Moi! Onkohan ominaisuus vai pitkästä käyttämättömyydestä johtuva vika, että '97 3-ovisen Corsan takaselkänojien lukitusnapit ovat aivan tavattoman jäykät? Aikuisen miehen voimalla saa painaa, ja silti on vaikeuksia saada nuppeja menemään alas ja selkänojaa kääntymään. En tiedä onko käyttämättömyydellä vaikutusta, aikaisempi omistaja (uudesta asti tähän syksyyn) on niitä tuskin koskaan käyttänyt.
Voiko tuon jotenkin korjata toimivammaksi? Kyseessä on yksiosainen selkänoja.
Corsan takaselkänojien kääntö
Corsan takaselkänojien kääntö
Corsa B 1,2 8v
Re: Corsan takaselkänojien kääntö
Mahdollisesti on mekanismi vähän jumissa. Mulla oli G-Astrassa samaa vikaa ja laitoin aseöljyä avuksi. Hetken sai vaikuttaa ja sen jälkeen toimi moitteetomasti.
EX B Vekkuli
EX GAstra
Nyt GT Kadett
EX GAstra
Nyt GT Kadett
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Ootko koittanu samalla painaa selkänojaa taaksepäin kun niitä nappeja painat?
Kiitokset vastauksista, olen koittanut painaa eri suuntiin, mutta ei vaikutusta. Mekanismi on raskas silloinkin kun selkänoja on irti takakiinnikkeistään. Mutta tuota aseöljyä voisi koittaa sinne lirutella.
Corsa B 1,2 8v
Ne on yleensä aika jäykät jos ei ole käytetty.
EX B Vekkuli
EX GAstra
Nyt GT Kadett
EX GAstra
Nyt GT Kadett
Joo, öljyä ja odotusta ja öljyä ja liikuttelua. Nyt toimii kevyesti.temmu kirjoitti:Mahdollisesti on mekanismi vähän jumissa. Mulla oli G-Astrassa samaa vikaa ja laitoin aseöljyä avuksi. Hetken sai vaikuttaa ja sen jälkeen toimi moitteetomasti.
Corsa B 1,2 8v