Tervehdys!
Vectrassa jumittelee pyörreläpät ja hommasin ELM327:n jotta voisin nollailla vikavaloa tarvittaessa.
Huomasin jo aiemmin, että vikavalon saa sammumaan kun vetelee läppiä hetken laidasta laitaan ja sitten vaan kone käyntiin niin moottorin vikavalo sammuu.
Laitoin ELM327:n kuitenkin kiinni ja katsoin koodit niin tallennettuihin oli jäänyt p1112. Sain resetoitua tämän ihan normaalisti.
Tänään sitten valo syttyi uudestaan. Lukija kiinni autoon ja yllättäen en saanutkaan yhteyttä millään ohjelmalla. Testasin kaiken mahdollisen ja aina tuli ilmoitus, että ei saa yhteyttä ECUun.
No lopulta tein sitten taas hyväksi havaitun keinon ja konepelti auki ja pienti liikuttelua läpille ja auto käyntiin. Valo katosi ja testeri kiinni niin samantien yhteys onnistui ja pääsin nollaamaan
tallentuneen pyörreläpän koodin.
Eikö toi ELM327 nyt ole "niin yhteensopiva", että kun vikavalo palaa niin ECUun ei pääse käsiksi ? Pitääkö tossa nyt kuitenkin olla OPCOM vai mistäköhän voisi olla kyse ?
Aavistuksen turha laite, jos ei pysty koodeja nollailemaan / lukemaan kun valo palaa..
OBD2 ELM327 Vectra 2.2 direct 2004
Re: OBD2 ELM327 Vectra 2.2 direct 2004
No omatkin laitteet joskus toimii kun meet autolle ja joskus ei,vähän fifty-fifty tyyliin.Itsellä ongelma on yleensä yhteyden muodostumisella.Jopa USBpaikan valinta voi tuohon vaikuttaa,,,
Halpoja laitteitahan nuo on eivätkä toimi 100% vaikka niiden toivoisi toimivan.
Halpoja laitteitahan nuo on eivätkä toimi 100% vaikka niiden toivoisi toimivan.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Niin se joskus on, että adapteria pitää käyttää samassa usb-paikassa mihin se on aikanaan asennettu.
Joskus myös itse ohjelma tai auton ecu vain temppuilee ja juonittelee. Yritys auton ja tietokoneen uudelleen käynnistyksen jälkeen saattaa useinkin johtaa menestykseen. Niin ihmeellistä se on. Myös minun erillinen linux-pohjainen testerini jopa tekee tuota joskus, niin eipä ole ihme siten tietokoneella (windows).
Joskus myös itse ohjelma tai auton ecu vain temppuilee ja juonittelee. Yritys auton ja tietokoneen uudelleen käynnistyksen jälkeen saattaa useinkin johtaa menestykseen. Niin ihmeellistä se on. Myös minun erillinen linux-pohjainen testerini jopa tekee tuota joskus, niin eipä ole ihme siten tietokoneella (windows).
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Ok..tuntui vaan niin kummalliselta, että kun vikavalo palaa niin ei pääse millään käsiksi, mutta kun se on sammunut niin heti toimii.
Mutta kyllä se tosta taas syttyy niin täytyy kokeilla uudestaan..
Mutta kyllä se tosta taas syttyy niin täytyy kokeilla uudestaan..