkaupunkiseudulla, hitsi :) Täytyy varmaan yrittää ylihuomenna saada aika korjaamolle vian lukemista varten, niin tietää varmasti uskaltaako ajaa.
Vastaa Viestiin