Hehkujen ja suuttimien kärkien vaihto

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
simmomer
'Kadett'
'Kadett'

Hehkujen ja suuttimien kärkien vaihto

Viesti Kirjoittaja simmomer »

Eli 1.7 Corsaan suositeltiin vaihdettavan hehkutulpat ja diesel suuttimien kärjet. Voiko vaihdon tehdä ite vai onko syytä viedä diesel korjaamolle. Ilmeisesti hehkujen vaihto ainakin onnistuu, mutta miten nuo kärjet? Suosituksia pk-seudun dieselkorjaamoista? Motonetista saanee hehkut vai kuinka? Entäs nuo kärjet? Pajalla sanoivat hehkujen maksavan 51eur/kpl. Motonetissa ilmeisesti halvempia? Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan ilolla vastaan.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Re: Hehkujen ja suuttimien kärkien vaihto

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Hehkut voi vaihtaa itse, mutta varovaisuutta noudattaen. Saattaa vanhat olla lujassa ja voivat jopa katketa kanteen. Mutta kyllä sen huomaa kun aukaseen. Kannattaa välilä pyöritellä kiinnipäin ja taas auki.
Halpoja hehkuja ei kannata ostaa, vaan jotkut oikeat merkkituotteet. Esim Bosch, NGK, Beru.

Suutinkärkiä ei käytännössä voi vaihtaa itse. Dieselpajalla kyllä hommaavat oikeat kärjet, eli ei kannata itse metsästellä jos ei ole kokemusta.
Kärjet maksaa 20-100€ kappale, riippuen mallista. Tuohon veikkaisin että n50€/kpl kun kyseessä on vanha esikammiodiesel.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin