Elikkä tällainen olisi ongelman nimi.
Tyhjäkäynti vaeltaa satunnaisesti normaalin ja matalan (liki sammumisen rajoilla) välillä, satunnaisesti sammuen (usein vähänkin pidemmän tasaisen ajon jälkeen liikennevaloihin pysähdyttäessä).
Mikään merkkivalo ei kojetaulussa syty auton sammuessa.
Ja autohan oli Opel kadett 1.6i v. -90 (moottori mallia en tähän hätään nyt muista).
Kilometrejäkin on autolle kertynyt riittävästi (n. 250tkm) joten omana aavistuksena tulisi joku huohotus/muun letkun tai kannen "tukkeutuminen".
Jos jollain apuja olisi enemmänkin niin kiitollisena otan tietoutta "uutena" Opel harrastajana vastaan.
-Hannu-
hannu.mykkanen@phnet.fi
Kadett sammuilee...
-
Vecculi-90
- 'Kadett'

Mikäli koneestasi löytyy tyhjäkäyntimoottori, niin ota se irti ja puhdista itse moottori ja sitten pesä jossa se liikkuu.
Ainakin omassa vectrassani se on ruiskussa kiinni kahdella torx ruuvilla sojottaen keulaan päin. Siihen tulee liitin, jossa on neljä johtoa.
Itse moottori on pyöreä ja liitin lähtee sen päästä 90 asteen kulmassa alaspäin.
Ainakin omassa vectrassani se on ruiskussa kiinni kahdella torx ruuvilla sojottaen keulaan päin. Siihen tulee liitin, jossa on neljä johtoa.
Itse moottori on pyöreä ja liitin lähtee sen päästä 90 asteen kulmassa alaspäin.