18E ascona nypyttää...
18E ascona nypyttää...
morjesta, käyttö autona mulla on 1.8 (115hp) ruisku ascona joka nypyttää 1500-2000 kierroksilla hiukan.
alipaine letkut ja haitari putki tarkistettu ja kaikki on ehjiä, tulpat+ muut sytkän osat vaihdettu 8000km sitten.
tulpan piuhat on ehjät.
b-suodatinta ei ole vaihdettu 3 vuoteen vaikuttaako asiaan?
ilma suodatinta ei enään ole ku vaihdoin vv-suotimen.
sytkän alipaine letkun olen vaihtanut ku meni poikki.
mistäs lähtis vikaa sit etsimää? sytkä ei pätki yläkierroksilla ollenkaan (2000-8000rpm)
alipaine letkut ja haitari putki tarkistettu ja kaikki on ehjiä, tulpat+ muut sytkän osat vaihdettu 8000km sitten.
tulpan piuhat on ehjät.
b-suodatinta ei ole vaihdettu 3 vuoteen vaikuttaako asiaan?
ilma suodatinta ei enään ole ku vaihdoin vv-suotimen.
sytkän alipaine letkun olen vaihtanut ku meni poikki.
mistäs lähtis vikaa sit etsimää? sytkä ei pätki yläkierroksilla ollenkaan (2000-8000rpm)
Astra F Turbo (B204)
Re: 18E ascona nypyttää...
veikkaan että ku vaihdat orkkis ilmanputsarin takas ni korjaantuu.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Virranjakajan alipainesäädin rikki.
eli jos se alipaine juttu on rikki joutuuks vaihtaa koko virranjakajan?
Astra F Turbo (B204)
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Motonet:
Bosch-alipainesäädin 009 10-0009 1,8i Bosch 009 säädin [1981 - 1988] 25.90 €

Bosch-alipainesäädin 009 10-0009 1,8i Bosch 009 säädin [1981 - 1988] 25.90 €

Mulla oli niinkin ihmeellinen vika tohon nyppimiseen kuin vesi bensan seassa. Tankki täyteen ja sinolit sekaan niin sinne jäi nyppimiset. Vein kovilla pakkasilla auton lämpimään talliin vajaalla tankilla ja kondenssivesi teki tepposet itselle.
Itse en ole ylipuolen tankin tankannut koska ylhäällä reikä, sieltä toki saattas päästä vettä tankkiin. pitää vaihtaa tankki ja samallahan tuon alipaine kellon vaihtaa kun ei ole kallis.
Astra F Turbo (B204)
Ja kunnon pystyy toteamaan ottamalla alipainesäätimestä letkun irti, ja imaisemalla säätimestä. Jos säätimessä ei pysy alipaine, on säädin tällöin rikki.
Toimiessaan säädin aikaistaa alipaineen avulla sytytysennakkoa, joten hivenen sytytystä aikaistamalla (kääntämällä virranjakajaa "eteenpäin", keulaa kohti) tuon nypytyksen pitäisi loppua. Tätäkin voi kokeilla ennen säätimen uusimista. Jos säädin on rikki, kannattaa se kuitenkin uusia, auton käynti paranee hieman, ja kulutus pienenee.
Tai sitten jos näistäkään ei ole apua, IMM:n päällä olevaa kuusiokoloruuvia AAVISTUKSEN (max 1/4 osakierrosta) kääntämällä syöttöä voi säätää hivenen rikkaammalle. Laiha seoskin voi tuon nypytyksen aiheuttaa. Muistelen että ruuvia kiinnipäin kääntämällä seos rikastuu, mutta viisaimmat voivat vahvistaa, kun itse en jaksa muistaa.
Toimiessaan säädin aikaistaa alipaineen avulla sytytysennakkoa, joten hivenen sytytystä aikaistamalla (kääntämällä virranjakajaa "eteenpäin", keulaa kohti) tuon nypytyksen pitäisi loppua. Tätäkin voi kokeilla ennen säätimen uusimista. Jos säädin on rikki, kannattaa se kuitenkin uusia, auton käynti paranee hieman, ja kulutus pienenee.
Tai sitten jos näistäkään ei ole apua, IMM:n päällä olevaa kuusiokoloruuvia AAVISTUKSEN (max 1/4 osakierrosta) kääntämällä syöttöä voi säätää hivenen rikkaammalle. Laiha seoskin voi tuon nypytyksen aiheuttaa. Muistelen että ruuvia kiinnipäin kääntämällä seos rikastuu, mutta viisaimmat voivat vahvistaa, kun itse en jaksa muistaa.
Re: 18E ascona nypyttää... ongelma ratkaistu
vika löytyi...
oli tulpat löystynyt joten päästi paineita poies ja oli sytkä vituralleen, nyt säädetty lampun kanssa ja homma toimii taas.
kiitosk aikille vinkeistä ja vihejistä
oli tulpat löystynyt joten päästi paineita poies ja oli sytkä vituralleen, nyt säädetty lampun kanssa ja homma toimii taas.
kiitosk aikille vinkeistä ja vihejistä
Astra F Turbo (B204)