Opel Omega B -97 äkillinen kulutuksen nousu.
Opel Omega B -97 äkillinen kulutuksen nousu.
Kertokaapas mikä tohon omegaan oikeen on iskenyt yhtäkkiä kun bensankulutus noussut tässä parin päivän aikana todella runsaasti? Mistään ei bensaa vuoda/tiputa. Ja ajotapani on samalainen kuin aina ennenkin, eli melko rauhallinen. Myös tyhjäkäynti seilaa jonkin verran? Vikavaloja ei pala. Käynnistyy hyvin, kiihtyy ja kulkee normaalisti, tosin väännöt tuntuis kylmänä olevan aika heikot kun lähtee liikkeelle, meinaa sammua ellei anna suht reilusti kaasua. Lämpimänä lähtee hyvin liikkeelle ja jaksaa väntää ajossakin todella hyvin. Pellin alta löytyy X20XEV. Mahtaako tämä uusi 95 E10 bensa mahdollisesti vaikuttaa asiaan?
Opel Kadett C -79
Re: Opel Omega B -97 äkillinen kulutuksen nousu.
onko egr tukittu?
Mulla on vähän samansuuntasta oirehdintaa omassa. No kulutus ei ole yks kaks pompsahtanu eli vie 10-12 litraa, onko normaali kulutus? Just tuo et kylmänä toi liikkeelle lähtö (lähinnä se ensimmäinen autokatoksesta) on tahmea. Eli tahtoo puutua, mut kytkin pohjaan ja uus yritys niin lähtee menee ihan ok. Toi 10-12 litraa on oikeestaan ilman maantie ajoa eli oon sillain seurannu tuota polttoainevaloa et valon syttyessä olen tankannu esim 20 litraa ja yleensä sillä pääsee 170-200km kun valo syttyy uudestaa, eli ei kauheen tarkka kulutuslukema mut kuitenki.TonzQQ kirjoitti:Kertokaapas mikä tohon omegaan oikeen on iskenyt yhtäkkiä kun bensankulutus noussut tässä parin päivän aikana todella runsaasti? Mistään ei bensaa vuoda/tiputa. Ja ajotapani on samalainen kuin aina ennenkin, eli melko rauhallinen. Myös tyhjäkäynti seilaa jonkin verran? Vikavaloja ei pala. Käynnistyy hyvin, kiihtyy ja kulkee normaalisti, tosin väännöt tuntuis kylmänä olevan aika heikot kun lähtee liikkeelle, meinaa sammua ellei anna suht reilusti kaasua. Lämpimänä lähtee hyvin liikkeelle ja jaksaa väntää ajossakin todella hyvin. Pellin alta löytyy X20XEV. Mahtaako tämä uusi 95 E10 bensa mahdollisesti vaikuttaa asiaan?
Omega b caravan z22xe ´01
Kadett C sedan 2d 12n´76
Astra G caravan x20xev ´99
Ex. Omega B caravan x20xev ´98
Ex. Kadett E sedan c18nz ´91
Kadett C sedan 2d 12n´76
Astra G caravan x20xev ´99
Ex. Omega B caravan x20xev ´98
Ex. Kadett E sedan c18nz ´91
Ei ole egr tukittu tietääkseni? Vaikuttaako sen tukkiminen bensankulutukseen jos se on jumiutunut? Vaikuttaako se myös tuohon kierroksien aaltoiluun tyhjäkäynnillä? Helpohkot ohjeet tuon tukkimiseen olisivat tervetulleita.jarkkis kirjoitti:onko egr tukittu?
Opel Kadett C -79
- sahtimonni
- 'Senator'

Mulla hieman samaa oirehdintaa vekussa (x20xev myös) ja kylmänä ei tk pysy yllä pariin minuuttiin ellei ite anna kenkää vähän.. Oirehdinta alkoi juuri sen jälkeen, kun tuota e10 tankkasin. Jostakin olin lukevinani että ton e10 bensan vaikutukset on just samanlaisia..
jos egr on tukossa/jumissa kulutus nousee hieman mutta pitäisi myös tehottomuuden tunteen lisäksi olla pientä nypyttämistä havaittavissa, näin ainakin omassa vectrassa oli missä oli toi ecotykki kones haulla löytyy paljon juttua egr venttiilistä ja sen tukkimis ohjeet.TonzQQ kirjoitti:Ei ole egr tukittu tietääkseni? Vaikuttaako sen tukkiminen bensankulutukseen jos se on jumiutunut? Vaikuttaako se myös tuohon kierroksien aaltoiluun tyhjäkäynnillä? Helpohkot ohjeet tuon tukkimiseen olisivat tervetulleita.jarkkis kirjoitti:onko egr tukittu?