Kyseessä on vuoden 1988 mersu (tiedän ettei ehkä oikea paikka postata, mutta tiedän että täällä on osaavaa jengiä).
Maalipinnassa on vaaleita läikkiä. Laitettiin värivaha kerran ja läikät hieman himmeni. Sitten pestiin auto ja tuntui että läikkiä oli taas enemmän ja ne näkyivät selvemmin.
Auttaako värivaha enää tässä vaiheessa?
Maalipinnassa läikkiä
Heiheihei..tää on ihan oikea paikka myös mesen omistajille!!On 2003-07-04 07:49, jupehu wrote:
Kyseessä on vuoden 1988 mersu (tiedän ettei ehkä oikea paikka postata, mutta tiedän että täällä on osaavaa jengiä).
Maalipinnassa on vaaleita läikkiä. Laitettiin värivaha kerran ja läikät hieman himmeni. Sitten pestiin auto ja tuntui että läikkiä oli taas enemmän ja ne näkyivät selvemmin.
Auttaako värivaha enää tässä vaiheessa?
En tiedä värivahasta,mutta ehkä kannattais kokeilla jotakin lievästi hiovaa/ puhdistavaa vahaa ensin ja sitten värivahaa.
onko autosi punainen
jostain kumman syystä punaiseen alkaa ilmestyä vaaleita laikkuja enkä ole saanut niitä millään pois olen kokeillut monenlaisia tököttejä värivaha auttaa mutta vain seuraavaan pesuun saakka.
punaisella värillä on myös taipumus haalistua auringossa minulla oli -72 mallia oleva foordi joka oli värikoodin mukaan kirkkaan punainen käytännössä auton väri oli kuitenkin haalea oranssi
pitäisköhän seuraavaksi pestä tärpätillä ja vahata jollain kesto vahalla.
ai niin laikkuja on eniten etulokareissa jotka on maalattu jälkeen päin ja myllytyksen jälkeen laikut oli poissa monta kuukautta,mutta kun autoa ei voi kovin montaa kertaa myllyttää.
jostain kumman syystä punaiseen alkaa ilmestyä vaaleita laikkuja enkä ole saanut niitä millään pois olen kokeillut monenlaisia tököttejä värivaha auttaa mutta vain seuraavaan pesuun saakka.
punaisella värillä on myös taipumus haalistua auringossa minulla oli -72 mallia oleva foordi joka oli värikoodin mukaan kirkkaan punainen käytännössä auton väri oli kuitenkin haalea oranssi
pitäisköhän seuraavaksi pestä tärpätillä ja vahata jollain kesto vahalla.
ai niin laikkuja on eniten etulokareissa jotka on maalattu jälkeen päin ja myllytyksen jälkeen laikut oli poissa monta kuukautta,mutta kun autoa ei voi kovin montaa kertaa myllyttää.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Puhdistavalla vahalla ja myllytyskoneella kokeilisin ensin. Itse olen käyttänyt esim. Autoglymin punaleimaista vahaa.Koneella tekee ihmeitä,koska käsipelillä nylkyttäminen vie tekijältään sekä iän ja terveyden... 
Sitten jos ei auta,pitää käyttää rankempia hiovia ainetta myllytyksen yhteydessä ja jos hommasta ei ole kokemusta,kannattaa antaa homma ammattilaiselle,ettei mee maalipinta puhki.
Sitten jos ei auta,pitää käyttää rankempia hiovia ainetta myllytyksen yhteydessä ja jos hommasta ei ole kokemusta,kannattaa antaa homma ammattilaiselle,ettei mee maalipinta puhki.
myllytyksen teki ammatikseen autoja fiksaava liike ja hiovalla aineella (ja kestovaha päälle).
tuossa erään autoasentajan kanssa sitä ihmeteltiin niin se oli vähän sitä mieltä että maalarilta on jääny jotain pesu myrkkyä peltiin joka sitten puskee pintaan tai että joku on vähän roiskinut jarrunestettä sinne tänne eli ei voi mitään.
edit: jotkut käyttää jarrunestettä pehmentämään vanhoja lasinpyyhkimensulkia ja siintähän se myrkky sitten seteella leviää konepellille ja katolle.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2003-07-04 16:07 ]</font>
tuossa erään autoasentajan kanssa sitä ihmeteltiin niin se oli vähän sitä mieltä että maalarilta on jääny jotain pesu myrkkyä peltiin joka sitten puskee pintaan tai että joku on vähän roiskinut jarrunestettä sinne tänne eli ei voi mitään.
edit: jotkut käyttää jarrunestettä pehmentämään vanhoja lasinpyyhkimensulkia ja siintähän se myrkky sitten seteella leviää konepellille ja katolle.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2003-07-04 16:07 ]</font>
Jep,mulla oli joskus punainen auto,jossa oli toinen lokari ja konepelti ylimaalattu kolarikorjauksen jälkeen ja juuri noi pinnat veti aina harmaaksi.Tehtaan väri piti hyvin pintansa. Ei auttanut edes myllystys,muutaman viikon päästä veti taas harmaaksi.Ennen poisvaihtoa teetin Kaivokselan Autotalolla fixareilla myllytyksen ja sitten ajoin yläkertaan vaihtamaan... 
Nykyään saa muuten lisävarusteena joihinkin autoihin haalistumattoman punaisen värin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2003-07-04 16:19 ]</font>
Nykyään saa muuten lisävarusteena joihinkin autoihin haalistumattoman punaisen värin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2003-07-04 16:19 ]</font>
On 2003-07-04 16:03, ipa wrote:edit: jotkut käyttää jarrunestettä pehmentämään vanhoja lasinpyyhkimensulkia ja siintähän se myrkky sitten seteella leviää konepellille ja katolle.
Voisko tuossa olla perää? Meinaan että niitä läikkiä on nimenomaan konepellillä, katolla ja takakontin päällä.
Auto on muuten appiukon mese, ite vahasin oman punaisen Astra farkun värivahalla ja nätti tuli.
Onko muuten syytä vahata värivahattu auto vielä kerran värittömällä? (Turtlewax värivaha)